Buitenlandse politiek

JMD

Well-known member
Van gemakzucht naar een slechte leraar, is maar 1 stapje.
Zeker.

Maar soms is het ook goed bekijken of bepaalde zaken nodig zijn voor leerlingen, en te gaan voor iets minder stof, maar wel goed begrepen, of meer stof en iets minder begrepen. In het geval dat ik gaf krijgen leerlingen later dit jaar nog de abc-formule, waarmee ze alles kunnen doen wat kwadraat afsplitsen ook kan.

Ontopic:
Het Britse kabinet schaart zich
achter het akkoord dat premier May met
de EU heeft bereikt over de brexit.Dat
maakte de premier bekend na een vijf
uur durend beraad met haar ministers.

Omdat de vergadering in Downingstreet
zo lang duurde,werd een regeringscrisis
niet uitgesloten.Maar May slaagde erin
ook de voorstanders van een harde
brexit mee te krijgen.Ze sprak van een
"collective decision".

Er zijn nog veel moeilijkheden te
overwinnen,voegde ze eraan toe,maar
deze brexit-deal was volgens haar het
best haalbare resultaat.Morgen legt May
een verklaring af in het Lagerhuis.
(Bron:TT)

gevegt

Well-known member
Zeker.

Maar soms is het ook goed bekijken of bepaalde zaken nodig zijn voor leerlingen, en te gaan voor iets minder stof, maar wel goed begrepen, of meer stof en iets minder begrepen. In het geval dat ik gaf krijgen leerlingen later dit jaar nog de abc-formule, waarmee ze alles kunnen doen wat kwadraat afsplitsen ook kan.
ABC is toch een soort 'trucje' ?

Ontopic:
Het Britse kabinet schaart zich
achter het akkoord dat premier May met
de EU heeft bereikt over de brexit.Dat
maakte de premier bekend na een vijf
uur durend beraad met haar ministers.

Omdat de vergadering in Downingstreet
zo lang duurde,werd een regeringscrisis
niet uitgesloten.Maar May slaagde erin
ook de voorstanders van een harde
brexit mee te krijgen.Ze sprak van een
"collective decision".

Er zijn nog veel moeilijkheden te
overwinnen,voegde ze eraan toe,maar
deze brexit-deal was volgens haar het
best haalbare resultaat.Morgen legt May
een verklaring af in het Lagerhuis.
(Bron:TT)
Dat wordt dus een uitgetelde harde exit.

Maasveld

Well-known member
Nee, bij GS hebben wij het niet over GB gehad, wij waren vooral bezig met de Renaissance, Verlichting, Franse Revolutie, WO1, WO2, Koude Oorlog. Daarna was klas 3 over en heb ik GS laten vallen. Verder is volgens mij ook in het huidige GS-programma weinig aandacht voor de positie van GB. Want Frankrijk en de revolutie aldaar hebben veel meer invloed op Nederland gehad dan het Engelse continent, dat zich toch altijd afzijdig hield van het Continent.
Maar maakt dat mijn voormalige GS-docent onbekwaam? Absoluut niet. Als je alle historie van alle (Europese) landen wilt behandelen heb je minstens 10 lesuur per week geschiedenis nodig. En die zijn er niet, een GS-docent moet het met 2 uur p.w. doen.
Idem voor AK.
En ja, mijn NA-docent had blijkbaar een fout gemaakt over die 'standaardmeter', de NA-docent van Kralinger blijkbaar ook. Poepoe. Ik weet niet hoe jij bent, maar docenten zijn niet feilloos. Wij maken ook fouten. En ook ik kan niet alles uitleggen wat ik wil. Ik ben nu in 3Havo bezig met kwadratische vergelijkingen oplossen, maar behandel niet 'kwadraat afsplitsen'. Maakt mij dat een slechte docent?

Jij toont met deze (en de vorige) opmerking aan geen ene reet van onderwijs te snappen, dat is wel duidelijk.
En verder mis je ook de basisregel van het onderwijs: als iemand een vraag stelt beantwoord je die, je gaat niet die persoon lopen schofferen omdat hij iets (nog) niet weet.

