Buitenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shayman

New member
Een man die in gesprek is met anti-Joodse islamisten, wil dat we beter met Rusland omgaan, dat Engeland uit de NAVO stapt en het kernwapenprogramma schrapt. Noemde de dood van Bin Laden een tragedie...

Ik krijg abrupt het liedje van Armand 'Bloemenkinderen' in mijn hoofd... Zo'n lekker linkse naieve pacifist, die maar niet snapt dat sommige dingen gewoon nodig zijn.

Als dat zo is dan ben ik voor preventief ruimen voordat we hier allemaal verplicht achter Allah of Stalin aan moeten rennen. Genoeg fouten in de Westerse manier maar de slechtste oplossingen daarvan zijn altijd nog beter als de beste van de Islam of het communisme.
 

JMD

Well-known member
Die uitspraak van de dood van Bin Laden is compleet uit zijn verband gerukt, hij zei alleen dat hij liever had gezien dat hij zich voor een rechter moest verantwoorden. De andere punten ben ik het met hem eens. Het kernwapenprogramma is gewoon enorm veel geld weggooien. De NAVO uit is prima, weg ermee. Ik ben geen Poetin-fan, maar het regime in Kiev is niet veel beter en daar lopen we nu blind achteraan. En hij wil met iedereen praten, wil niet zeggen dat hij het automatisch met iedereen eens is.

Die NAVO is er natuurlijk niet voor niks...
En het is wel handig om als westerse wereld een kernwapen te hebben voor als landen als China/Iran er ineens 1 blijken te hebben.

Vwb Poetin/Kiev ben ik het wel met je eens.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Overigens zal ik door hem zeker niet naar Labour overstappen. Ik vond hem wel de beste kandidaat en hij is iemand waar we mee samen kunnen werken om eindelijk dit ondemocratische kiesstelsel omver te werpen.
 

JMD

Well-known member
Overigens zal ik door hem zeker niet naar Labour overstappen. Ik vond hem wel de beste kandidaat en hij is iemand waar we mee samen kunnen werken om eindelijk dit ondemocratische kiesstelsel omver te werpen.

Hij is ook tegen het huidige stelsel?
Dat is dan een pluspunt.
 

Pascallovic

Well-known member
Ja, dat is hij. Daarmee zijn alle partijen behalve de Conservatieven nu tegen, waardoor bij samenwerking er eindelijk verandering kan komen.
De politiek kennende zal dat standpunt wel veranderen als ze weer de meerderheid hebben in het parlement. Dan komt dat ouderwetse systeem ze wel uit en hebben ze geen zin in verandering.
 

Ska P 187

Well-known member
Als dat zo is dan ben ik voor preventief ruimen voordat we hier allemaal verplicht achter Allah of Stalin aan moeten rennen. Genoeg fouten in de Westerse manier maar de slechtste oplossingen daarvan zijn altijd nog beter als de beste van de Islam of het communisme.

Dat laatste zinnetje, met name wat betreft communisme is natuurlijk onzin.
De shit waar het midden oosten nu in zit, syrie, libie en irak is voor een groot deel op het conto van het westerse bemoeizucht te schrijven.
En wat zie jij als ?de Westerse?manier eigenlijk?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Buitenlands nieuws

Ik ken eigenlijk geen enkel Islamtisch land met een gezellige/goede overheid/samenleving. Maar onze Westerse macht en invloed rijkt natuurlijk ver. Wij zijn ongetwijfeld ook degene die de Islam hebben verzonnen.
 

Pascallovic

Well-known member
Dat laatste zinnetje, met name wat betreft communisme is natuurlijk onzin.
De shit waar het midden oosten nu in zit, syrie, libie en irak is voor een groot deel op het conto van het westerse bemoeizucht te schrijven.
En wat zie jij als ?de Westerse?manier eigenlijk?
Het communisme was zo'n succes dan? Ik ken geen voorbeelden van een goed functionerend communistisch systeem. Ideologie is overigens wel prima hoor, maar in de praktijk is het niks.

Irak en Libie heeft het Westen inderdaad een grote rol en zijn ze de hoofdschuldige. Maar juist in Syrie niet. Daar heeft het Westen niet veel gedaan en is het zo mogelijk een nog grotere puinhoop dan Libie en Irak. Dus wat is wijsheid?
 

Ska P 187

Well-known member
Syrie daar hebben de Amerikanen aan het begin van de revolutie de oppositie financieel ondersteund. Ook daar staan ze dus aan de basis.
Verder komt een groot gedeelte van IS uit Irak. Dit was de overgebleven Al Qaida tak die uit Irak was gevlucht die voor zichzelf waren begonnen.
Tuurlijk ligt het eigenlijke probleem in de regio zelf, maar ze hadden er gewoon niet heen moeten gaan zonder VN mandaat. Er is nu in een wespennest geprikt en de gevolgen zien we nu zelfs in Europa over de grens komen.
 
Laatst bewerkt:

zwammy

Well-known member
Schulz wil Hongarije aanpakken omdat die de EU regels wat betreft vluchtelingen aanhoudt. Wat een Farce die EU zeg, en ze trappen er met open ogen in. Wat een niveau.
 

JFK

Well-known member
Die uitspraak van de dood van Bin Laden is compleet uit zijn verband gerukt, hij zei alleen dat hij liever had gezien dat hij zich voor een rechter moest verantwoorden.

Dat dacht ik al. Het verbaast me ook niets dat die uitspraak uit zijn verband is gerukt.
Daar moeten de media eens mee kappen. Dat is opzettelijk de bevolking besodemieteren.
 

zwammy

Well-known member
Dat krijgen ze toch van bovenaf mee, de bevolking besodemieteren. NOS is er een ster in.
 

zwammy

Well-known member
Nee want dan storten we terug in de middeleeuwen heb ik me horen vertellen.
Meer geld storten helpt beter lijkt me
 

Ska P 187

Well-known member
Uit de EU! Nu!

Zwammy heeft volgens mij wel redelijk duidelijk wat er gedaan moet worden. Maar hoe lossen wij de vluchtelingenzooi op.
Het lijkt mij dat de basis van het probleem, wat betreft het midden oosten, op dit moment in Syrie ligt, dus daar zal wat moeten gebeuren, maar hoe?
Dan hebben we het nog niet over de vluchtelingen die vanuit Afrika komen overigens.
 

Pascallovic

Well-known member
Syrie daar hebben de Amerikanen aan het begin van de revolutie de oppositie financieel ondersteund. Ook daar staan ze dus aan de basis.
Verder komt een groot gedeelte van IS uit Irak. Dit was de overgebleven Al Qaida tak die uit Irak was gevlucht die voor zichzelf waren begonnen.
Tuurlijk ligt het eigenlijke probleem in de regio zelf, maar ze hadden er gewoon niet heen moeten gaan zonder VN mandaat. Er is nu in een wespennest geprikt en de gevolgen zien we nu zelfs in Europa over de grens komen.
Ik zie in die financiele ondersteuning van de VS geen grote rol, al was het dom en dat heb ik toen ook al aangegeven met de flop van Libie in het achterhoofd. Echter de basis zie ik er niet in, want de onrust was al aan de gang voordat de VS financiele steun gaf. Het ontstaan van IS kun je toerekenen aan het Irak beleid van de VS dus daar zijn we het eens zie ik. Echter heeft dit niet te maken met het Syriebeleid van het westen.
 

zwammy

Well-known member
Onze minister van ontwikkelingszaken zegt dat we meer geld moeten storten naar Afrika. En die heeft ervoor gestudeerd.
 

Max

Administrator
Forumleiding
@Pascallovic: Ik geloof dat ze in Singapore een communistisch stelsel hanteren die wel werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan