Buitenlandse politiek

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Een meerderheid van de Lagerhuis heeft verklaard dat de Britse regering schuldig is aan "minachting van het Parlement" omdat diverse Brexit documenten niet geopenbaard & achtergehouden zijn. Dit is de grootste nederlaag tot nu toe van May en kan grote gevolgen hebben. Alle documenten moeten sowieso nu openbaar worden & dit kan het einde van May als premier betekenen.

Alle oppositiepartij?n en (inmiddels voormalig) gedoogpartner DUP hebben hiervoor gestemd, evenals een aantal Conservatieven.

Totti

New member
Een meerderheid van de Lagerhuis heeft verklaard dat de Britse regering schuldig is aan "minachting van het Parlement" omdat diverse Brexit documenten niet geopenbaard & achtergehouden zijn. Dit is de grootste nederlaag tot nu toe van May en kan grote gevolgen hebben. Alle documenten moeten sowieso nu openbaar worden & dit kan het einde van May als premier betekenen.

Alle oppositiepartij?n en (inmiddels voormalig) gedoogpartner DUP hebben hiervoor gestemd, evenals een aantal Conservatieven.

Ik zou het een wonder vinden als May deze hele Brexit deal gaat overleven.

SanMark.

Well-known member
Ik snap niet dat May de handdoek niet in de ring gooit.

Laat degene die het hebben veroorzaakt het maar oplossen.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ik snap niet dat May de handdoek niet in de ring gooit.

Laat degene die het hebben veroorzaakt het maar oplossen.

Eens, maar die zijn het lafst geweest en renden zo snel weg als ze maar konden. Nu ben ik niet de grootste fan van May, maar zij zit in die baan omdat niemand anders zijn/haar verantwoordelijkheid nam. Als je nou denkt dat Brexit zo geweldig gaat worden en je hebt dat de hele tijd geroepen: prima, maar neem dan wel je verantwoordelijkheid en maak het waar. Zo'n Jacob-Rees Mogg vind ik de ergste: roepen dat alles beter moet, maar iedere keer als mensen hem vragen naar voren te stappen weet hij niet hoe snel hij moet verdwijnen.

Atreides

Well-known member
Die zijn allemaal gevlucht.

David Davis is nog wel het beste voorbeeld. Al die tijd Brexit minister geweest, geen reet gepresteerd, nauwelijks aan de onderhandelingstafel gezeten en is toen maar opgestapt.

Ik zou het een wonder vinden als May deze hele Brexit deal gaat overleven.

May wankelt al geruime tijd. Ze heeft eigenlijk ??n groot voordeel. Er is geen alternatief. Noch voor May als PM noch voor deze Brexit-deal.

Max

Administrator
Forumleiding
Ze kon het sowieso toch nooit goed doen. De Britten willen iets wat niet bestaat.

Atreides

Well-known member
Nog even naar mijn favouriete Brexit-commentator gegaan:

Every concern expressed by a politician about the backstop is an implicit admission by that politician that they are not confident that there can be a UK/EU deal even by 2022.
Think about it. This is the real significance of the issu :eek:mg:

Atreides

Well-known member
Ik weet niet of dat zo'n voordeel is, want ze ziet er niet uit alsof ze haar baan leuk vindt.

Geen enkele baan is leuk als je het voor niemand goed kan doen. Remainers boos, Brexiteers boos, eigen partij boos, coalitie genoot boos, oppositie boos, alle bondgenoten boos.

En dat voor een move die mevrouw May eigenlijk helemaal niet wil maken (May is voor een Remain).

Maasveld

Well-known member
Geen enkele baan is leuk als je het voor niemand goed kan doen. Remainers boos, Brexiteers boos, eigen partij boos, coalitie genoot boos, oppositie boos, alle bondgenoten boos.

En dat voor een move die mevrouw May eigenlijk helemaal niet wil maken (May is voor een Remain).
Dan had ze eruit moeten stappen.

Atreides

Well-known member
Dan had ze eruit moeten stappen.

May vindt dat ze een missie heeft.

In feite voert zij het referendum uit met zo min mogelijk bijkomende rotzooi. Dat is oprecht knap. Interessanter is of ze ook de komende periode overleeft.

Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
May vindt dat ze een missie heeft.

In feite voort zij het referendum uit met zo min mogelijk bijkomende rotzooi. Dat is oprecht knap.
Zeker. Waarbij ze ook nog eens het nadeel heeft dat de Tories geen ruime meerderheid hebben, want dan zou het een stuk eenvoudiger zijn geweest e.e.a. door het parlement te loodsen.

Bovenaan