Als jij later kinderen krijgt wens ik je succes met het vinden van een school waar alles wordt onderwezen .

En ja, ik weet best wel veel van GB, maar de link in mijn vraag had ik niet gelegd. Maar behandel jij me maar als minderwaardig omdat ik iets niet precies weet en daar een vraag over stel. Als jij je daar beter door voelt heb ik dat er voor over.
Dit moet haast wel het langste JMD'tje ooit zijn.

Max

Administrator
Forumleiding
Ik vind het wel een JMD?tje. Maar laten we inderdaad maar spelregels afspreken. Bij twijfel SanMark. laten beslissen?

gevegt

Well-known member
Ik vind het wel een JMD’tje. Maar laten we inderdaad maar spelregels afspreken. Bij twijfel SanMark. laten beslissen?

Je gaat er al vanuit dat er geen goede spelregels komen?

Edit: Als je het wel een JMD'tje vond, had je anders gereageerd.

JMD

Well-known member
Dit moet haast wel het langste JMD'tje ooit zijn.
Dat zal best. Maar ik heb er soms gewoon schoon genoeg van dat men hier van alles kan zeggen en dan later ineens zegt dat het niet serieus bedoeld was. Ik heb sterk het vermoeden dat in sommige gevallen een post oorspronkelijk wel serieus bedoeld was, maar als dan iemand er boos op reageert er ineens gezegd wordt dat dat toch maar een grap was.

gevegt

Well-known member
Klopt. Maar voor (3)Havo-leerlingen is dat meer dan genoeg. Bij 3VWO gaan we idd wel kwadraat afsplitsen.
Pas toen een leraar mij goed uitlegde wat er achter een som lag en hoe het tot stand komt, begon ik wiskunde ietwat te begrijpen. Het zelfde heb ik gehad met elektronica. Twee jaar lang steeds slechtere cijfers en toen mij was uitgelegd hoe elektrische tijd echt werkt, was het appeltje eitje.
Voor leerlingen vaak saai, maar wel essentieel voor hun verdere leergang.

Edit: oja, elimineren door substitutioneren.:D:duim:

Laatst bewerkt:

gevegt

Well-known member
Dat zal best. Maar ik heb er soms gewoon schoon genoeg van dat men hier van alles kan zeggen en dan later ineens zegt dat het niet serieus bedoeld was. Ik heb sterk het vermoeden dat in sommige gevallen een post oorspronkelijk wel serieus bedoeld was, maar als dan iemand er boos op reageert er ineens gezegd wordt dat dat toch maar een grap was.

Je hebt gewoon gelijk.

JMD

Well-known member
Pas toen een leraar mij goed uitlegde wat er achter een som lag en hoe het tot stand komt, begon ik wiskunde ietwat te begrijpen. Het zelfde heb ik gehad met elektronica. Twee jaar lang steeds slechtere cijfers en toen mij was uitgelegd hoe elektrische tijd echt werkt, was het appeltje eitje.
Voor leerlingen vaak saai, maar wel essentieel voor hun verdere leergang.

Edit: oja, elimineren door substitutioneren.:D:duim:

Substitueren... :p
Letterlijk natuurlijk: wisselen. Vandaar het Engelse woord 'substitution' voor een wissel (bij bv voetbal).

gevegt

Well-known member
Substitueren... :p
Letterlijk natuurlijk: wisselen. Vandaar het Engelse woord 'substitution' voor een wissel (bij bv voetbal).

Een vriend van mij begreep er werkelijk niets van. Hij is dan ook snel van school gegaan om metselaar te worden.
Hij heeft nu mooi bedrijf met meer dan 50 werknemers.

Batigoal

Well-known member

Laat je niet opnaaien, JMD. :duim:

De beste stuurlui staan aan wal, dat weet je toch? Zeker op dit forum.

JMD

Well-known member
Een vriend van mij begreep er werkelijk niets van. Hij is dan ook snel van school gegaan om metselaar te worden.
Hij heeft nu mooi bedrijf met meer dan 50 werknemers.
Mooi dat soort verhalen. Ik ken er ook een flink aantal.
School is zeker niet alles.

Bovenaan