Champions League 2018-2019

Forza AZ

Well-known member
Programma 2e voorronde heenwedstrijden:

24 juli
1600 FC Astana(Kaz)-FC Midtjylland(Den)
1800 CFR 1907 Cluj(Roe)-Malm? FF(Zwe)
1930 PAOK FC(Gri)-FC Basel 1893(Zwi)
2000 GNK Dinamo Zagreb(Kro)-Hapoel Beer-Sheva FC(Isr)
2015 KF Shk?ndija(Mac)-FC Sheriff(Mol)
2030 FK Crvena zvezda(Ser)-FK Sūduva(Lit)
2100 Legia Warszawa(Pol)-FC Spartak Trnava(Slw)
25 juli
1900 PFC Ludogorets 1945(Bul)-Vidi FC(Hon)
1900 FK Kuk?si(Alb)-Qarabağ FK(Aze)
1900 FC BATE Borisov(WRu)-HJK Helsinki(Fin)
2030 AFC Ajax(Ned)-SK Sturm Graz(Oos)
2045 Celtic FC(Sch)-Rosenborg BK(Noo)
 

JMD

Well-known member
En dan komt er nog een 4de voor ronde ?

Klopt. Maar belangrijk om te weten is dat de afvaller van de 2e voorronde (waarin Ajax tegen Graz speelt) afstroomt naar de 3e voorronde EL, maar dat de afvallers van de 3e en 4e voorronde CL direct afstromen naar de groepsfase EL. Dus als Ajax Graz verslaat is het zeker van een groepsfase. Overigens moeten de afvallers van de 3e voorronde van het 'kampioenenpad' wel gewoon een 4e voorronde EL spelen.
 

JMD

Well-known member
Ajax bij eventuele winst tegen Standard Luik. Eerst in Belgi? (op 7 of 8 augustus), de return in Amsterdam (14 augustus).
 

JMD

Well-known member
Benfica - Fenerbah?e.
Slavia Praag - Dinamo Kiev
PAOK/Basel - Spartak Moskou
 

Atreides

Well-known member
Geen ongunstige loting. Ook wel mooi affiche dus win-win.

Ik las trouwens dat Michel Preud'homme daar trainer is. Daar ben ik eigenlijk nog het angstigst voor wat hij is gewoon een hele goede trainer. Anderzijds werd Luik vorig jaar in de reguliere competitie zesde dus heel briljant kan het allemaal nog niet zijn.
 

Batigoal

Well-known member
Geen ongunstige loting. Ook wel mooi affiche dus win-win.

Ik las trouwens dat Michel Preud'homme daar trainer is. Daar ben ik eigenlijk nog het angstigst voor wat hij is gewoon een hele goede trainer. Anderzijds werd Luik vorig jaar in de reguliere competitie zesde dus heel briljant kan het allemaal nog niet zijn.

Waarna ze in Playoffs I vrijwel alles wonnen en nog bijna kampioen werden. Kortom, het zegt allemaal weinig.

Dat was wel met de crazy, maar niet verkeerde Sa Pinto en niet met Preud'homme die een paar jaar in het Midden-Oosten heeft gezeten.
 

JMD

Well-known member
Celtic kwam 0-1 achter tegen Rosenborg, maar staat inmiddels (met nog een kwartier te spelen) 3-1 voor.
Ajax wint met 2-0 van Graz, de overige 3 duels eindigden allen in 0-0.
 

Forza AZ

Well-known member
Programma 2e voorronde returns:

31 juli
1900 Hapoel Beer-Sheva FC(Isr)-GNK Dinamo Zagreb(Kro) (0-5)
1900 FC Sheriff(Mol)-KF Shk?ndija(Mac) (0-1)
2030 FC Spartak Trnava(Slw)-Legia Warszawa(Pol) (2-0)
1 augustus
1800 HJK Helsinki(Fin)-FC BATE Borisov(WRu) (0-0)
1900 FC Midtjylland(Den)-FC Astana(Kaz) (1-2)
1900 Qarabağ FK(Aze)-FK Kuk?si(Alb) (0-0)
1915 Malm? FF(Zwe)-CFR 1907 Cluj(Roe) (1-0)
1930 FK Sūduva(Lit)-FK Crvena zvezda(Ser) (0-3)
2000 Vidi FC(Hon)-PFC Ludogorets 1945(Bul) (0-0)
2000 FC Basel 1893(Zwi)-PAOK FC(Gri) (1-2) *
2030 SK Sturm Graz(Oos)-AFC Ajax(Ned) (0-2)
2045 Rosenborg BK(Noo)-Celtic FC(Sch) (1-3)

*: verliezer in volgende ronde Europa League mogelijk tegen Vitesse
 

Forza AZ

Well-known member
Plaatsingslijst loting 4e voorronde (6 augustus):

kampioenen
geplaatste status
winnaar Salzburg (Oos)/Shk?ndija (Mac)
PSV
winnaar Celtic (Sch)/AEK Athene (Gri)
winnaar Astana (Kaz)/Dinamo Zagreb (Kro)
ongeplaatste status
winnaar Qarabag (Aze)/BATE Borisov (WRu)
Young Boys (Zwi)
winnaar Malm? (Zwe)/Vidi (Hon)
winnaar Crvena zvezda (Ser)/Spartak Trnava (Slw)

niet kampioenen
geplaatste status
winnaar Benfica (Por)/Fenerbah?e (Tur)
winnaar Dinamo Kiev (Oek)/Slavia Praag (Tsj)
ongeplaatste status
winnaar Ajax/Standard Luik (Bel)
winnaar PAOK (Gri)/Spartak Moskou (Rus)

PS: Bij de "niet kampioenen" wordt er in feite alleen geloot wie eerst thuis mag spelen, aangezien Dinamo Kiev en Spartak Moskou niet tegen elkaar mogen loten. Ajax zal bij winst op Standard Luik dus tegen Dinamo Kiev of Slavia Praag moeten spelen.
 

JMD

Well-known member
PS: Bij de "niet kampioenen" wordt er in feite alleen geloot wie eerst thuis mag spelen, aangezien Dinamo Kiev en Spartak Moskou niet tegen elkaar mogen loten. Ajax zal bij winst op Standard Luik dus tegen Dinamo Kiev of Slavia Praag moeten spelen.
Niet ongunstig voor Ajax, want ik schat Benfica en Fenerbah?e toch hoger in dan Kiev of Praag. Onderschatten moet je dit alles nooit, maar die weg naar de CL ziet er ineens toch een stuk eenvoudiger uit voor Ajax met Standard en daarna Kiev of Praag.

Voor PSV wordt de kans op een Oosteuropese tegenstander erg groot, maar van de 7 ploegen die PSV kan loten heb ik echt geen idee wie daarvan het makkelijkst of moeilijkst is....

Overigens: verrassend dat FC Basel uitgeschakeld werd, als die door waren geweest hadden zij geplaatst geweest en had Ajax de winnaar van Basel/Spartak geloot (als ik dat goed berekend heb), niet ongunstig.
 

Schaakliefhebber

Well-known member
FC Basel verloor enkele weken gelden ook al met 0-5 van Feyenoord en in de competitie ook niet best gestart met 1 punt uit 2 wedstrijden. Had zelf een gelijkspel voorspeld, had dus ook niet verwacht dat ze door zouden gaan.
 

Atreides

Well-known member
Niet ongunstig voor Ajax, want ik schat Benfica en Fenerbah?e toch hoger in dan Kiev of Praag. Onderschatten moet je dit alles nooit, maar die weg naar de CL ziet er ineens toch een stuk eenvoudiger uit voor Ajax met Standard en daarna Kiev of Praag..

De winnaar van Standard - Ajax heeft inderdaad relatief een te behappen model. Nog niet makkelijk maar in elk geval geen Benifca of Fenerbahce.

Bij Praag speelt oude bekende Stoch en mogen van Kessel en van Buren de bank warm houden. Sowieso een voorkeur voor Slavia Praag die schat transfermarkt.nl toch in als de mindere van de twee en bovendien een minder grote club. Extra pluspunt, kan Abubakari weer los met Cavia Praag.
 

Forza AZ

Well-known member
En geen kampioen geworden. Mindere resultaten lijken me geen toeval.

Als Vitesse het vandaag niet verpest, dan spelen ze tegen Basel in de volgende ronde EL. Afgelopen jaren zou dat kansloos zijn geweest, maar Basel schijnt dus veel minder sterk te zijn, dus misschien heeft Vitesse een kans om te winnen.
 
Bovenaan