Buitenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mario

Well-known member
De aanslagen in Parijs zijn waarschijnlijk ook voorbereid in Belgi?. Ik twijfel al een tijdje aan de veiligheid daar. Niet dat dit niet in Nederland zou kunnen gebeuren trouwens ...
 

Pascallovic

Well-known member
De aanslagen in Parijs zijn waarschijnlijk ook voorbereid in Belgi?. Ik twijfel al een tijdje aan de veiligheid daar. Niet dat dit niet in Nederland zou kunnen gebeuren trouwens ...
Het is ook vooral een broeinest in Belgie. Maar als ze besluiten om door te reizen naar Schiphol, dan heb je hier dezelfde aanslag. Iedereen kan namelijk met bijvoorbeeld een koffer vol explosieven een vertrekhal inlopen. Met open grenzen kun je die koffer zo in Nederland krijgen.
 

Batigoal

Well-known member
Het is ook vooral een broeinest in Belgie. Maar als ze besluiten om door te reizen naar Schiphol, dan heb je hier dezelfde aanslag. Iedereen kan namelijk met bijvoorbeeld een koffer vol explosieven een vertrekhal inlopen. Met open grenzen kun je die koffer zo in Nederland krijgen.

Ik heb een paar keer gevlogen via Zaventem en toen viel het me al op hoe weinig (zichtbare) beveiliging en weinig controle er is. Kan me zo voorstellen dat die gasten hun koffers eenvoudig daar hebben neergelegd.
 

Mario

Well-known member
Zoals Pascallovic al vermeld kan dit ook op Schiphol gebeuren. Maar op een of andere manier oogt het allemaal wat beter dan Zaventem. Maar in hoeverre kan je alles beveiligen? Nu ook dus een aanslag in de metro.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Buitenlands nieuws

Voorkomen kan je het niet, maar je kan wel in verschillende mate je maatregelen nemen. Brussel zal in haar achtertuin desnoods met Europese middelen haar maatregelen moeten nemen.
 

de waan

Well-known member
Sinds november zit Brussel al zo'n beetje compleet op slot. Dan verbaast het me toch wel een beetje dat dit allemaal weer gebeurt. Vliegvelden en stations zijn toch de eerste plekken waar je aan denkt bij een aanslag.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ja goed, wat wil je doen tegen iemand in normale kleren met een normale koffer op een doordeweekse dinsdag, die kwaad in de zin heeft? Dan kun je wel 1000 soldaten neer zetten, maar dan?
 

erka

Well-known member
Sinds november zit Brussel al zo'n beetje compleet op slot. Dan verbaast het me toch wel een beetje dat dit allemaal weer gebeurt. Vliegvelden en stations zijn toch de eerste plekken waar je aan denkt bij een aanslag.

Plus dat je weet dat als je Abdeslam oppakt dat er dan reactie volgt. Dat is ook altijd door de autoriteiten aangegeven. Dat je dan niet het beveiligingsniveau na de arrestatie direct opschaalt naar het hoogste niveau zoals in Frankrijk vind ik behoorlijk onbegrijpelijk.

Ik blijf erbij, Belgi? is een ongelofelijke puinzooi qua overheid/veiligheid/politie/wijken en buurten. Waarschijnlijk is er buiten Raqqa geen plek op aarde beter om je schuil te houden dan Brussel.
 
?

?uti

Guest
Plus dat je weet dat als je Abdeslam oppakt dat er dan reactie volgt. Dat is ook altijd door de autoriteiten aangegeven. Dat je dan niet het beveiligingsniveau na de arrestatie direct opschaalt naar het hoogste niveau zoals in Frankrijk vind ik behoorlijk onbegrijpelijk.

Mwah, zo gek is dat niet.
 

Kielse Rat

Well-known member
Pff, het is me verdomme weer allemaal wat vandaag. :sad: "Gelukkig" maar dat er niemand die ik persoonlijk ken bij de slachtoffers is...
 

erka

Well-known member
Onze geweldige premier heeft ook een reactie gegeven. "Wij zijn met meer"....pffffffffff.
 

de waan

Well-known member
Sowieso, waarom moeten staatshoofden en dergelijke altijd reageren na dit soort dingen. Zijn toch altijd alleen maar open deuren waar verder niemand iets aan heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan