Buitenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

zwammy

Well-known member
Anderhalve week geleden stonden de Duitsers te juichen en te klappen voor de binnenkomende vluchtelingen. Nu voeren ze de grenscontroles maar weer in omdat het er toch wel wat veel worden.

Het duurt even maar het gezonde verstand breekt ook daar door.

Mutti Merkel heeft zich toch een beetje vergist met haar opmerking.
 

gevegt

Well-known member
Heb ik me toch helemaal vergist in Saudi Arabi? zeg, wat een vredelievend gebaar:

http://www.elsevier.nl/Buitenland/a...oor-moskeeen-te-bouwen-in-Duitsland-2682778W/

Ze kunnen gewoon blijven kijken hoe ver ze kunnen gaan totdat het genoeg is en iemand met verstand stop zegt. Ik zal er niet eens van staan te kijken als Duitsland het aanbod aan gaat nemen. Merkel heeft al genoeg over zich uitgeroepen de laatste tijd.

No way dat Merkel dit toestaat. Daar is ze veel te slim voor.

We wachten maar weer af.

Mutti Merkel heeft zich toch een beetje vergist met haar opmerking.

Ze is niet dom. Ze speelt het spel op het hoogste niveau.
 

zwammy

Well-known member
Het ging om haar opmerking dat ze allemaal naar Duitsland mogen komen en nu opeens grenscontroles wil instellen. Had het niet over SA
 

Reza

Member
Ik moet zelf veel asielzoekers uitkeringen verstrekken als ze toegelaten worden in Nederland. Een man en vrouw krijgen samen al zo rond de 1375 euro netto. Een alleenstaande krijgt een kleine duizend euro netto. Het klopt dat ze nu voorrang krijgen op huurhuizen op Nederlanders. Ze moeten ergens geplaatst worden. Verder krijgen de asielzoekers in een gemiddelde gemeente bijvoorbeeld 5000 euro aan inrichtingskosten. Tweederde van de inrichtingskosten krijgen de asielzoekers ongeveer vergoed van de gemeentes. Een derde wordt een lening aan hen verstrekt. Deze lening wordt ingehouden op de uitkering van een asielzoeker. Verder krijgen ze natuurlijk huurtoeslag, zorgtoeslag en bijzondere bijstand voor bijvoorbeeld hulp voor hulp om trauma's te verwerken.

Gemeenten worden door de komst van asielzoekers al overbelast met extra taken. Dus de regering moeten nadenken hoeveel asielzoekers ze willen toelaten. Ik ben zelf van mening dat je mensen altijd te hulp moet schieten. Zeker gezinnen met kinderen. Alleen moet je wel draagvlak houden van de bevolking. Je zal in kaart moeten brengen hoeveel asielzoekers onderdak kan geven. Merkel die moet met schaam rood op de kaken nu de grenzen sluiten omdat Duitsland de grote stroom asielzoekers niet meer kan herbergen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Dus dan heb je het op jaarbasis - heel voorzichtig geschat - al snel over 25000 Euro. Maal 20000 asielzoeker is dus een half miljard. Halen we dat gewoon weg bij de ouderenzorg of gehandicapten zodat we helemaal los kunnen gaan op het kutkabinet dat waagt om daarop te bezuinigen.
 

Ska P 187

Well-known member
Er is ook geld zat, maar dat is weer wat anders.
Gevegt vanwaar de hup Koerdistan? Uiteraard ben ik het met je eens, maar ben toch wel benieuwd.
 

Fenerium

Member
Ik ben het niet met je eens. Een rijkere vluchteling vlucht niet om het economische beter te hebben. Ze vluchten voor oorlog, ze kunnen hun dromen daar niet meer waarmaken. Ze hebben alleen iets meer geld, waar ze hard voor hebben gewerkt, om wat verder te reizen als de arme vluchtelingen. Het blijft zo dat ze vluchten voor oorlog. Als die oorlog er niet was geweest waren ze hier echt niet gekomen. Om ze dan economische vluchtelingen te noemen vind ik niet juist. Ik gun ze hier best een plek om tijdelijk of voor sommigen voorgoed te blijven voor een stukje rust en deel te nemen aan onze maatschappij.

Tijdelijk is het nooit, Afghanen die destijds op de vlucht zijn geslagen hebben zich hier genesteld. Hetzelfde geldt voor Somali?rs en Bosni?rs.
 

erka

Well-known member
Wij hadden een keer een personeelsuitje ergens rond 2003. Er was ook een Afghaan mee. We wisten wel dat hij uit Afghanistan was gevlucht maar verder wisten we vrij weinig van hem. We deden een soort workshop boogschieten. Dat kon ie al heel aardig. Toen mochten de liefhebbers de kelder in om met een pistool een clinic te doen. Hij schoot alles raak.....bleek dat ie had gevochten daar en ook best wel heftig. Dat vond ik toch wel vrij confrontererend ineens.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Mooi, ze doen gelukkig nog niet aan zelfcensuur. Verder is het Hebdo clubje natuurlijk niet degene die begonnen is met Aylan misbruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan