Buitenlandse politiek

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Waar gaat het over, nog steeds dat kerstfeest en laatst dat feestje?
Mede dat, maar vooral het feit dat hij het parlement over dat en een daarvan losstaand incident heeft misleidt. Hij heeft bewezen gelogen daar en dat wordt gezien als een doodzonde. Ook het niet ingrijpen in een corruptie schandaal waarvan ook binnen de Tories mensen wilden dat hij in zou grijpen. Bovendien zijn parlementariërs uit zijn eigen partij die districten in Noord-Engeland vertegenwoordigen boos omdat hij op diverse beloften voor die regio terug is gekomen. De meeste van die parlementariërs hebben maar een kleine meerderheid en zien de bui al hangen omdat kiezers teleurgesteld zijn.

Als reactie op dit alles verloor hij afgelopen donderdag ruim een "by-election" in het district North Shropshire. Het zittende parlementslid daar was opgestapt door dat corruptieschandaal wat ik hierboven al noemde, waardoor ze opnieuw naar de stembus moesten in dat district. De Tories gingen van 62,7% naar 31,6% en de Liberal Democrats namen het over, die gingen van 10% naar 47,2%. Ze hadden die zetel bijna 200 jaar in handen en dat district is demografisch ideaal voor hun. Enorm pro-Brexit, landelijk, dunbevolkt en een hoge gemiddelde leeftijd. Normaal winnen ze zo'n district makkelijk. Dit komt dus hard aan en daarom zijn er veel in de partij die zich nu afvragen of hij nog de juiste persoon is om de partij te leiden.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ja, als 15% van de Conservatieve parlementsleden van hem af willen (dat gaat via het zogenaamde "1922 comité") volgt een vertrouwensstemming binnen de fractie. Dat gebeurde voor het laatst in december 2018:
Klopt, en mocht hij dan die vertrouwensstemming verliezen, volgt er een nieuwe leidersverkiezing binnen de partij. Daar mag hij overigens aan meedoen.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Waar doel je op?
Dat gedreig naar elkaar van die wereldleiders. Ook in dat filmpje weer. Doet me zo ontzettend denken aan van die onzekere puistenkoppies die op de middelbare school hoog van de toren bliezen dat zij de grootste leuter hadden.

gevegt

Well-known member
Dat gedreig naar elkaar van die wereldleiders. Ook in dat filmpje weer. Doet me zo ontzettend denken aan van die onzekere puistenkoppies die op de middelbare school hoog van de toren bliezen dat zij de grootste leuter hadden.
Dat laatste schijnt Janssen altijd gewonnen te hebben.
Dat andere is toch wel redelijk serieus, hoewel de NAVO nooit zal ingrijpen.

JMD

Well-known member
Eens. Maar dat is toch wat welke AMerikaanse president dan ook en Poetin al decennia doen? Het is idd gewoon een kwestie van 'wie heeft de langste'...

zwammy

Well-known member
Ging het niet meer dat ze afgesproken hadden dat er bepaalde landen nooit bij de Eu zouden komen en daar nu eenzijdig van afgeweken word? Of het kan zijn dat we allemaal anti Rusland moeten zijn, dan gaan we er gewoon een andere reden van maken.

ALenstra

Well-known member
De hoogste baas van de Duitse marine is opgestapt. Kay-Achim Schönbach vond namelijk dat Vladimir Poetin meer respect verdiend en dat de Krim bij Rusland hoort.

Mario

Well-known member
Lekker retro ook, dat koude oorlog gedoe. Zet ze in een ring, en laten ze het zelf uitvechten.

Bovenaan