Buitenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

zwammy

Well-known member
Er is weer een nieuw EU plan de molen uitgerold. Betalen van vliegreizen van vluchtelingen zodat ze niet door de kou hoeven te lopen. Ik ben om, naar D'66 gaat deze jongen. De EU is inderdaad te complex om te begrijpen.
 

Jozsef

New member
D'66 wordt kompleet weggevaagd als die nog even zo doorgaan. Hebben ze enig idee wat er een zo'n beetje leeft de laatste tijd in 't land?
 

erka

Well-known member
Maar nogmaals, welke partij heeft dat wel dan?

PVV? Staan op 35 (ofzo) zetels nu in de peilingen. Dat betekent de andere partijen kunnen rekenen op 115 zetels. De PVV is dus nog steeds flink in de minderheid tov andere gedachten. Het grootste deel van de Nederlanders denkt er dus heel anders over dan de PVV.

Bij andere partijen kun je die rekensom niet zo makkelijk maken maar bij de PVV wel omdat ze redelijk uniek zijn in hun standpunt.
 

de waan

Well-known member
Je hebt geen idee? Nou goed, ik kom elke dag weer bij nieuwe mensen over de vloer die ik niet ken. Zo hoor je nog wel eens wat.

Jawel, ik heb wel een idee en dat is dat we zo overvoerd worden door de media dat we soms daadwerkelijk de indruk hebben dat ons land bijkans in brand en aan de rand van de afgrond staat. Terwijl er in werkelijkheid natuurlijk niet zo bijster veel aan de hand is.

Het potenti?le D'66 electoraat zal over het algemeen niet echt in de war zijn momenteel schat ik zo in.
 

Ska P 187

Well-known member
Kurds in Syrian Kurdistan accuse Turkey of attacking its forces

Ik quote schaamteloos iemand van een ander forum die goed ingevoerd is.

Iets eerder gaf Erdogan in Zuid-Oost Turkije een toespraak waarin hij het onaanvaardbaar vond dat Tal Abyad in Syrisch Koerdische handen was gevallen. (de grotendeels Arabische stad heeft nu overigens lokaal zelfbestuur gekregen) Toen Tal Abyad echter tot deze zomer in IS-handen was en als doorvoerhaven werd gebruikt voor jihadisten, materieel en illegale olie, was dit voor Erdogan geen enkel probleem. Nu zit de grens daar potdicht. Dat mag toch zeker niet met de grensstad Jarablus, aan de overkant van de Eufraat, gebeuren?

De YPG probeerde de Eufraat over te steken met bootjes om zo het naburige Tal Abyad, in handen van IS, te veroveren cq aan te vallen zegt de YPG dat Turkije ingegrepen heeft.
Wat mij een beetje stoort in de discussie op het moment dat het over de vluchtelingen gaat, maar veel minder over de manier waarop die vluchtelingen ontstaan.
Voor de duidelijkheid de YPG, volgens mij het enige redelijke alternatief, krijgt dan wel luchtsteun van de Amerikanen, maar vecht nog steeds met grotendeels buitgemaakt materiaal op IS.
 
Laatst bewerkt:

zwammy

Well-known member
Ja, het was toch al bekend dat je beter Poetin bij je kan hebben dan Erdogan. Nog een reden heel snel de EU uit te stappen.
 

Ska P 187

Well-known member
Het probleem voor anti Europa mensen is dat de problemen die nu ontstaan zijn alleen Europees aan te pakken zijn.
 

Keyser S?ze

New member
Het probleem voor anti Europa mensen is dat de problemen die nu ontstaan zijn alleen Europees aan te pakken zijn.

Dat is dus maar zeer de vraag. Europa is tot nog toe alleen maar besluiteloos en verdeeld geweest en er is niets wat er op wijst dat daar verandering in zal komen. Juist dat prachtige, verenigde, met allerlei prutlanden uitgebreide Europa zonder binnengrenzen is de oorzaak dat de problemen op ons af komen. Om daar je redding van te verwachten is op zijn minst na?ef te noemen.
 

zwammy

Well-known member
De enige die de Europese afspraken nakomt die wordt door heel Europa verweten verkeerd bezig te zijn (Orban). De politieke partij die in Polen wint wordt bedreigd niet te anti Europees te moeten worden (Verhofstadt) en de partij die in Portugal wint wordt door de premier uit de gesprekken gehouden omdat ze te anti Europees zijn.
 

JMD

Well-known member
Het probleem voor anti Europa mensen is dat de problemen die nu ontstaan zijn alleen Europees aan te pakken zijn.

Dat is gewoon een fabeltje. Als de EU er niet was geweest waren er nu ook landen samen aangeschoven om te zoeken naar problemen.

En de saamhorigheid gaat zo ver dat Oostenrijk gewoon vluchtelingen doorstuurt naar Duitsland, Sloveni? laat ze de grens met Oostenrijk overgaan etc.
Tot zover de solidariteit.
 

Ska P 187

Well-known member
Dat is dus maar zeer de vraag. Europa is tot nog toe alleen maar besluiteloos en verdeeld geweest en er is niets wat er op wijst dat daar verandering in zal komen. Juist dat prachtige, verenigde, met allerlei prutlanden uitgebreide Europa zonder binnengrenzen is de oorzaak dat de problemen op ons af komen. Om daar je redding van te verwachten is op zijn minst na?ef te noemen.

Dit komt eigenlijk omdat Europa veel te weinig macht heeft en geen beslissingen kan nemen. Alles hangt nog van de kleine kutlandjes af.
Dat is ook gelijk een antwoord op JMD. Als landje alleen, wat nu dus eigenlijk nog gewoon gebeurt, krijg je een oplossing niet voor elkaar.
Er moet juist meer macht naar Europa op bepaalde gebieden om eieren te kunnen breken. Nu gebeurt er vanuit Europa eigenlijk niets en komt het nog steeds neer op ieder voor zich.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan