Buitenlands nieuws

zwammy

Well-known member
Zou het IDF dan ook maar baby's in ovens mogen gooien?

Ik denk dat zij helemaal niet zo mild bezig zijn. Ik vermoed zomaar dat iedereen die ook maar een beetje weerstand biedt direct wordt neergeschoten momenteel in Gaza. Hamas of niet.

Miljoenen SMSjes gestuurd, flyers gedropt. Gebeld om te vluchten naar het zuiden is inderdaad niet netjes van ze, hadden ze misschien wel hetzelfde moeten doen als Hamas gedaan heeft
 

U.G.

Well-known member
Dus je bestrijdt een terreurbeweging, die je zelf hebt gecreëerd trouwens, door een volk massaal high tech en gesponsord te terroriseren. Maar ja hee, flyertjes hè. Nou creëren ze een monster dus waarbij Hamas gaat verbleken, kunnen ze over 6 jaar het werk af komen maken.
 

zwammy

Well-known member
Ik kies geen kant, ik zeg alleen maar dat als er klopt wat er beschreven staat het IDF het nog netjes aanpakt. Verder weet ik er te weinig van dus zal je mij niet met een jodenster of met een judenfrei shirt zien lopen
 

U.G.

Well-known member
Pierce is een goede interviewer, mag graag naar hem kijken al kan hij ook f..... irritant zijn. Journalist hè.
Een alternatief is de levensstandaard in Gaza en West Bank omhoog te krijgen, zodat mensen wat te verliezen hebbben. Wat ik begrijp is dat er shitloads of money naar Gaza zijn gegaan om de boel te ontwikkelen. Dat Israël economisch gezien geïnteresseerd is in vrede daar ze simpelweg the workforce nodig hebben. Business is booming.
Wat ik begrijp is dat Hamas er alles aan doet om het daadwerkelijk verbeteren van levensstandaard, dus niet brood uitdelen, maar werk creëren, tegenhoud simpelweg omdat dit niet in hun belang is.
Zolang mensen niets te verliezen hebben, hebben zij slachtvee.
Ik geloof niet meer in twee staten oplossing. Laat Israël, die ook geen haar beter zijn, het maar overnemen. Gaza en West Bank, laat deze oorlog maar helemaal uitgevochten worden, zonder rem erop, tot er een winnaar is.
Oftewel ik heb ook geen idee.

Dus Hamas heeft de enige grensovergang geblokkeerd, en brandstof- , grondstof- én watertoevoer zelf stopgezet ? En dat shitload aan geld kwam vanuit Israël ?

Hamas en Israël, allebei, gewoon 1 terreur happening daar.
 

erka

Well-known member
Vandaag is het 9 november, een van de zwaarstbeladen dagen in de Duitse geschiedenis. Op deze datum in 1918 werd de Weimar Republiek uitgeroepen, mislukte in 1923 de putsch van Hitler, waarop op dezelfde datum in 1938 de Kristallnacht volgde, en 51 jaar later viel ook op deze dag de Muur.
 

erka

Well-known member
Op IJsland is er ten zuiden van Reykjavik, bij Grindavik en de beroemde Blue Lagoon, momenteel elke paar minuten een aardbeving van 4 of 5 op Richter. Dat wijst op een zware vulkaanuitbarsting aanstaande....
 

Batigoal

Well-known member
Op IJsland is er ten zuiden van Reykjavik, bij Grindavik en de beroemde Blue Lagoon, momenteel elke paar minuten een aardbeving van 4 of 5 op Richter. Dat wijst op een zware vulkaanuitbarsting aanstaande....
Het is een beetje cru, maar je bent vast de livecams van de vulkaan aan het volgen?
 

zwammy

Well-known member
Die vent die met die camera loopt heb ik al in een filmpje of 10 gezien, steeds weer iets anders.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Al een paar keer benoemd hier dat het in tijd van oorlog zoeken naar de waarheid is als zijnde zoeken naar een speld in een hooiberg.

Beste wat we kunnen doen is luisteren naar de politiek leiders van betrokken partijen en daarmee achterhalen wat de werkelijke intenties zijn. In Israël zijn ze wat dat betreft vrij duidelijk.

 
Bovenaan