JMD
Well-known member
Kunnen we de Franse taal niet gewoon afschaffen?
Doe maar niet...
Kunnen we de Franse taal niet gewoon afschaffen?
Inmiddels gaat het verhaal dat die dader niet aan Belgie, maar Nederland is uitgeleverd. Dan is het dus onze schuld.De Turkse president Recip Erdogan zegt dat een van de daders in juni is opgepakt in het oosten van Turkije. Hij werd uitgeleverd aan Belgi?, maar zou daar vrijgelaten zijn 'ondanks de Turkse waarschuwingen'.
Het is voor mij een zeer schrikwekkend beeld dat na de arrestatie van Salah Abdeslam spontaan tweehonderd jongeren van allochtone origine samentroepten om onze politie met stenen en flessen te bekogelen. Het is jammer dat we daar op de nationale televisie om 19 uur niets over gezien hebben." Dat zei Vlaams minister-president Geert Bourgeois bij een speech voor de Vereniging voor Internationale Relaties (VIRA) in Brussel.
We zijn met zijn allen te weinig assertief geweest, vrees ik, en dan zie je dat er een gemeenschap ontstaat die zich keert tegen de politie
Geert Bourgeois (N-VA)
"Het wijst er op dat er een aparte samenleving is ontstaan onder onze ogen. Een samenleving die de pluralistische waarden niet deelt van de onze, waar iedereen gelijke rechten heeft. Dat is angstwekkend", aldus de minister-president.
De oplossing is deels te vinden in het onthaal van nieuwkomers, vindt hij. "Vanaf dag ??n moeten we lijnen durven trekken, we moeten assertiever durven zijn. Je hebt gelijke rechten, maar ook gelijke plichten. Als iemand die waarden niet deelt, hebben we geen gedeelde toekomst. We zijn met zijn allen te weinig assertief geweest, vrees ik, en dan zie je dat er een gemeenschap ontstaat die zich keert tegen de politie."
Bourgeois wil tegen de Vlaamse feestdag, op 11 juli, een Vlaamse visienota over de toekomst van de Europese Unie presenteren. "Daarin ga ik ook veel aandacht aan dit onderwerp schenken", zegt hij maandag. "Dit is een Unie van waarden en normen."
Dat was toch die pipo van Sharia4Belgium?
Dat zou ook zomaar kunnen. 1 pot nat.Dacht ik niet. Hij was bij de AEL die minder extreem is dan Sharia4Belgium.
De laatste dagen zie ik Abou Jahjah veel op de Belg. Is die man bekeert?
Hij praat veel genuanceerder dan een aantal jaar geleden.
Toch geloof ik hem niet. Typisch iemand met meerdere agenda's.
(Nou is dat laatste niet zo erg, want Amsterdam heeft ook de deelraden, maar wel een goed samenwerkend overkappend deel)
Arnold Karskens is volgens mij ook als een Reza omgedraaid , of zit ik daar nu volledig mis ?
Net als Reza eigenlijk.