Cambuur nieuws topic

Abubakari

Well-known member
Zelfs ik heb 1. Genot!!!
Ik dacht dat jij een dertiger was, maar jij bent dus al tegen de 70 of ouder.

Echt, jonge mensen zonder gezondheidsproblemen op een elektrische fiets, sneuer en kanslozer kan niet, luie gemakzuchtige slappelingen. Het vertegenwoordigt alles wat er mis is met deze samenleving, te besodemieterd om zelf iets te doen, wind mee generaties, Softie kwekerij.
 

Eef de Kip

Well-known member
Echt, jonge mensen zonder gezondheidsproblemen op een elektrische fiets, sneuer en kanslozer kan niet, luie gemakzuchtige slappelingen. Het vertegenwoordigt alles wat er mis is met deze samenleving, te besodemieterd om zelf iets te doen, wind mee generaties, Softie kwekerij.

He-le-maal mee eens, het zou gewoon verboden moeten worden om die dingen te verkopen aan mensen onder de 60.
En dan al die kansloze rukkers die dan mee gaan in het "nou we gaan ook wat gezonder leven en en bewegen" om dan vervolgens zo'n ding te kopen.
"Zo lekker 30 km gefietst" en dan vervolgens 3 calorieën verbrand. Affikken die handel.
 

Abubakari

Well-known member
Dat word mijn volgende aankoop, al is het maar om die zever zakken hier te stangen.
Dan ga ik gewoon allemaal Marokkaanse vrouwen zwanger maken, al is het maar om bepaalde zever zakken hier te stangen.

Maar on topic maar weer, een nieuwe spits voor Cambuur. En ander nieuws betreffende de ontwaakte reus.
 

Joost

Well-known member
Ik heb gisteren een voor mijn doen grote ronde gefietst (107km) en kwam echt alleen maar bejaarden op een electrische fiets of wielrenners tegen. De gewone fiets sterft uit. Zelfs mijn buurjongen kreeg een electrische fiets om naar de middelbare school te fietsen. Nu moet hij op de terugweg wel een klim van 2.5km doen maar dan nog...
 

zwammy

Well-known member
Dan ga ik gewoon allemaal Marokkaanse vrouwen zwanger maken, al is het maar om bepaalde zever zakken hier te stangen.

Maar on topic maar weer, een nieuwe spits voor Cambuur. En ander nieuws betreffende de ontwaakte reus.

Volgens mij stang je daar vooral de familieleden mee. Gelukkig bestaat eerwraak niet meer 😅

Groot gelijk, een avond zuipen en dan nog met een normale fiets dat teringeind terug rijden omdat je anders niet mans genoeg bent, prima toch
 

Abubakari

Well-known member
Volgens mij stang je daar vooral de familieleden mee. Gelukkig bestaat eerwraak niet meer 😅

Groot gelijk, een avond zuipen en dan nog met een normale fiets dat teringeind terug rijden omdat je anders niet mans genoeg bent, prima toch
Mensen van mijn leeftijd die nog heel dronken worden, je hebt zowaar iets nog sneuers bedacht dan onder de 60 jaar op een e-bike.
Dronken mensen zijn sowieso al bespottelijk, maar als ze ook nog ouder dan 30 zijn wordt het pas echt erg. Een dronken twintiger, okay, je hebt er de leeftijd voor, dus zet jezelf voor gek. Maar dronken veertigers of vijftigers enzovoort, kunnen die mensen gewoon een spuitje krijgen? Voor iedereen beter denk ik.

Nu zit ik met het beeld van een dronken veertiger op een e-bike. 😬
 

zwammy

Well-known member
Hoho Abu, ik word niet meer dronken, die tijd heb ik gehad. Maar ik wil wel graag naar bed naar een avondje doorhalen 😂
 

SanMark.

Well-known member
Dan ga ik gewoon allemaal Marokkaanse vrouwen zwanger maken, al is het maar om bepaalde zever zakken hier te stangen.

Maar on topic maar weer, een nieuwe spits voor Cambuur. En ander nieuws betreffende de ontwaakte reus.
Haha bij de tweede heb je al een mes tussen je ribben van een familielid.
 

SanMark.

Well-known member
Mensen van mijn leeftijd die nog heel dronken worden, je hebt zowaar iets nog sneuers bedacht dan onder de 60 jaar op een e-bike.
Dronken mensen zijn sowieso al bespottelijk, maar als ze ook nog ouder dan 30 zijn wordt het pas echt erg. Een dronken twintiger, okay, je hebt er de leeftijd voor, dus zet jezelf voor gek. Maar dronken veertigers of vijftigers enzovoort, kunnen die mensen gewoon een spuitje krijgen? Voor iedereen beter denk ik.

Nu zit ik met het beeld van een dronken veertiger op een e-bike. 😬
Bij 3 glazen is er nog niemand dronken, maar rijden mag dan niet meer in de auto.
 

Maasveld

Well-known member
Ik heb gisteren een voor mijn doen grote ronde gefietst (107km) en kwam echt alleen maar bejaarden op een electrische fiets of wielrenners tegen. De gewone fiets sterft uit. Zelfs mijn buurjongen kreeg een electrische fiets om naar de middelbare school te fietsen. Nu moet hij op de terugweg wel een klim van 2.5km doen maar dan nog...
Ik mag hopen dat hij geen Strava gebruikt.
 

Bernardo

Well-known member
In een week tijd 5000 seizoenkaarten verkocht exclusief sponsoren. Er zijn nu nog zo'n 500 seizoenkaarten beschikbaar op dit moment.
 

Bernardo

Well-known member
SEIZOENKAARTEN NOORD-TRIBUNE UITVERKOCHT – WACHTLIJST GEOPEND

2 juni 2021, 16:11
We zijn terug waar we horen en het is de hoogste tijd dat ook de supporters terugkeren naar het stadion! De animo daarvoor is enorm, zo blijkt wel uit het massale verlengen en aanschaffen van de seizoenkaarten voor het nieuwe seizoen. De teller staat al ruim over de 5.000 seizoenkaarten en het gaat zelfs zo hard dat de seizoenkaarten voor de Noord-tribune voorlopig zijn uitverkocht. Daarom hebben we een wachtlijst in het leven geroepen, waarbij je dus vooraan staat wanneer er eventueel na de verlengingsperiode (woensdag 16 juni, 12.00 uur) nog seizoenkaarten beschikbaar komen.

Voor de Oost-, Zuid- en West-tribune zijn nog wel seizoenkaarten beschikbaar, maar ook hier gaat het hard. Wacht dus niet te lang als je er volgend seizoen bij wilt zijn in de Eredivisie. Kom gezellig langs in onze Serviceshop of regel het hier online.
 

Bernardo

Well-known member
Cambuur-directeur Ard de Graaf verwacht dat zijn club in augustus weer voor volle tribunes speelt.

LEEUWARDEN Sponsoren staan in de rij, de seizoenkaarten vliegen de deur uit. SC Cambuur heeft na de promotie de wind mee. Algemeen directeur Ard de Graaf gaat ervan uit dat zijn club op 15 augustus in een vol stadion begint.
Johan Stobbe
Ja, 19 december, Heerenveen-thuis, staat met rood omcirkeld in de agenda van Ard de Graaf. ,,Maar die niet alleen’’, zegt de algemeen directeur van Cambuur. Het eerste duel is 15 augustus. Dan begint voor de Leeuwarders het nieuwe avontuur in de eredivisie met een thuiswedstrijd tegen FC Groningen. ,,Daar krijg je energie van. Ook als je op het schema de namen van Ajax en Feyenoord ziet staan en de derby natuurlijk.’’

Een weekje nog hebben de supporters om hun seizoenkaart te verlengen. Het loopt storm. Nooit eerder verkocht Cambuur in twee weken tijd zoveel seizoenkaarten. De teller loopt richting de 6500. In de laatste week zullen ook de resterende kaarten een eigenaar vinden, is de verwachting. ,,Dan zitten we boven de 7000 en dat is ook de max. Dan zijn we op dat gebied uitverkocht’’, weet De Graaf.

De supporters die vorig seizoen hun club onvoorwaardelijk steunden door geen compensatie te vragen voor het gemis aan stadionbezoekjes, betalen als bedankje hetzelfde bedrag voor hun nieuwe seizoenkaart. Nieuwe seizoenkaart- houders betalen 10 procent meer. ,,Als supporters niet verlengen, dan hebben we daar ook wel weer een wachtlijst voor.’’

Dat is bij de sponsoren niet anders. In het hoogste segment, voor een plek op de comfort gallery en ook voor reclame op de ledboarding werkt de club ook al met een wachtlijst. ,,We kunnen niet verder uitbreiden’’, zegt De Graaf. ,,Dat is de tragiek van het oude stadion.’’

