Uit die opmerking blijkt dat je je onvoldoende bewust bent van de woelige geschiedenis en de ligging van Noord-Ierland ten opzichte van Engeland en Schotland ten opzichte van Engeland. Dan heb je de vakken geschiedenis en aardrijkskunde te pakken. Uit de opmerking van de meter kun je het vak natuurkunde en Nederlands meenemen. Met deze opmerking bevestig je het voorgaande eigenlijk ook weer verder.
Nee, bij GS hebben wij het niet over GB gehad, wij waren vooral bezig met de Renaissance, Verlichting, Franse Revolutie, WO1, WO2, Koude Oorlog. Daarna was klas 3 over en heb ik GS laten vallen. Verder is volgens mij ook in het huidige GS-programma weinig aandacht voor de positie van GB. Want Frankrijk en de revolutie aldaar hebben veel meer invloed op Nederland gehad dan het Engelse continent, dat zich toch altijd afzijdig hield van het Continent.
Maar maakt dat mijn voormalige GS-docent onbekwaam? Absoluut niet. Als je alle historie van alle (Europese) landen wilt behandelen heb je minstens 10 lesuur per week geschiedenis nodig. En die zijn er niet, een GS-docent moet het met 2 uur p.w. doen.
Idem voor AK.
En ja, mijn NA-docent had blijkbaar een fout gemaakt over die 'standaardmeter', de NA-docent van Kralinger blijkbaar ook. Poepoe. Ik weet niet hoe jij bent, maar docenten zijn niet feilloos. Wij maken ook fouten. En ook ik kan niet alles uitleggen wat ik wil. Ik ben nu in 3Havo bezig met kwadratische vergelijkingen oplossen, maar behandel niet 'kwadraat afsplitsen'. Maakt mij dat een slechte docent?
Jij toont met deze (en de vorige) opmerking aan geen ene reet van onderwijs te snappen, dat is wel duidelijk.
En verder mis je ook de basisregel van het onderwijs: als iemand een vraag stelt beantwoord je die, je gaat niet die persoon lopen schofferen omdat hij iets (nog) niet weet.
Als jij later kinderen krijgt wens ik je succes met het vinden van een school waar
alles wordt onderwezen .
En ja, ik weet best wel veel van GB, maar de link in mijn vraag had ik niet gelegd. Maar behandel jij me maar als minderwaardig omdat ik iets niet precies weet en daar een vraag over stel. Als jij je daar beter door voelt heb ik dat er voor over.