Buitenlands nieuws

Batigoal

Well-known member
Als Israël daadwerkelijk genocide wilde plegen op Palestijnen, dan had de oorlog (en de afgelopen 75 jaar) er wel anders uitgezien met hun geavanceerde wapenarsenaal. Neemt niet weg dat ze de zaken niet zo fraai aanpakken en de wraak die ze willen nemen te ver doorvoeren. Vraag me alleen wel af of er een weg terug is. Ben bang dat ik het antwoord al weet.

Afgelopen week werd ik er triest van toen ik las hoe de Armenen in Nagorno-Karabach op het moment worden ommuurd en alle voedsel-, water- en medicijnentoevoeren worden afgesneden en de Azeri niet kijken op een burgerdode meer of minder. De situatie vond ik verdacht veel lijken op Gaza en dan is het treurig dat daar dan 0 aandacht voor is. En zo zijn er zat conflicten natuurlijk waar we te weinig over horen.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Als Israël daadwerkelijk genocide wilde plegen op Palestijnen, dan had de oorlog (en de afgelopen 75 jaar) er wel anders uitgezien met hun geavanceerde wapenarsenaal. Neemt niet weg dat ze de zaken niet zo fraai aanpakken en de wraak die ze willen nemen te ver doorvoeren. Vraag me alleen wel af of er een weg terug is. Ben bang dat ik het antwoord al weet.

Afgelopen week werd ik er triest van toen ik las hoe de Armenen in Nagorno-Karabach op het moment worden ommuurd en alle voedsel-, water- en medicijnentoevoeren worden afgesneden en de Azeri niet kijken op een burgerdode meer of minder. De situatie vond ik verdacht veel lijken op Gaza en dan is het treurig dat daar dan 0 aandacht voor is. En zo zijn er zat conflicten natuurlijk waar we te weinig over horen.
Exact, nog zo'n voorbeeld is wat China de Oeigoeren aandoet. En in de Islamitische wereld lijken ze dat grotendeels te negeren. Ik wil niet zeggen dat Israël geen fouten maakt, maar er is natuurlijk veel selectieve verontwardiging.

En veel mensen (vooral hier in het westen) die nu zo keihard tegen Israël ingaan, steunen wel vrolijk Poetin die flink bezig is Oekraïners te vermoorden...

JMD

Well-known member
Mwah volgens mij zijn veel Palestina-aanhangers juist niet op de hand van Putin, maar verder heb je een punt, de selectieve verontwaardiging is weer erg groot. Overigens niet alleen in de Islamitische wereld, ook gewoon bij al die mensen hier die nu moord en brand schreeuwen over hoe Israël Gaza behandelt, maar het geen probleem vindt hoe China de Oeigoeren behandelt of wat nu in Nagorno-K aan de hand is.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Mwah volgens mij zijn veel Palestina-aanhangers juist niet op de hand van Putin, maar verder heb je een punt, de selectieve verontwaardiging is weer erg groot. Overigens niet alleen in de Islamitische wereld, ook gewoon bij al die mensen hier die nu moord en brand schreeuwen over hoe Israël Gaza behandelt, maar het geen probleem vindt hoe China de Oeigoeren behandelt of wat nu in Nagorno-K aan de hand is.
Misschien is het in Nederland anders, maar de bekendste pro-Palestina mensen hier in het VK zijn ook degenen die constant de propaganda van Poetin blind geloven. Steun voor Poetin in het VK komt vooral van (extreem-)links, niet of nauwelijks van rechts.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Oke, in NL is dat dus wel dat de steun voro Putin juist van extreemrechts komt, FVD-gekkies enz.

Apart dat verschil

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Oke, in NL is dat dus wel dat de steun voro Putin juist van extreemrechts komt, FVD-gekkies enz.

Apart dat verschil
Dat verschilt per land krijg ik het idee. In Duitsland komt het vrijwel gelijk van beide kampen (AfD & Die Linke bijvoorbeeld). In Italië is Meloni juist pro-Oekraïne. In Frankrijk komt het weer vooral van links nu Le Pen afstand heeft genomen van Poetin. In de VS is het weer juist de rechtervleugel die voor Poetin is...

zwammy

Well-known member

Gaat weer lekker in Frankrijk.

Bovenaan