Buitenlands nieuws

Mario

Well-known member
In het midden-oosten kan je in sommige restaurants als toerist gewoon alcohol drinken. Het staat meestal op de deur aangegeven. In hotels wordt het sowieso geschonken.
 

JMD

Well-known member
In het midden-oosten kan je in sommige restaurants als toerist gewoon alcohol drinken. Het staat meestal op de deur aangegeven. In hotels wordt het sowieso geschonken.

Heeft er natuurlijk ook mee te maken dat de economie van die landen (groten)deels draait op toerisme (zeker nu olie langzamerhand een aflopende zaak gaat worden), en de gemiddelde Westerse toerist wil wel graag een biertje/wijntje. En op de westerse toerist draait die hele toerisme-industrie.
 

JMD

Well-known member
Een islamitische kassiere van de Aldi in het Engelse Northampton wil geen klanten helpen als ze alcohol willen afrekenen. Ze heeft zelfs een bordje bij haar kassa hangen waarin staat ze klanten die alcohol willen afrekenen niet helpt. Ze heeft vanwege haar geloof moeite met alcohol.
Is een 'hij' volgens mij, maar goed, dat maakt verder niet uit.

Vraag me alleen wel af hoe 'de baas' gaat reageren als er nog een paar moslims komen die daar werken die geen alcohol willen afrekenen. Dan heb je zometeen alleen maar kassier(e)s die geen alcohol willen afrekenen, en dat zal 'de baas' dan ook niet prettig vinden. Overigens is varkensvlees nog onheiliger dan alcohol voor moslims, dus zal binnenkort ook varkensvlees bij hem niet meer afgerekend mogen worden lijkt me, en sigaretten. Dat wordt een hoop uitzoekwerk als klant...
 

Batigoal

Well-known member
De groep terroristen die Barcelona aanvielen wilden met een busje vol explosieven de Sagrada Familia inrijden om deze te gronde te richten. Heb nadat ze in het Midden-Oosten culturele bouwwerken vernielden me altijd afgevraagd waarom dat in het Westen nog niet geprobeerd was. Maar het zou me niets verbazen als dat de nieuwe trend gaat worden.
 

JMD

Well-known member
De groep terroristen die Barcelona aanvielen wilden met een busje vol explosieven de Sagrada Familia inrijden om deze te gronde te richten. Heb nadat ze in het Midden-Oosten culturele bouwwerken vernielden me altijd afgevraagd waarom dat in het Westen nog niet geprobeerd was. Maar het zou me niets verbazen als dat de nieuwe trend gaat worden.
En die kerk is nog niet eens af... :)

Zou idd zo maar kunnen ja. Het is ook een 'relatief' makkelijke manier. Een busje huren is niet zo moeilijk, en het is voor dat soort gasten ook niet moeilijk aan explosieven te komen (of te maken). Dan heb je snel een 'wapen' te pakken. Vergeleken met bv de moeite die het kost om een vliegtuig te kapen of binnen te komen bij een concert of sportwedstrijd is dit zeer eenvoudig (en ook zeer lastig te voorkomen)
 

Pascallovic

Well-known member
Toch zou je nu al een beetje moeten beginnen om je tegen dit soort busjes te wapenen. Dat zo'n Ramblas gezien ook eerdere aanslagen toch heel makkelijk bereikbaar was met zo'n busje. Auto's hebben daar niks te zoeken, dus zorg dat ze er ook niet op kunnen komen. In Amsterdam is men ook nog erg laks. Zoveel moeite hoef je daar niet te doen om met een auto in de Kalverstraat en in de Nieuwendijk te komen. Hele makkelijke en goedkope aanslagen zijn dat.
 

JMD

Well-known member
Toch zou je nu al een beetje moeten beginnen om je tegen dit soort busjes te wapenen. Dat zo'n Ramblas gezien ook eerdere aanslagen toch heel makkelijk bereikbaar was met zo'n busje. Auto's hebben daar niks te zoeken, dus zorg dat ze er ook niet op kunnen komen. In Amsterdam is men ook nog erg laks. Zoveel moeite hoef je daar niet te doen om met een auto in de Kalverstraat en in de Nieuwendijk te komen. Hele makkelijke en goedkope aanslagen zijn dat.
Huh?
De Ramblas is gewoon een straat waar je met de auto kan rijden.

De Kalverstraat ben ik wel je eens, daar moet je eigenlijk een afzetting voorzetten, maar dat zal ook wel weer drukte en filevorming opleveren, weet niet of dat zo wenselijk is.
Het Damrak is misschien nog wel gevaarlijker, als daar iemand op een zaterdagmiddag kwaad wil, dan heb je een groot probleem.
 

gevegt

Well-known member
De groep terroristen die Barcelona aanvielen wilden met een busje vol explosieven de Sagrada Familia inrijden om deze te gronde te richten. Heb nadat ze in het Midden-Oosten culturele bouwwerken vernielden me altijd afgevraagd waarom dat in het Westen nog niet geprobeerd was. Maar het zou me niets verbazen als dat de nieuwe trend gaat worden.

Haha, die amateurs konden nog niet eens een gasfles gecontroleerd laten ploffen.
 

Batigoal

Well-known member
In Marseille rijdt iemand in op een bushokje, nadat hij al eerder een vrouw raakte. Uiteraard is de man verward.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Buitenlands nieuws

Altijd fijn om de verzuiling weer wat nieuw leven in te blazen met de nodige portie haat. Het mooie is dat veel van die haatbommetjes weer met de kinderen van autochtonen tokkies in de klas komen.
 

SanMark.

Well-known member
In Marseille rijdt iemand in op een bushokje, nadat hij al eerder een vrouw raakte. Uiteraard is de man verward.

Hij rijd dus in op de mensen die er staan. Ik vermoed als het een leeg bushokje was geweest dan had hij er geen aandacht aan besteed.
 

Batigoal

Well-known member
Hij rijd dus in op de mensen die er staan. Ik vermoed als het een leeg bushokje was geweest dan had hij er geen aandacht aan besteed.

Dat weten we natuurlijk pas als het motief bekend is. Wellicht heeft deze man een bloedhekel aan bushokjes.
 
Bovenaan