Carnaval/Vastelaovend

banshee

Member
In de gemeente Peel en Maas (waar ik werk) en de gemeente Leudal (waar ik woon) zijn de optochten gisteren gewoon door gegaan. Achteraf gezien een juiste keuze van de burgemeesters, want er heeft zich niets bijzonders voorgedaan.

Ik snap alleen die burgemeester van Venlo niet. Antoin Scholten is voorzitter van de Veiligheidsregio Limburg Noord. Deze veiligheidsregio kwam gisterochtend met het advies: Er is geen aanleiding om de optochten af te gelasten in Noord - en Middel Limburg.
Vervolgens nemen meerdere burgemeesters dat advies over, informeren de gemeenten hun carnavalsverenigingen en een kwartier later gelast Scholten de optochten in zijn eigen gemeente Venlo allemaal af...

En dan geeft hij in de media aan dat hij het kwalijk vindt dat er geen eenduidig advies gegeven kan worden.
De pot verwijt de ketel... lijkt het wel...
 

Joost

Well-known member
In de gemeente Peel en Maas (waar ik werk) en de gemeente Leudal (waar ik woon) zijn de optochten gisteren gewoon door gegaan. Achteraf gezien een juiste keuze van de burgemeesters, want er heeft zich niets bijzonders voorgedaan.

Ik snap alleen die burgemeester van Venlo niet. Antoin Scholten is voorzitter van de Veiligheidsregio Limburg Noord. Deze veiligheidsregio kwam gisterochtend met het advies: Er is geen aanleiding om de optochten af te gelasten in Noord - en Middel Limburg.
Vervolgens nemen meerdere burgemeesters dat advies over, informeren de gemeenten hun carnavalsverenigingen en een kwartier later gelast Scholten de optochten in zijn eigen gemeente Venlo allemaal af...

En dan geeft hij in de media aan dat hij het kwalijk vindt dat er geen eenduidig advies gegeven kan worden.
De pot verwijt de ketel... lijkt het wel...

Neem daarbij dat de veiligheidsregio op zondag niet overlegt. :eek:mg:
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Als dat nou eens gebeurde... vast niet. Lasten na de lusten is nooit heel motiverend.
 

Maasveld

Well-known member
Was weer een mooie vastelaovend. Aan de ene kant jammer dat de optocht niet is doorgegaan maandag, maar aan de andere kant zie je dan weer een extra stukje spontaniteit ontstaan waardoor het toch nog een prachtige dag werd. Als bonus krijgen we nog een inhaaldag op 6 maart, en zoals het Venlo betaamd komt er op 5 maart 's avonds ook al een compleet programma. Ik denk dat het weer afgeladen vol zal zijn.
 

zwammy

Well-known member
In Breda is het ook 5 en 6 maart extra carnaval. Is wel leuk, zondag met de kleine naar de optocht.
 
Bovenaan