Hij hoopt voor de zomer nog op positief nieuws omtrent het nieuwe onderkomen van de club. ,,De beste plekken worden schaars. Je ziet zoveel kansen, maar dan loop je tegen het plafond aan.’’ Bij het vorige eredivisieavontuur, dat tussen 2013 ten 2016 drie seizoenen duurde, was dat niet anders. ,,Alleen hebben we daar nu al na twee maanden mee te maken. We moeten creatief zijn. Het is passen en meten.’’

Net als supporters blijven ook sponsoren de club trouw, ook al hebben talloze bedrijven de gevolgen van de coronacrisis aan den lijve ondervonden. ,,Nagenoeg iedereen heeft de rekening voor 100 procent betaald en pakketten worden volop uitgebreid.’’ Zo’n 95 procent van de ongeveer 300 sponsors blijft zeker. ,,Met de rest zijn we nog in gesprek.’’

Ook heeft De Graaf al zo’n 50 nieuwe sponsoren mogen begroeten. ,,Dat heeft te maken met de successen maar ook met de sfeer die rond de club hangt. Mensen willen erbij horen.’’

Hij merkt ook dat bedrijven die in het verleden louter bij SC Heerenveen zaten, nu bij beide clubs wat doen. Het tekent het belang van Cambuur voor de regio.

Met 1250 sponsorkaarten, ruim 7000 seizoenkaarthouders en 400 kaarten voor uitsupporters is het stadion komend seizoen in elk geval voor 85 procent gevuld. De rest van de bijna 10.000 plekken zal in de losse verkoop ook wel verkopen, is de verwachting.

De Graaf gaat er vooralsnog van uit dat op 15 augustus het stadion vol zit. ,,Het gaat de goede kant op met corona en in juli gaan de evenementen ook weer los. Natuurlijk zijn er allerlei factoren die invloed kunnen hebben, maar als het kan, moet je ook open. We snakken naar voetballen in een vol stadion. Daar is iedereen aan toe.’’

In de organisatie zijn na de promotie ook dingen veranderd. De commerciële en salesafdeling zijn uitgebreid. En ook op de communicatieafdeling is nieuw bloed gekomen. In totaal zijn er zo’n vier banen bijgekomen. Banen die verdwenen nadat Cambuur in 2016 werd teruggeworpen naar de eerste divisie. ,,Met wat nieuwe gezichten maken we een frisse start’’, zegt De Graaf. ,,Het bruist van de energie op de club.’’

Cambuur wil toe naar een begroting van 8,5 miljoen euro (was vorig seizoen in de eerste divisie 5,3 miljoen). Dat is de hoogste uit de clubhistorie en een half miljoen meer dan in het laatste jaar in de eredivisie. Daarvan gaat zo’n 3,2 miljoen op aan de selectie. ,,Met Go Ahead Eagles en RKC zitten we daarmee bij de onderste drie in de eredivisie. Het is een mooie uitdaging om daar bovenuit te piepen.’’

De Graaf verwacht dat zijn club lering heeft getrokken uit de vorige eredivisiejaren. ,,Toen kwamen we zo groen als gras binnen. Nu zijn we volwassener.’’
 

Bernardo

Well-known member
Een stage van een of meerdere spitsen deze zomer bij Cambuur? Het ligt niet langer voor de hand. Want wie zijn oor te luister legt bij de Leeuwarders, hoort vertrouwen. Namelijk dat er zelfs al op 30 juni bij de start van de voorbereiding niet één maar twee nieuwe spitsen zijn vastgelegd.

Ook in de defensie dient een mogelijke nieuweling zich aan. Een update en overzicht: de stand van zaken.

Money talks’: het spelersbudget
Met een spelersbudget van iets boven de 3 miljoen euro en de huidige selectie die daarvan al zo rond de 2,5 miljoen opslokt, is er zo rond de 5 á 7 ton beschikbaar voor Cambuur in de jacht op versterkingen. Het spelersbudget behoort daarmee met dat van RKC Waalwijk en Go Ahead Eagles tot de onderste drie van de eredivisie. Los van een salaris zijn er per nieuwe speler ook andere bijkomende kosten (bijvoorbeeld huisvesting, vervoer) die ruimte innemen binnen het spelersbudget. Met sowieso twee extra spitsen die nodig zijn, vereiste versterking op de vleugel en ook nog achterin mankracht gewenst, is er bij Cambuur dus relatief weinig geld beschikbaar om vele en/of dure spelers te halen.

Niet alleen scoren
Sinds het vertrek van Robert Mühren naar Volendam ligt de prioriteit van Cambuur bij versterking in de punt van de aanval. Dat is geen geheim. Daarbij kijken technisch manager Foeke Booy en trainer Henk de Jong niet louter naar het maken van goals. Een spits moet bovenal passen in de spelopvatting, eentje waarbij het drukzetten voorin begint. Of zoals De Jong het altijd zegt: ‘de verdediging begint bij de aanval en andersom’.

Mühren werd weliswaar terecht geroemd om zijn doelpuntenproductie, maar hij is ook een spits die in Cambuur’s spel zo rond de 12 kilometer per wedstrijd aflegde. Dat moet ook een nieuwe spits willen opbrengen. Kortom: ‘luie’ spitsen komen niet in aanmerking.

Buiten de stadionmuren vliegen logischerwijs bij de achterban al sinds Mührens exit de namen van kandidaat-aanvallers in het rond. Buitenlands, Nederlands. Jong, oud. Talentvol, geroutineerd. Nog even los van óf Cambuur hen überhaupt wel zou willen: het varieert de afgelopen tijd her en der van flink bediscussieerde namen als Reza Ghoochannejhad en Sidney van Hooijdonk tot simpelweg onbetaalbare namen als Giakoumakis en Hornkamp, nagenoeg zeker niet beschikbare namen als Vermeij of Druijf of huurlingen wiens toekomst simpelweg nog (te) onduidelijk is.

Vertrouwen in Hendriks
Twee keer was Sam Hendriks al op huurbasis actief in Leeuwarden, waarbij het de laatste keer terugkomend was van een blessure én de coronacrisis roet in het eten gooide. Op het oog ‘te licht’ voor eredivisie? Rondvraag langs betrokkenen schetst een Cambuurplaatje waarin hij wel degelijk (opnieuw) past. Ja, de spits was bij Go Ahead Eagles afgelopen seizoen geen doelpuntenmachine a la Mühren, maar bij Cambuur zien ze in de transfervrije oude bekende desondanks een versterking. De reden: hij kan opbloeien in de spelopvatting.

In Leeuwarden wordt gewezen op het systeem van Eagles: succesvol, maar niet op Hendriks’ lijf geschreven. Juist de andere manier van spelen bij Cambuur zorgt ervoor dat er intern in Leeuwarden vertrouwen is dat Hendriks daarin rendeert. En dus wordt nu die kaart gespeeld. En, onthoud: in tegenstelling tot anderen is hij sowieso ‘haalbaar, betaalbaar en beschikbaar’.

Benschop en kunstgras
Wie de andere nieuwe spits dan wordt, met wie Hendriks moet concurreren? We pikken een veelgenoemde naam eruit: Charlison Benschop. Die naam duikt al langer op, maar er is een niet onbelangrijk detail om rekening mee te houden: kunstgras. Uitgerekend De Jong zelf stelde de spits bij De Graafschap in 2019 in de play-offs tegen Cambuur juist om die reden niet op in Leeuwarden. Hoewel Benschop (32) - overigens net als iemand als Reza (33) - veel voordelen biedt, (routine, eredivisie-ervaring, scorend vermogen) lijkt trainen en spelen op kunstgras op z’n minst een obstakel en dus een sta-in-de-weg.

Defensie: Tutuarima
Even leek het er deze maand op alsof David Sambissa op eigen verzoek, na alsnog een nieuw aanbod, mogelijk toch nog zou blijven als linksback. Wachten op de Fransman hebben ze in Leeuwarden lang genoeg gedaan. Sterker nog, het heeft er alle schijn van dat Jordy Tutuarima komende week Cambuur gaat versterken. Hij besloot onlangs zijn contract bij De Graafschap niet te verlengen, de club waar hij eerder met De Jong werkte. De signalen dat Leeuwarden zijn nieuwe bestemming wordt, nemen hand over hand toe. Het zou voor Cambuur een prima aanwinst zijn achterin.

Antonia in de wachtkamer
Dat er voorin ook nog op de flanken versterking nodig is, is helder. Jarchinio Antonia heeft zich in de tweede seizoenshelft zodanig laten gelden dat Cambuur uiteindelijk toch best graag hem erbij wil houden. Een gesprek is de intentie, maar gepland staat er nog niks. Of Antonia, net als Benschop afgelopen week actief met het nationale team van Curaçao, in Leeuwarden blijft? Waar een wil is, is in principe een weg. Maar of er genoeg budget over is, zal de tijd moeten leren
 
Bovenaan