Is al bekend hoe en waar de prevoorronde gaat plaatsvinden?
In Gibraltar als minitoernooi met halve finales en een finale.
https://www.gibraltarfa.com/news/26...ary-round-competition-to-be-held-in-gibraltar
Aha, dank.
Ben benieuwd hoe de UEFA dit voortaan gaat doen, elk jaar een ander land of blijven ze in Gibraltar?
Het is dat ik nog geen vakantie heb, anders had dit me echt leuk geleken om te bezoeken... De kampioenen van de 4 slechtste landen van Europa, ben heel benieuwd wat voor voetbal je dan te zien krijgt...Dat zal geen vaste lokatie worden lijkt me, tenzij de overige 3 landen geen interesse hebben. (Grote) kans trouwens dat Gibraltar over 2 seizoenen niet eens meer bij de onderste 4 landen op de ranking zit. Ze staan in de beginstand van komend seizoen al boven Luxemburg en Faroer en maar nipt achter Wales en Georgi?.
Het is dat ik nog geen vakantie heb, anders had dit me echt leuk geleken om te bezoeken... De kampioenen van de 4 slechtste landen van Europa, ben heel benieuwd wat voor voetbal je dan te zien krijgt...
Zou zo maar kunnen ja.Hoofdklasse niveau ongeveer?
Ik zit dat schema eens te bekijken maar klopt het volgende;
* Verliest Ajax dan stroomt het in in de 3e voorronde EL (daar moeten ze dus nog 2e rondes overleven voor de poulefase)
* Wint Ajax de 2e ronde in de CL maar verliest het in de 3e of 4e ronde dan gaat Ajax gelijk naar de groepsfase van de EL
* PSV stroomt pas in de laatste voorronde in en is bij verlies geplaatst voor de groepsfase van de EL.
Ik zit dat schema eens te bekijken maar klopt het volgende;
* Verliest Ajax dan stroomt het in in de 3e voorronde EL (daar moeten ze dus nog 2e rondes overleven voor de poulefase)
* Wint Ajax de 2e ronde in de CL maar verliest het in de 3e of 4e ronde dan gaat Ajax gelijk naar de groepsfase van de EL
* PSV stroomt pas in de laatste voorronde in en is bij verlies geplaatst voor de groepsfase van de EL.
En voor de volledigheid. PSV zit in een andere voorronde dan Ajax. PSV zit bij de kampioenen van alle landen van land 12 en lager. Ajax bij de nummers 2 van landen 7-15 + nummer 3 van land 6.
Dan is dat voor Nederland nog helemaal biet zo slecht uitgepakt.
Het zijn er 27 omdat de kampioen van land 11 (Tsjechi?) ook direct in de CL-groepsfase mag beginnen (omdat de CL-winnaar al geplaatst is voor de groepsfase), en je bent de 4 verliezers van de laatste kampioenenvoorronde CL vergeten die direct naar de EL-groepsfase gaan.Dit betekent dat er exact 22 kampioenen een groepsfase gaan halen (10 rechtstreeks in de CL, 4 CL via kwalificatie en 8 EL via kwalificatie), niet meer, niet minder.
:duim:Het zijn er 27 omdat de kampioen van land 11 (Tsjechi?) ook direct in de CL-groepsfase mag beginnen (omdat de CL-winnaar al geplaatst is voor de groepsfase), en je bent de 4 verliezers van de laatste kampioenenvoorronde CL vergeten die direct naar de EL-groepsfase gaan.