Buitenlandse politiek

Kralinger

Administrator
Forumleiding
We zitten altijd te janken op Trump, maar ook Trump heeft wel eens gelijk en doet dingen goed.

Trump blijf ik niks vinden, maar er is nooit iemand die 100% dingen fout of 100% goed doet. Obama was niet zo fantastisch en Trump doet ook goede dingen, ondanks dat ik Obama veel beter blijf vinden.

Maar goed, laten we niet te hard van stapel lopen. Met die 2 kan het natuurlijk ook nog compleet fout aflopen. Al hoop ik dat mijn ongelijk in deze bewezen wordt en er eindelijk betere verhoudingen komen op het Koreaanse schiereiland...

Mario

Well-known member
Kim is ook een stropop natuurlijk, de legerleiding beslist daar ook veel. Trump zal veel minder gestuurd zijn, maar ook hij moet zich bij dit soort ontmoetingen aan een bepaald protocol houden. Aan die tafel zitten ook een zooitje hoogwaardigheidsbekleders van beide landen.

zwammy

Well-known member
1e president die praat met het regime in Noord Korea. Kan Trudeau weer gaan zeiken over de heffing op staal terwijl hij zelf een heffing van 270% over zuivel heeft.

JMD

Well-known member
1e president die praat met het regime in Noord Korea. Kan Trudeau weer gaan zeiken over de heffing op staal terwijl hij zelf een heffing van 270% over zuivel heeft.

En dat laatste hoor je opvallend genoeg nooit in de media.. Maar ja, Trump is slecht... De neutraliteit vwb Trump is totaal weg.

Ik ben het eens met wat Kralinger zegt, niemand is 100% goed of 100% fout, maar dat Obama beter is dan Trump lijkt me toch echt een zekerheidje.

Maar vooralsnog zijn we bijna al 2 jaar verder na zijn uitverkiezing en is er nog niks 'heel ergs' gebeurd, geen oorlogen (behalve dan die er al waren) die door Trump zijn ontstaan enz.. Als dit nog 2 jaar zo doorgaat kan die zomaar in 2020 weer herkozen worden.

Hankie

Well-known member
En dat laatste hoor je opvallend genoeg nooit in de media.. Maar ja, Trump is slecht... De neutraliteit vwb Trump is totaal weg.

Ik ben het eens met wat Kralinger zegt, niemand is 100% goed of 100% fout, maar dat Obama beter is dan Trump lijkt me toch echt een zekerheidje.

Maar vooralsnog zijn we bijna al 2 jaar verder na zijn uitverkiezing en is er nog niks 'heel ergs' gebeurd, geen oorlogen (behalve dan die er al waren) die door Trump zijn ontstaan enz.. Als dit nog 2 jaar zo doorgaat kan die zomaar in 2020 weer herkozen worden.

Qua persoonlijkheid maar is dat ook qua beleid?

Mario

Well-known member
Daarnaast vanuit wie bekeken. Het gaat uiteindelijk om het belang van het Amerikaanse volk.

Er zijn 2 soort Amerikanen: liberalen en conservatieven. In Europa kijken wij daar toch ook anders tegen aan. Alleen Sanders was echt links voor Amerikaanse begrippen. Ik ben geen fan van Trump, maar Obama was niet minder rechts. Alleen qua persoonlijkheid is er een wereld van verschil.

ALenstra

Well-known member
Komt het er niet op neer dat men Obama beter vindt alleen maar omdat hij sympathieker overkomt dan Trump?

JMD

Well-known member
De zuurheid spat er over het algemeen er vanaf bij de linkse fascisten.

Echt h?... Ik verheug me (net als Max) op de herverkiezing van Trump...
Sowieso heeft dat volk het zwaar, met de Brexit en met Wilders, en met steeds meer landen die na verkiezingen steeds een beetje meer kritisch gaan keren tegen de EU...
Heerlijk.

Pascallovic

Well-known member
Obama snapte veel beter hoe je politiek bedrijft. Als een olifant door de porseleinkast lopen noem ik geen beleid.
(overigens had ik liever Trump als president dan Hillary...)
Hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Het politiek bedrijven van Obama heeft qua beleid ook niet bijzonder veel opgeleverd. Dus wat is beter? De stijl van Obama spreekt vast meer aan, maar veel meer dan Trump heeft ie niet echt bereikt.

Maasveld

Well-known member
Echt h?... Ik verheug me (net als Max) op de herverkiezing van Trump...
Sowieso heeft dat volk het zwaar, met de Brexit en met Wilders, en met steeds meer landen die na verkiezingen steeds een beetje meer kritisch gaan keren tegen de EU...
Heerlijk.
Wilders?

Bovenaan