Het is ook vooral een broeinest in Belgie. Maar als ze besluiten om door te reizen naar Schiphol, dan heb je hier dezelfde aanslag. Iedereen kan namelijk met bijvoorbeeld een koffer vol explosieven een vertrekhal inlopen. Met open grenzen kun je die koffer zo in Nederland krijgen.De aanslagen in Parijs zijn waarschijnlijk ook voorbereid in Belgi?. Ik twijfel al een tijdje aan de veiligheid daar. Niet dat dit niet in Nederland zou kunnen gebeuren trouwens ...
Het is ook vooral een broeinest in Belgie. Maar als ze besluiten om door te reizen naar Schiphol, dan heb je hier dezelfde aanslag. Iedereen kan namelijk met bijvoorbeeld een koffer vol explosieven een vertrekhal inlopen. Met open grenzen kun je die koffer zo in Nederland krijgen.
Sinds november zit Brussel al zo'n beetje compleet op slot. Dan verbaast het me toch wel een beetje dat dit allemaal weer gebeurt. Vliegvelden en stations zijn toch de eerste plekken waar je aan denkt bij een aanslag.
Plus dat je weet dat als je Abdeslam oppakt dat er dan reactie volgt. Dat is ook altijd door de autoriteiten aangegeven. Dat je dan niet het beveiligingsniveau na de arrestatie direct opschaalt naar het hoogste niveau zoals in Frankrijk vind ik behoorlijk onbegrijpelijk.