Buitenlands nieuws

Batigoal

Well-known member
Ethiopian Airlines en Lion Air hadden voor hun Boeings, o.a. dus van de vliegtuigen die zijn gecrasht, niet de benodigde veiligheidsopties gekocht. Deze worden verkocht als 'extra's' en zijn dus niet verplicht. Uiteraard verkoopt Boeing deze tamelijk belangrijke zaken, zoals navigatie- of veiligheidssystemen, los om meer geld te verdienen. Ik weet niet welke van de 2 feiten ik schokkender vind; het feit dat dergelijke veiligheidsopties niet verplicht zijn en dus een bijproduct of dat maatschappijen deze zaken uitkiezen om op te bezuinigen.

Overigens gaat het n.a.v. de ongelukken niet best met Boeing; Garuda Airlines heeft zijn order ter waarde van ruim €4 miljard ingetrokken wat een grote financi?le klap is voor Boeing.
 

Pascallovic

Well-known member
Ethiopian Airlines en Lion Air hadden voor hun Boeings, o.a. dus van de vliegtuigen die zijn gecrasht, niet de benodigde veiligheidsopties gekocht. Deze worden verkocht als 'extra's' en zijn dus niet verplicht. Uiteraard verkoopt Boeing deze tamelijk belangrijke zaken, zoals navigatie- of veiligheidssystemen, los om meer geld te verdienen. Ik weet niet welke van de 2 feiten ik schokkender vind; het feit dat dergelijke veiligheidsopties niet verplicht zijn en dus een bijproduct of dat maatschappijen deze zaken uitkiezen om op te bezuinigen.

Overigens gaat het n.a.v. de ongelukken niet best met Boeing; Garuda Airlines heeft zijn order ter waarde van ruim €4 miljard ingetrokken wat een grote financi?le klap is voor Boeing.
Van twee kanten inderdaad schokkend.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Buitenlands nieuws

Mooi, dat ze maar failliet gaan

Boeing is waarschijnlijk too big to fail, maar die luchtvaartmaatschappijen maken een goede kans over de kop te gaan. Klanten zullen weglopen en ik kan mij voorstellen dat ze met beperkingen te maken krijgen wat betreft toegang tot het luchtruim.

Wel benieuwd welke luchtvaartmaatschappijen nog meer besparen op veiligheid.
 

Batigoal

Well-known member
Boeing is waarschijnlijk too big to fail, maar die luchtvaartmaatschappijen maken een goede kans over de kop te gaan. Klanten zullen weglopen en ik kan mij voorstellen dat ze met beperkingen te maken krijgen wat betreft toegang tot het luchtruim.

Wel benieuwd welke luchtvaartmaatschappijen nog meer besparen op veiligheid.

Ik begreep dat United Airlines, niet bepaald een kleine speler, ook niet standaard de veiligheidsopties erbij koopt.
 

JMD

Well-known member
In Canada heeft de chauffeur van een
vrachtwagen die botste met een bus vol
jonge ijshockeyers acht jaar celstraf
gekregen.Na zijn straf wordt de Indi?r,
die een permanente verblijfsvergunning
heeft,door Canada gedeporteerd.

Bij het ongeluk,vorig jaar april,vielen
zestien doden en dertien gewonden.De
trucker (30) heeft toegegeven dat hij
schuldig is aan 29 aanklachten voor
roekeloos rijden met letsel tot gevolg.
Hij heeft spijt betuigd.

Het jeugdijshockeyteam,de Humboldt
Broncos uit de provincie Saskatchewan,
was met hun coaches en begeleiders
onderweg naar een wedstrijd in Nipawin
(Bron: TT)

Permanent blijkt dus niet permanent?
 

JMD

Well-known member
Neem aan dat die rechter zich baseert op wetgeving. In Nederland kun je ook je verblijfsvergunning kwijtraken bij een veroordeling van minimaal 24 maanden cel. Wij hebben echter een rechterlijke macht die dan voor verkrachting een lagere straf uitdeelt, want anders moet zo iemand het land uit.

https://www.ad.nl/binnenland/woede-...af-voor-asielzoeker-na-verkrachting~a9b5ac10/

En dat in Canada, wat toch een progressief land is. Premier Trudeau wordt gezien als de evenknie van Klaver.
 
Bovenaan