Buitenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

inhethoekje

Active member
Ja, die is al een week op de vlucht. Maar gaan ze nu iedere dag verschillende pleinen, hotels, scholen, metro's, musea's, etc. afsluiten zolang ze hem nog niet hebben?

Het brein van de aanslag vonden ze afgelopen woensdag ook 2 straten verder op.

Zolang ze het nodig achten hebben ze mijn zegen.

Ik weet dat het een kwestie van tijd is dat het wel weer zal gebeuren maar zolang ze voor nu de veiligheid enigszins kunnen waarborgen door met groot materieel openbare plekken af te sluiten mogen ze dat van mij doen.
 

JMD

Well-known member
Zolang ze het nodig achten hebben ze mijn zegen.

Ik weet dat het een kwestie van tijd is dat het wel weer zal gebeuren maar zolang ze voor nu de veiligheid enigszins kunnen waarborgen door met groot materieel openbare plekken af te sluiten mogen ze dat van mij doen.
Alle grote aanslagen (New York, Washington, Londen, Madrid, Parijs) kwamen uit het niets. Veiligheid waarborgen door pleinen/metro/scholen e.d. af te sluiten is een illusie, schijnveiligheid.

Las laatst ergens een artikel dat neer kwam op: doordat inlichtingendiensten steeds aangeven dat er onveiligheid is, is er meer geld nodig voor inlichtingendiensten. Niemand (van buiten) kan echter controleren of de inlichtingendiensten de waarheid spreken of dat ze de dreiging een beetje opvoeren zonder aanwijsbare reden. 'Wie bewaakt de bewakers'. Heeft Dan Brown nog een boek omheen gebouwd...
 

inhethoekje

Active member
Alle grote aanslagen (New York, Washington, Londen, Madrid, Parijs) kwamen uit het niets. Veiligheid waarborgen door pleinen/metro/scholen e.d. af te sluiten is een illusie, schijnveiligheid.

Las laatst ergens een artikel dat neer kwam op: doordat inlichtingendiensten steeds aangeven dat er onveiligheid is, is er meer geld nodig voor inlichtingendiensten. Niemand (van buiten) kan echter controleren of de inlichtingendiensten de waarheid spreken of dat ze de dreiging een beetje opvoeren zonder aanwijsbare reden. 'Wie bewaakt de bewakers'. Heeft Dan Brown nog een boek omheen gebouwd...


Daar heb je wel een punt.

Niet voor tere zieltjes, maar niet geheel toevallig een van mijn favoriete cd's van afgelopen jaar:

 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Een broer van mijn zwager verloor na een dochter toen ze pas 3 dagen oud was. Hij is een groot fan van autorally's, net als mijn zwager. Beiden vroegen me een keer om mee te gaan naar de rally van Hellendoorn. Dat heb ik toen gedaan. Bij 1 van de proeven zijn we bovenop een elektriciteitshuisje gaan zitten. Ik ben nogal een schijtert af en toe, en vroeg of dit niet gevaarlijk was, omdat het huisje vlak na een snelle bocht stond. Hij zei toen heel nuchter: 'als het je tijd is, is het je tijd'. Hij had zelf ervaren dat je soms aan de dood niks kan doen.

Ik moet daar vaak aan denken in dit soort weken, en het is eigenlijk ook een beetje mijn motto geworden. Je kunt nog zoveel plannen, zoveel (schijn)veiligheid cre?ren. Ik kan morgen ook aangereden worden op weg naar mijn werk. En als je (zoals bij mij het geval) een familie hebt waar die kloteziekte welig tiert, dan kijk je wel anders.

Ik ben dus ook niet bang voor wat voor aanslagen dan ook. Als het gebeurt, gebeurt het. Maar de kans is gewoon groot dat er altijd mensen zijn die nog niet 'op de radar staan' een aanslag willen plegen. Volkert vd G en Mohammed B lukte het ook om op klaarlichte dag een politicus en een cineast te vermoorden.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Ebru Umar op Geen Stijl. 100% mee eens. Wilders wordt juist groot door het ontkennen van de andere partijen, en is het gevolg, niet de oorzaak.

"197 Retweets en 219 hartjes kreeg Wilders toen hij tweette ‘Islam is terreur – de islam hoort niet thuis in Nederland’. De Pavlov die erop volgde was voorspelbaar: Welles! Nietes! Volksstammen Wilders-adepten en haters met elkaar in discussie; respect voor Geert dat hij het volk laat vechten om een been dat hij niet eens heeft toegeworpen maar slechts benoemd. Elke moslim die in Nederland woont, weet: islam ?s terreur. De islam is de reden waarom die moslim hier woont in plaats van in het land waar zijn roots liggen. In Nederland heeft namelijk iedereen de vrijheid om te zijn wie hij wil zijn. Man - vrouw, jong - oud, wit - zwart, gelovig - athe?st. Ook die moslim. In Nederland heeft iedereen de kans op opleiding en ontwikkeling. Man - vrouw, jong - oud, wit - zwart, gelovig of athe?st. Ook die moslim. In islamitische landen, de Arabische voorop, is dat een utopie. Want de terreur die islam heet bestaat niet alleen uit bommen en granaten maar ook uit discriminatie en onderdrukking: van vrouwen, homo’s en minderheden. In de landen waar de roots van Nederlandse moslims liggen, heb je als vrouw, homo of andere minderheid een zwaar bestaan. In de landen waar de roots van Nederlandse moslims liggen, wordt alle terreur uit naam van de islam gepredikt. Waarom zou je dat niet toegeven? Waarom zou je niet blij zijn met de vrijheid die we in Nederland hebben, en dat gewoon hardop te zeggen? Waarom zou je niet gewoon erkennen dat de islam net zo min thuishoort in Nederland als het christendom in het land waar de roots van Nederlandse moslims liggen?
En nee, niet elke moslim is een terrorist maar bijna elke terrorist is w?l moslim. Dat je daarom als moslim afstand zou moeten nemen van de islam is net zo dom als BN’ers die hun afschuw over de aanslagen in Parijs twitteren. Je moet wel een gaatje in je hoofd hebben om te denken dat de Aboutaleb-achtigen (en daar zijn er zoveel meer van dan die amateur-terroristen) terrorisme steunen. Volksstammen Nederlandse moslims steunen terrorisme niet – wat niet wegneemt dat de islam w?l terreur is. Volksstammen Nederlandse moslims willen liever vandaag dan morgen dat de overheid die broeihaarden van terreur, islamitische scholen en moskee?n sluit. Maar nee hoor, ook moslimextremisme dat uitmondt in terreur is tegenwoordig een recht. Een andere reden waarom onze politici dat deel van de islamitische bevolking dat terrorisme, islamisme en IS w?l steunt niet oppakt en wegzet, kan ik niet bedenken. Ook niet waarom het de broeihaarden waarin steunbetuiging voor terrorisme plaatsvindt niet aanpakt en sluit. De vraag is waarom onze politici rustig doorgaan met het faciliteren van al deze gekkies, die terreur uit naam van de islam prediken. Zolang niet-PVV politici blijven ontkennen dat islam terreur is en de islam niet thuishoort maar wel thuis ?s in Nederland, zal Geert Wilders met zijn PVV bovenaan in de peilingen staan.
219 hartjes. And counting."
 

Maasveld

Well-known member
Alle grote aanslagen (New York, Washington, Londen, Madrid, Parijs) kwamen uit het niets.

53b0451f49406952107875ea6ac6ceeba16f21dff63312004c9820d0112f8821.jpg
 

SanMark.

Well-known member
Las laatst ergens een artikel dat neer kwam op: doordat inlichtingendiensten steeds aangeven dat er onveiligheid is, is er meer geld nodig voor inlichtingendiensten. Niemand (van buiten) kan echter controleren of de inlichtingendiensten de waarheid spreken of dat ze de dreiging een beetje opvoeren zonder aanwijsbare reden. 'Wie bewaakt de bewakers'. Heeft Dan Brown nog een boek omheen gebouwd...

Geruchten gingen ook wel dat de inlichtingendiensten wisten van 9-11 maar omdat ze jaar op jaar gekort werden dat ze deden of ze niets wisten. Zodat er na de aanslagen maximaal geld beschikbaar zou zijn voor de diverse diensten.

Zelfde heb ik altijd het gevoel bij de NASA die komen even eens in de zoveel tijd even met wat nieuws over water op Mars of iets over ??n of ander zonnestelsel om zo de miljarden voor het jaar erop weer bij elkaar te harken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik lees altijd graag de columns van Ebru. Ze heeft gelijk dat de ouderwetse Islam die ze hebben meegenomen uit het land dat ze ontvlucht zijn veelal niet past in deze Westerse wereld. Er is deels een verlichting nodig.
 

inhethoekje

Active member
Ik lees altijd graag de columns van Ebru. Ze heeft gelijk dat de ouderwetse Islam die ze hebben meegenomen uit het land dat ze ontvlucht zijn veelal niet past in deze Westerse wereld. Er is deels een verlichting nodig.

Niet mee eens, maanden tot jaren sparen om deze kant op te komen maar in die tijd je niet verdiepen waar je in terecht gaat komen.

Als ik 5 jaar wil gaan werken in Australi? dan ga ik me toch echt eerst even verdiepen in waar ik terecht ga komen en of het wel past bij mijn manier van leven.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Niet mee eens, maanden tot jaren sparen om deze kant op te komen maar in die tijd je niet verdiepen waar je in terecht gaat komen.

Als ik 5 jaar wil gaan werken in Australi? dan ga ik me toch echt eerst even verdiepen in waar ik terecht ga komen en of het wel past bij mijn manier van leven.

Ik vertrek laat bijna wekelijks anders zien :p.
 

Maasveld

Well-known member
Niet mee eens, maanden tot jaren sparen om deze kant op te komen maar in die tijd je niet verdiepen waar je in terecht gaat komen.

Als ik 5 jaar wil gaan werken in Australi? dan ga ik me toch echt eerst even verdiepen in waar ik terecht ga komen en of het wel past bij mijn manier van leven.

Wie zegt dat diegenen ook zo denken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan