Buitenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maasveld

Well-known member
Het rijke Europa heeft genoeg ruimte, geld en eten of ze een beetje veiligheid te geven.

Echter een gebrek aan werkgelegenheid waardoor integratie op den duur lastig zal worden. En dat nou net de voornaamste reden waarom veel Europeanen niet op de vluchtelingen/gelukszoekers zitten te wachten.
 

de waan

Well-known member
Het zijn vluchtelingen vaak, echt niet gelukzoekers.

Op het gevaar af dat ik nu wel heel erg filosofisch ga klinken, maar wat is er eigenlijk mis met gelukszoekers? Dat woord wordt nogal eens in een negatieve context gebruikt, maar is uiteindelijk niet ieder mens een gelukszoeker?
 
Laatst bewerkt:

Shayman

New member
Het zijn vluchtelingen vaak, echt niet gelukzoekers. Natuurlijk zitten die er ook bij, maar daarom alles opvangen en snel duidelijkheid geven aan die mensen. Een oplossing heb ik daar ook niet voor, maar direct terugsturen vind ik echt niet kunnen. Ze stappen echt niet zomaar in die boot. Het rijke Europa heeft genoeg ruimte, geld en eten of ze een beetje veiligheid te geven.
Beetje na?ef vind ik dit wel; de echte vluchtelingen redden het niet om naar Europa te komen want het zijn forse bedragen die betaald worden voor de oversteek. Uiteraard hebben we de plicht om ze te helpen maar dat moet gewoon voor 100% in de eigen regio gebeuren; goed voor de werkgelegenheid in het land wat ze opvangt en met hetzelfde geld kunnen we veel meer mensen helpen.
 

gevegt

Well-known member
Beetje na?ef vind ik dit wel; de echte vluchtelingen redden het niet om naar Europa te komen want het zijn forse bedragen die betaald worden voor de oversteek. Uiteraard hebben we de plicht om ze te helpen maar dat moet gewoon voor 100% in de eigen regio gebeuren; goed voor de werkgelegenheid in het land wat ze opvangt en met hetzelfde geld kunnen we veel meer mensen helpen.
Helemaal mee eens.
En nu rap zorgen dat het ook veilig genoeg is om het te realiseren.
 

JFK

Well-known member
De eigen regio, daar valt o.a. Jordani? onder toch? In die regio zitten al heel veel vluchtelingen.
 

Shayman

New member
De eigen regio, daar valt o.a. Jordani? onder toch? In die regio zitten al heel veel vluchtelingen.
Dan kunnen die in verhouding "paar" er ook wel bij; als het Westen al het geld wat ze nu besteden aan opvang in het Westen daar naar overmaken dan hebben degenen die geen geld hebben voor de oversteek naar hier het ook wat beter in de opvang daar.

Als voorbeeld: 1 vluchteling/asielzoeker kost ruim 26.000 per jaar in Nederland, in Nederland zijn zo'n 200-250.000 (voormalig) vluchtelingen waarvan inmiddels zo'n 1/3 zelfvoorzienend is dus zeg dat er 150.000 x 26.000 door Nederland zou kunnen worden bijgedragen wat neerkomt op bijna ? 4 miljard per jaar. Dit is wel theorie want we kunnen nu niet iedereen alsnog terug stoppen in een tentenkamp uiteraard maar dat had het kunnen zijn als dit idee vanaf het begin zo was uitgevoerd.

Volgens mij kan er met dat bedrag (doe dat eens x de rest van rijk Europa) veel meer worden gedaan voor een betere verdeling voor iedereen die hulp nodig heeft.
 

SanMark.

Well-known member
En dan is een derde van dat geld (misschien wel de helft) alweer verdampt en weggesluisd voordat het bij de mensen is die het echt nodig hebben.
 

Shayman

New member
En dan is een derde van dat geld (misschien wel de helft) alweer verdampt en weggesluisd voordat het bij de mensen is die het echt nodig hebben.
Niet nodig als je het maar goed aanpakt en niet zoals nu klakkeloos geld overmaken. Zelf de controle houden, veel meer producten aanleveren ipv geld (ook goed voor de eigen economie), mensen daar in dienst nemen en die een passend loon (voor dat land) betalen en de economie van opvangende landen stimuleren door import en export enz.
 

Keyser S?ze

New member
Japan (de 3e economie ter wereld) heeft in 2014 elf asielzoekers toegelaten. In 2013 waren dat er nog zes dus je kunt wel spreken van een spectaculaire stijging.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan