Buitenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

Max

Administrator
Forumleiding
Maar bestaat er nou geen Islamitisch land waar de inmenging van het Westen niet dusdanig is geweest dat het een fijn land is?
 

gevegt

Well-known member
Zwammy heeft volgens mij wel redelijk duidelijk wat er gedaan moet worden. Maar hoe lossen wij de vluchtelingenzooi op.
Het lijkt mij dat de basis van het probleem, wat betreft het midden oosten, op dit moment in Syrie ligt, dus daar zal wat moeten gebeuren, maar hoe?
Dan hebben we het nog niet over de vluchtelingen die vanuit Afrika komen overigens.

Als je de basis wil aanpakken moet je er voor zorgen dat het vechten ophoudt.
 

Ska P 187

Well-known member
@Pascallovic: Ik geloof dat ze in Singapore een communistisch stelsel hanteren die wel werkt.

Wat ik bedoel is dat inprincipe het communisme wel een paar waarden heeft die overeenkomen met ons/mijn gedachtengoed. Gelijkheid wat man en vrouw betreft is voor mij een hele belangrijke.
 

JMD

Well-known member
Wat ik bedoel is dat inprincipe het communisme wel een paar waarden heeft die overeenkomen met ons/mijn gedachtengoed. Gelijkheid wat man en vrouw betreft is voor mij een hele belangrijke.

en gelijkheid van man en vrouw is in de westerse samenleving niet het geval??
 

Ska P 187

Well-known member
Als je de basis wil aanpakken moet je er voor zorgen dat het vechten ophoudt.

Hoe doe je dat? Wapenleveranties stoppen? Die worden allemaal daar niet in de regio gemaakt, maar ik ben bang dat ze dan wel op een andere manier verder gaan.
Er heeft veel bloed gevloeid, dus dat stop je niet zomaar weer.
Zelf er heen gaan a la Irak en op dezelfde manier ontvangen worden als het bevrijdingsleger van de Amerikanen? Ik denk niet dat de regeringen daar om staan te springen evenmin de achterban.
 

JMD

Well-known member
@Pascallovic: Ik geloof dat ze in Singapore een communistisch stelsel hanteren die wel werkt.

Maar wel met markteconomie, dus of het dan nog communisme is?
Verder is Singapore natuurlijk ook heel klein en vrij rijk. (BNP 52.000 dollar per hoofd van de bevolking)

Dan is het ook vrij makkelijk eerlijk delen als er voor eenieder genoeg is.
 

Ska P 187

Well-known member
en gelijkheid van man en vrouw is in de westerse samenleving niet het geval??

Ik doelde dus op overeenkomsten.
Communisme was niet alleen maar slecht.
Gezondheidszorg en onderwijs was nog zoiets.
In sommige landen zal het communisme beter geweest zijn als het kapitalisme in andere landen.

Edit even voor de duidelijkheid, ik ben geen communist en zelfs tegen communisme simpelweg omdat het geen ruimte laat voor democratie.
 

gevegt

Well-known member
Hoe doe je dat? Wapenleveranties stoppen? Die worden allemaal daar niet in de regio gemaakt, maar ik ben bang dat ze dan wel op een andere manier verder gaan.
Er heeft veel bloed gevloeid, dus dat stop je niet zomaar weer.
Zelf er heen gaan a la Irak en op dezelfde manier ontvangen worden als het bevrijdingsleger van de Amerikanen? Ik denk niet dat de regeringen daar om staan te springen evenmin de achterban.

Follow the money.
 

Ska P 187

Well-known member
Maar wel met markteconomie, dus of het dan nog communisme is?
Verder is Singapore natuurlijk ook heel klein en vrij rijk. (BNP 52.000 dollar per hoofd van de bevolking)

Dan is het ook vrij makkelijk eerlijk delen als er voor eenieder genoeg is.

Haha probeer het in de USA eens voor elkaar te krijgen. Daar is geld zat.
 

gevegt

Well-known member
De Hongaren doen gewoon wat EU landen afgesproken hebben. Misschien wat meer ophouden met het schuldgevoel van Duitsland te moeten oplossen.
Dat doen ze dus niet. De afspraak is dat je ze terugstuurt naar het land van binnenkomst. Ook de treinen met vluchtelingen naar een andere plek sturen dan afgesproken is op zijn zachts gezegd niet erg netjes.
 

zwammy

Well-known member
Dat doen ze dus niet. De afspraak is dat je ze terugstuurt naar het land van binnenkomst. Ook de treinen met vluchtelingen naar een andere plek sturen dan afgesproken is op zijn zachts gezegd niet erg netjes.

Nee hoor, registreren en doorsturen naar andere landen. Wanneer ze weglopen tegenhouden. En het was toch opvangen in het eerste land van binnenkomst, en als ze dan naar een kamp gaan is het niet goed, gek want volgens mij is er in Hongarije geen oorlog. Maar goed, de beelden van de cameravrouw die een vluchteling laat struikelen gaat de hele wereld over. Het beeld van vluchtelingen die stenen gooien naar de Hongaarse bevolking krijgen we nergens te zien. Arme vluchtelingen toch, snel een huis, een wijf en veel geld. Duitsland heeft nog steeds een schuldgevoel van 70 jaar geleden, daar betalen wij wel voor.
 

zwammy

Well-known member
Premier Orb?n wil strenger op gaan treden en zet meer dan 4.000 Hongaarse soldaten in om de politie aan de grenzen te versterken. Vanaf dinsdag wil hij de grenzen sluiten en illegale migranten arresteren. Inmiddels is de bouw van een hek van vier meter hoog langs de grens met Servi? bijna voltooid

Ben benieuwd hoe Brussel dit gaat managen.
 

Ska P 187

Well-known member
Nee hoor, registreren en doorsturen naar andere landen. Wanneer ze weglopen tegenhouden. En het was toch opvangen in het eerste land van binnenkomst, en als ze dan naar een kamp gaan is het niet goed, gek want volgens mij is er in Hongarije geen oorlog. Maar goed, de beelden van de cameravrouw die een vluchteling laat struikelen gaat de hele wereld over. Het beeld van vluchtelingen die stenen gooien naar de Hongaarse bevolking krijgen we nergens te zien. Arme vluchtelingen toch, snel een huis, een wijf en veel geld. Duitsland heeft nog steeds een schuldgevoel van 70 jaar geleden, daar betalen wij wel voor.

De echte vluchtelingen zitten in Turkije, Libanon, Irak en Jordanie. Dit zijn er ook flink wat meer en dat is ook precies waar ze horen te zitten. Daar moet die berg geld heen, niet naar die mensen die hier binnenkomen. Dat zijn economische vluchtelingen. Begrijpelijk allemaal, maar helaas.
Zo dat was behoorlijk rechts voor mijn doen, maar ik meen het wel geloof ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan