Buitenlands nieuws

gevegt

Well-known member
Hij is van de 'progressief liberale' partij, dus beetje tussenvorm lijkt me.

Onzin, hij is rechtser dan Rutte. Je gaat te veel af op beeldvorming.

Hoe ziet het rechtssysteem eruit in Canada?
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Onzin, hij is rechtser dan Rutte. Je gaat te veel af op beeldvorming.
Van wikipedia: "Zijn beleidsprioriteiten zijn onder meer de strijd tegen de klimaatverandering, het legaliseren van marihuana, het verlagen van belastingen voor de middenklasse en deze verhogen voor de rijkste Canadezen."
Daar zit weinig ?cht rechts geluid bij. Dat laatste is natuurlijk al helemaal geen rechts geluid.

Hoe zit het rechtssysteem eruit in Canada?
Geen idee, ben er vorig jaar slechts 17 dagen geweest. Maar aan het TT-artikel te lezen dat ik postte flink scherp op immigranten en niet bang om mensen terug te sturen, 'deportatie' werd het zelfs genoemd...
 

gevegt

Well-known member
Van wikipedia: "Zijn beleidsprioriteiten zijn onder meer de strijd tegen de klimaatverandering, het legaliseren van marihuana, het verlagen van belastingen voor de middenklasse en deze verhogen voor de rijkste Canadezen."
Daar zit weinig ?cht rechts geluid bij. Dat laatste is natuurlijk al helemaal geen rechts geluid.


Geen idee, ben er vorig jaar slechts 17 dagen geweest. Maar aan het TT-artikel te lezen dat ik postte flink scherp op immigranten en niet bang om mensen terug te sturen, 'deportatie' werd het zelfs genoemd...

Voor Canada is hij een echte liberaal, dat klopt.

Stuurt hij mensen terug zonder tussenkomst van een rechter?
 

JMD

Well-known member
Stuurt hij mensen terug zonder tussenkomst van een rechter?

Nee, de rechter stuurt ze weg.
Daar heeft Trudeau idd niks direct mee te maken, wegens de trias politica.
Het ging mij meer om het land in het algemeen. Vaak zie je dat de rechters een afspiegeling zijn van hoe een land is. Vandaar dat ik het zo opvallend vond.
 

gevegt

Well-known member
Nee, de rechter stuurt ze weg.
Daar heeft Trudeau idd niks direct mee te maken, wegens de trias politica.
Het ging mij meer om het land in het algemeen. Vaak zie je dat de rechters een afspiegeling zijn van hoe een land is. Vandaar dat ik het zo opvallend vond.

Ok?. Wat dat betreft lijken ze inderdaad meer op Europa dan de VS.
 

Pascallovic

Well-known member

zwammy

Well-known member
Zijn ook dezelfde soort mensen. Alleen hebben ze geen vestje aan maar slopen ze dingen uit solidariteit met mensen die het echt moeilijk hebben blijkbaar.
 

zwammy

Well-known member
:D :D : D. Hopelijk blijft het schip wel heel zodat de kapitein en bemanning kunnen blijven deugen als ze het schip terugkrijgen.
 
Bovenaan