Cambuur nieuws topic

Max

Administrator
Forumleiding
Ronald Koeman en Bielsa ook. Bosz zal ook snel een vrij trainer zijn.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Het probleem bij Cambuur is altijd al de verwachting van de fans geweest. Nou hebben ze momenteel wel een punt natuurlijk, dat is waar.

Je kunt gewoonweg niet eisen dat een club kampioen gaat worden. In de Juup al helemaal niet, zeker met het 'zekerheidje' van de nacompetitie. Gewoon een plekje in het linkerrijtje accepteren, simpel zat.
 

Bernardo

Well-known member
Nieman eist dit jaar een kampioenschap, iedereen ziet wel dat dit team niet goed genoeg is voor top 4. Moet gewoon een plaats worden tussen plek 5 en 8. Dat is realisitsch genoeg, helemaal met een paar versterkingen in de winterstop. Dijkhuizen presteert gewoon slecht, neem daarbij dat er geen duidelijke idee achter het spel zit, dan is dit een logisch gevolg.
 

Unregistere

Well-known member
Excelsior is een van de makkelijkste zo niet de makkelijkste club van het betaalde voetbal. Stabiel en goed beleid, rustige achterban en alle vrijheid om naar eigen inzicht te werken.

Ik krijg toch wel een beetje het idee dat Dijkhuizen daar ook profiteerde van de aanwezigheid van een aantal 'oudere' Nederlandse spelers, die in het veld ook vrij veel zelf regelden. Want het blijft opvallend dat het daar heel goed ging en daarna nergens meer.
 

Bernardo

Well-known member
Marinus Dijkhuizen gaat nu zijn dochter Zola helpen

Cambuur-trainer Marinus Dijkhuizen leefde de afgelopen maanden onder hoogspanning. Dat had vooral te maken met zijn gezinssituatie. Nu is hij ontslagen bij Cambuur.

Even verscheen er dinsdagochtend in het Cambuurstadion een glimlach op zijn gezicht, toen het over dochter Zola ging. ,,Zij heeft gunstige uitslagen gekregen.’’ Daarna betrok zijn gezicht weer snel. Na het snelle ontslag bij het Engelse Brentford was er begin dit jaar een voortijdig einde bij NAC Breda. Nu is het na vijf maanden over in Leeuwarden. Komt hij nog eens aan de bak in het betaalde voetbal?

Deze vijf maanden leefde Dijkhuizen onder hoogspanning. Er waren vooral zorgen om dochter Zola. Zij heeft een tumor in een van haar nieren, een erfelijke aandoening. Er volgden dit jaar zware onderzoeken. Moest ze wel of niet geopereerd worden? Artsen overlegden met professoren in Amerika. Er werd besloten die risicovolle ingreep uit te stellen. Zola miste veel tijd op school.


Spanning
Enkele weken geleden was er een nieuw onderzoek. Zola, dertien jaar, moest weer onder narcose. Was de tumor gegroeid of juist niet? Weer die spanning in huize Dijkhuizen. Enkele dagen geleden volgde een gunstige uitslag, al zal de spanning nog wel even aanhouden. ,,Ik ga Zola de komende tijd helpen met school. Dat kan ze wel gebruiken’’, zei Marinus Dijkhuizen dinsdag. Nooit sprak hij in het openbaar over de ziekte van zijn dochter.

In het betaalde voetbal is Dijkhuizen de tweede trainer die ontslagen is. Na Ren? Hake (FC Twente) haalt ook hij de kerst niet. Terwijl hij in de zomer nog opgetogen was over zijn eenjarig contract. ,,Als je tekent, heb je een mooi perspectief. Als je dit allemaal meemaakt, denk je wel eens van: wil ik dit allemaal nog wel? Maar je blijft een voetbaldier.’’

Cambuur ontsloeg vorig seizoen Rob Maas na tien wedstrijden. Club en trainer pasten niet bij elkaar. Nu heeft iedereen mededogen met Dijkhuizen, een goudeerlijke man. Hij kreeg een spelersgroep die kwalitatief beduidend minder was dan vorig seizoen, maar ook weer niet zodanig dat Cambuur in de onderste regionen van de eerste divisie moet spelen.

Opvolger
Sipke Hulshoff, de assistent-trainer, en Jan Bruin leiden vrijdag Cambuur, dat thuis tegen Telstar speelt. Oud-Leeuwarder Foeke Booy wordt de nieuwe technisch manager bij Cambuur. Hij heeft veel clubs getraind. ,,Maar hij gaat niet voor de groep staan. Uitgesloten’’, stelde Gerald van den Belt, nog ruim een maand technisch directeur bij Cambuur.

Wie de opvolger van Dijkhuizen wordt? Fred Grim, oud-assistent van de bondscoach van het Nederlands elftal, lijkt een serieuze kandidaat. Vorig jaar probeerde Cambuur hem ook binnen te halen, maar wilde de KNVB de oud-doelman van Cambuur niet laten gaan.

LC.nl

Triest, mag hopen dat het met zijn dochter goed komt. Verder gun ik hem alles, en hopelijk kan hij nog wat van zijn carriere maken. Iedereen had gehoopt dat dit succesvol zou worden, maar helaas.
 

Bernardo

Well-known member
Cambuur met 1 kandidaat trainer in gesprek, de intentie is er om hem rond oud&nieuw te presenteren.
 

Bonehead

Well-known member
Notoire leugenaar Booy en dan die verschrikkelijke Grim. Het wordt niet wat met Cambuur op deze manier.
 

Bonehead

Well-known member
Als de term grijze muis niet bestond had het een Fred Grimmetje geheten. Smaak noch kraak. Helemaal niks. De man is al 15 jaar trainer en heeft daarin helemaal niets gepresteerd. Hij is de bevestiging dat keepers geen trainers zijn. Frans K?rver is de enige lichtpunt in deze. Dat zegt genoeg dunkt mij.
 

Bernardo

Well-known member
Ok? ken hem verder niet als trainer. Heeft het bij Almere toen wel vrij aardig gedaan, staat mij bij. We zullen het zien.
 

Bonehead

Well-known member
Ok? ken hem verder niet als trainer. Heeft het bij Almere toen wel vrij aardig gedaan, staat mij bij. We zullen het zien.

13, 18 en 10 vind ik weinig verheffend. Dat doet zelfs ketelbinkie Jack de Gier beter.

Met jong oranje thuis verliezen van Georgi? en Slowakije vind ik ook niet sterk.

Nee, ik ben niet onder de indruk van hem als trainer.
 
Bovenaan