Buitenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

erka

Well-known member
Nounounou, zo kan ie wel weer. Anders wordt het wegjorissen, om in dezelfde termen te blijven.
 

de waan

Well-known member
Dertig (voornamelijk kinderen) omgekomen bij een zelfmoordaanslag bij een voetbalwedstrijd vlak bij Baghdad. En de dader was ook nog een kind.
 

Jozsef

New member
Als dat was doorgegaan was met een straffe zuidwester Nederland dus een soort Tjernobyl geworden. Krankzinnig!
 

erka

Well-known member
Als dat was doorgegaan was met een straffe zuidwester Nederland dus een soort Tjernobyl geworden. Krankzinnig!

Daarom is Nederland sowieso ook zo bezorgd over de Belgische kerncentrales. Zijn al aardig verouderd en bij een ramp is er relatief grote kans dat Nederland de lul is omdat zuidwestenwinden het meest voorkomen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Daarom is Nederland sowieso ook zo bezorgd over de Belgische kerncentrales. Zijn al aardig verouderd en bij een ramp is er relatief grote kans dat Nederland de lul is omdat zuidwestenwinden het meest voorkomen.

Daarom snap ik ook niet waarom Nederland niet aan kerncentrales mag beginnen als je toch al de lul bent als het in Frankrijk of Belgi? mis gaat waar je verder geen controle op hebt.
 

gevegt

Well-known member
Daarom snap ik ook niet waarom Nederland niet aan kerncentrales mag beginnen als je toch al de lul bent als het in Frankrijk of Belgi? mis gaat waar je verder geen controle op hebt.
Natuurlijk hebben we wel controle over buitenlandse kerncentrales en waarom mogen wij geen nieuwe kerncentrale bouwen?
 

erka

Well-known member
Daarom snap ik ook niet waarom Nederland niet aan kerncentrales mag beginnen als je toch al de lul bent als het in Frankrijk of Belgi? mis gaat waar je verder geen controle op hebt.

In dat geval vind jij het dus prima dat het in NW-Duitsland onbewoonbaar wordt als het bij ons misgaat met een kerncentrale.
 

Max

Administrator
Forumleiding
In dat geval vind jij het dus prima dat het in NW-Duitsland onbewoonbaar wordt als het bij ons misgaat met een kerncentrale.

Waar zeg ik dat? Ik ben dermate arrogant dat ik denk dat het bij ons minder snel misgaat dan in Belgi? of Frankrijk.
 

Ska P 187

Well-known member
Gewoon 100 procent inzetten op alternatieve energie, die ontwikkelingen gaan zo tering snel. De afhankelijkheid van olie moet zo snel mogelijk terug gebracht worden naar 0.
Zodat we landen als Saudi Arabi? en die zut daar gewoon links kunnen laten liggen of erger.
 

Hankie

Well-known member
Gewoon 100 procent inzetten op alternatieve energie, die ontwikkelingen gaan zo tering snel. De afhankelijkheid van olie moet zo snel mogelijk terug gebracht worden naar 0.
Zodat we landen als Saudi Arabi? en die zut daar gewoon links kunnen laten liggen of erger.
Denk je dat Shell, mobile, etc daarin mee gaan? Op de achtergrond hebben die gewoon alles in de houdgreep.
 

Ska P 187

Well-known member
Die zeven zussen zijn ook niet met wat het geweest is. Bovendien is het geopolitiek niet meer vol te houden. Bovendien wordt alternatieve energie gewoon te goedkoop in relatie met olie. SA en Irak hebben goedkope olie en kunnen geld blijven verdienen, maar dat wat er uit de ze gehaald wordt met boorplatformen ed zal snel te duur blijken of is het eigenlijk wel.
Bovendien zullen die zeven zusters (Shell, Exon, BP ed) toch ook wel een paar patenten op zak hebben waar ze mee aan de slag kunnen cq al zijn.
Het olie tijdperk is nog niet op zijn eind, maar wel op zijn retour.
 

Eef de Kip

Well-known member
Tuurlijk uiteindelijk wel ja. Maar waarom zijn er nog geen waterstof auto's terwijl de techniek er wel al is?

Omdat ze momenteel idd nog erg veel invloed hebben en overheden ook nog belang hebben bij gas en olie. Uiteindelijk zal er een omslag komen maar dat kan nog even duren vrees ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan