En dadelijk natuurlijk weer janken als ze worden aangevallen.
Treurig dat we het kennelijk al normaal zijn gaan vinden dat mensen worden vermoord voor smakeloze opmerkingen.
Er zullen toch wel smakelozere opmerkingen zijn als die van Charlie Hebdo lijkt me.
Natuurlijk, Theo van Gogh was daar de meester in.
Wat ik storend vind is dat harde, provocerende teksten anderen een vrijbrief lijkt te geven om te reageren met fysiek geweld.
Iets met schelden doet niet zeer...
Uiteraard mag het geen vrijbrief zijn voor geweld in welke vorm dan ook maar ik vind lompe provocerende bemerkingen vrij dom want een prikkelende reactie kan tenminste wel zorgen voor nadenken ipv hakken in het zand.
Nu ben ik over het algemeen vrij lomp maar ik geloof wel dat bij de huidige problemen een steekje meer kan bereiken dan de botte bijl.
Net zo treurig dat we het normaal vinden dat smakeloze opmerkingen MOETEN kunnen. Want ja, vrijheid van meningsuiting h??
Maar waar ligt de grens. Nu is het een smakeloze tekening en volgende week moet een vrouw in een korte rok gestenigd worden.
Er hoeft maar iets te gebeuren en al die Harry's staan vlaggen te verbranden van het des betreffende land waar er mee onenigheid mee is.
Of ze lopen met schoenen op foto's te slaan e.d.
Heppie gezopen ?