Cambuur nieuws topic

PES5

Administrator
Forumleiding
Muhren helaas zeer waarschijnlijk naar Volendam. Dat word doorschakelen voor Cambuur. Zou Druijf wel een interessante vinden.

Best een slappe lul dan. Je wilt je toch ook nog wel op het hoogste niveau laten zien na mislukkingen in Breda, Rotterdam en Alkmaar?

Wel typisch Volendam. Snel tevreden en lekker ballen. Zit niet veel drive in die gasten.
 

Maasveld

Well-known member
Best een slappe lul dan. Je wilt je toch ook nog wel op het hoogste niveau laten zien na mislukkingen in Breda, Rotterdam en Alkmaar?

Wel typisch Volendam. Snel tevreden en lekker ballen. Zit niet veel drive in die gasten.
Waarom moet je dat willen?
 

Bernardo

Well-known member
Tja, 32 jaar en een 3-jarig contract krijgen met daarna een baan bij de club. Mooi in je eigen plaats voetballen, dicht bij gezin. Er valt wel wat voor te zeggen, hopelijk trapt ie Volendam ook naar de Eredivisie.
 

Batigoal

Well-known member
Aparte keus, maar die Volendammers hebben nou eenmaal een sterke band met thuis. Daar kun je als buitenstaander weinig over zeggen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Muhren helaas zeer waarschijnlijk naar Volendam. Dat word doorschakelen voor Cambuur. Zou Druijf wel een interessante vinden.

Druijf heeft volgens mij aangegeven dat hij zelfs niet naar Feyenoord zou willen. Dus lijkt me sterk dat hij dan wel naar Cambuur wil.
 

Abubakari

Well-known member
Druijf heeft volgens mij aangegeven dat hij zelfs niet naar Feyenoord zou willen. Dus lijkt me sterk dat hij dan wel naar Cambuur wil.
Al zou het natuurlijk ook kunnen dat hij weinig vertrouwen in het beleid bij Feyenoord heeft en daarom voor de eer bedankt. Hij speelt nu bij KV Mechelen. Kwam bij AZ niet echt aan de bak, dus lijkt mij ook wel weer stug dat ie zich te goed voelt voor Feyenoord. Misschien vindt ie het sportief geen stap omhoog van AZ naar Feyenoord en wil hij iets hoger mikken?
 

Bernardo

Well-known member
Pijn om Cambuur ‘nee’ te moeten verkopen?

,,Dat deed het zéker”, zegt Robert Mühren. Op vrijdagmiddag belde hij Henk de Jong om de trainer te vertellen dat hij niet bij Cambuur zou blijven. Welke club het werd, zei hij niet. ,,En in de groepsapp van onze selectie heb ik vervolgens ook mijn besluit gemeld. Niet zomaar in een berichtje. ,,Maar echt een speciaal woord van dank.”
Met de keuze voor FC Volendam liet hij zijn hart spreken. Dat klopte oranje. ,,Zoals mijn gevoel me vorig jaar ‘Cambuur’ zei, zei het nu Volendam”, vertelt de 32-jarige spits. De doorgaans nuchtere Mühren erkent echter dat het allesbehalve gemakkelijk is om de club uit Leeuwarden te verlaten. ,,We hebben zo’n mooie tijd gehad, een geweldige club. En het team ook: we zijn echt vrienden.”

Naast het buitenland en de eredivisie (FC Twente en FC Utrecht werden al door media genoemd de laatste tijd), waren er natuurlijk zijn huidige club Cambuur als promovendus én FC Volendam als ‘thuisclub’ die grote kanshebbers waren in de race om Mühren. Ook elders in de eerste divisie was er interesse. Hoewel zaakwaarnemer Martin van Ophuizen logischerwijs niet ingaat op namen, is duidelijk dat Almere City en NEC bijvoorbeeld die in de buidel wilden tasten om de spits vast te leggen.

Plussen en minnen

Mühren over zijn keuze, waarbij geld geen drijfveer was: ,,Uiteindelijk heb ik een lijstje gemaakt met clubs waar ik mee om tafel wilde. Dan zet je de plussen en minnen op een rij en kies je voor je gevoel. Dat zei me dat Volendam voor mij de beste keuze was.” Hij keert er terug naar huis, gaat voetballen in zijn woonplaats. Driejarig contract, vrouw die hoogzwanger is van het tweede kind, mogelijkheden voor na zijn loopbaan; de spits luisterde naar zijn hart.
En de eredivisie dan? ,,Dat had ik met Cambuur best aangedurfd, daar lag het niet aan”, verzekert hij. Pijn deed het dan ook wel om Cambuur een ‘nee’ te moeten verkopen. Van Ophuizen: ,,Ook mij viel het best zwaar om bijvoorbeeld Foeke Booy op vrijdag te bellen en te zeggen: ‘Slecht nieuws, het wordt geen Cambuur’. We hebben met de club twee jaar geleden samen een mooi traject ingezet. Zowel voor Robert als voor Cambuur zijn het twee bijzondere hoofdstukken geworden.”

Op de fiets

En nu? Cambuur moet door, Mühren ook. De wegen scheiden. Voortaan gaat de spits op de fiets naar het werk. ,,Op de elektrische fiets. Of ik die bij het contract kreeg? Nee, die had ik al”, klinkt het met een glimlach. Een lach zoals hij die ook twee seizoenen had bij Cambuur en waarmee zowel de Leeuwarders als hij in de toekomst aan elkaar zullen terugdenken
 

Abubakari

Well-known member
35 jaar en dan op een elektrische fiets rijden, tsja, dan weet ik genoeg. Electrische fietsen zijn voor bejaarden, niet voor topfitte jonge mensen.
 
Bovenaan