Carnaval/Vastelaovend

Joost

Well-known member
Geen optocht in Den Bosch omdat het vandaag een beetje gaat waaien.
Roermond ook afgelast.

Ik denk dat je het een beetje onderschat.
Het waaide al enorm toen ik vanochtend wegreed thuis en voor grote wagens kan dat heel gevaarlijk zijn. Zowel voor de mensen die erop staan als het publiek aan de kant.

In Roermond is een alternatief bal georganiseerd.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Hier is om half tien de beslissing. Qua wind valt het nu mee, wel af en toe flinke windvlagen, maar het blijft de gehele dag regenen. Het alternatief is uitstellen tot zondag. Van mij mag dat laatste wel, het is niet leuk om met de kinderen in de regen te gaan staan.
 

inhethoekje

Active member
Ik denk dat je het een beetje onderschat.
Het waaide al enorm toen ik vanochtend wegreed thuis en voor grote wagens kan dat heel gevaarlijk zijn. Zowel voor de mensen die erop staan als het publiek aan de kant.

In Roermond is een alternatief bal georganiseerd.

Ik onderschat het niet, kom net uit de nachtdienst en was gewaarschuwd voor zwaar weer, maar ik heb er vannacht niks van gemerkt.
Natuurlijk begrijp ik dat je geen risico's moet lopen met die wagens en de mensen langs het parcours, maar het KNMI kennende met hun te pas en te onpas afgeven van allerlei kleurcodes ga je tegenwoordig al snel denken dat het wel meevalt.

Maar geen risico, dat is logisch.
 

inhethoekje

Active member
Hier is om half tien de beslissing. Qua wind valt het nu mee, wel af en toe flinke windvlagen, maar het blijft de gehele dag regenen. Het alternatief is uitstellen tot zondag. Van mij mag dat laatste wel, het is niet leuk om met de kinderen in de regen te gaan staan.


Logisch, geen risico nemen met je kinderen Satyr, dat is het niet waard.
 

Joost

Well-known member
Ik onderschat het niet, kom net uit de nachtdienst en was gewaarschuwd voor zwaar weer, maar ik heb er vannacht niks van gemerkt.
Natuurlijk begrijp ik dat je geen risico's moet lopen met die wagens en de mensen langs het parcours, maar het KNMI kennende met hun te pas en te onpas afgeven van allerlei kleurcodes ga je tegenwoordig al snel denken dat het wel meevalt.

Maar geen risico, dat is logisch.

Thijs Seelen, Limburgse Erwin Kroll, tweette gisteren dit fotootje;

Caosh59W8AEaf_w.jpg


Ik denk dat het KNMI zelfs nog voorzichtig is geweest in haar voorspelling.
 

De Groene Scout

Well-known member
Munster is ook afgelast. Vanuit Losser doen daar altijd enkele groepen aan mee, die gaan nu naar De Lutte, daar gaat het wel door.
 

Joost

Well-known member
Hier is om half tien de beslissing. Qua wind valt het nu mee, wel af en toe flinke windvlagen, maar het blijft de gehele dag regenen. Het alternatief is uitstellen tot zondag. Van mij mag dat laatste wel, het is niet leuk om met de kinderen in de regen te gaan staan.

Neem ze mee naar de Rodahal!
 

Janssen

Well-known member
Niet aan beginnen met dit weer, moet je helemaal niet willen. Denk ook niet dat er veel volk langs de kant zal staan.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Het probleem is dat het hier nu net even opklaart, zie het maar als het oog van een storm. Maar net nu gaan ze kijken of het door kan gaan. Nou ja, als het om 12:00 kutweer is, blijf ik thuis.
 

Mario

Well-known member
Windstil en de zon schijnt hier ... het is wel duidelijk dat ze daarboven niet van carnaval houden.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
In Heerlerheide is het afgelast, gelukkig. Uiteraard weer domme facebookwezens die zeiken, want 'het is nu toch mooi weer'.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Kijk, nu is de buienradar bij mij in Heerlen dus anders dan de buienradar van iemand in... Heerlen

AQeaj8l.png
 

DeftonesJP

New member
Hoe zit dit precies (ik ben een hollander) met die optocht dan? Is dit optocht nummer zoveel of hebben mensen nu helemaal voor niks hun kar gebouwd? Niet dat je het daarom moet laten doorgaan maar om het even in perspectief te zetten.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
De optochten worden uitgesteld, de meesten gaan komend weekend door, zodat er dus niet voor niks een wagen gemaakt is. Je maakt je wagen normaal voor ??n tocht, dus het is wel handig als er dan een optocht is.
 

Joost

Well-known member
De optochten worden uitgesteld, de meesten gaan komend weekend door, zodat er dus niet voor niks een wagen gemaakt is. Je maakt je wagen normaal voor ??n tocht, dus het is wel handig als er dan een optocht is.

Voor 1 tocht? Ik denk dat de wagens die in Heerlerheide meerijden ook in Heerlen en Schaesberg.
 
Bovenaan