Buitenlands nieuws

SanMark.

Well-known member
Het gaat Wilders trouwens helemaal niet om de slachtoffers. Dat interesseert hem bar weinig.

Afijn, ik ga zo naar de kroeg om met een paar vrienden het einde van de ramadan te vieren.

Nou dat is niet alleen een rechtste aangelegenheid. Kijk de teksten in de krant na de moord op het Duitse meisje maar na.
 

Max

Administrator
Forumleiding
In Noordwijk is de komende dagen nog een noodverordening van kracht, tot aan het Suikerfeest...

Zonder dollen is het in veel gevallen totaal onverantwoord om te vasten. Leuk dat je dat omwille van je geloof wil doen, maar neem vrij van je werk en laat de auto staan.
 

Pascallovic

Well-known member
Het gaat Wilders trouwens helemaal niet om de slachtoffers. Dat interesseert hem bar weinig.

Afijn, ik ga zo naar de kroeg om met een paar vrienden het einde van de ramadan te vieren.
Het gaat jou niet om het einde van de ramadan. Dat interesseert jou bar weinig.
 

JMD

Well-known member
Zonder dollen is het in veel gevallen totaal onverantwoord om te vasten. Leuk dat je dat omwille van je geloof wil doen, maar neem vrij van je werk en laat de auto staan.
Eens. En al helemaal in deze tijd van het jaar, lange dagen, warm weer... Hoe houden de islamieten het in die woestijnen van bv Saoedi Arabi? vol? Die hebben natuurlijk wel (omdat het dichter bij de evenaar ligt) langere tijden om te eten.

Vraag me een knipoog, maar wel met serieuze ondertoon: hoe doet een moslim in (Noord)-Noorwegen de ramadan in deze tijd? Neem toch aan dat hij/zij dan de 'tijden' van Mekka gebruikt, want anders mag je nu bijna niet eten gedurende de hele dag.
 
Laatst bewerkt:

gevegt

Well-known member
Nou dat is niet alleen een rechtste aangelegenheid. Kijk de teksten in de krant na de moord op het Duitse meisje maar na.
Rechts links. Het zal wel.
Zonder dollen is het in veel gevallen totaal onverantwoord om te vasten. Leuk dat je dat omwille van je geloof wil doen, maar neem vrij van je werk en laat de auto staan.
Mee eens. Dat zou de kerk moeten afschaffen.
Het gaat jou niet om het einde van de ramadan. Dat interesseert jou bar weinig.

Klopt, ik ben slechts een liefhebber van zoet en hartig.
Plop!
 

Ska P 187

Well-known member
Ik had in eerste instantie dezelfde reactie als velen, maar na uitleg van Kralinger en zelf een beetje verdieping gedaan te hebben dan weet je dat Tompsen gewoon eens wat beter moet nadenken voordat hij wat doet. Een gewaarschuwd mens zou voor twee moeten tellen.
 

JMD

Well-known member
Mee eens. Dat zou de kerk moeten afschaffen.
Geloof niet dat er nog heel veel katholieken/christenen zijn die vasten... En verder: daar was het vasten (kort door de bocht gezegd) geen lekkere dingen eten... Verder mocht dat op zondag wel.
 

JMD

Well-known member
Ik had in eerste instantie dezelfde reactie als velen, maar na uitleg van Kralinger en zelf een beetje verdieping gedaan te hebben dan weet je dat Tompsen gewoon eens wat beter moet nadenken voordat hij wat doet. Een gewaarschuwd mens zou voor twee moeten tellen.

Het was zeker niet snugger wat hij deed nee, en als je een voorwaardelijke straf hebt moet je extra oppassen. Maar deze zaak stinkt natuurlijk aan alle kanten...
 

zwammy

Well-known member
Merkel geeft aan dat de normen en waarden beter uitgelegd moeten worden aan de vluchtelingen. Blijkbaar weet nog niet iedereen dat verkrachten, vermoorden en begraven niet mag. Nu moet het wel goed gaan komen in Duitsland.
 

SanMark.

Well-known member
Merkel geeft aan dat de normen en waarden beter uitgelegd moeten worden aan de vluchtelingen. Blijkbaar weet nog niet iedereen dat verkrachten, vermoorden en begraven niet mag. Nu moet het wel goed gaan komen in Duitsland.

Dus toch de schuld van Merkel.
 

zwammy

Well-known member
In Duitsland is een herdenkingsdienst voor de vermoorde 14 jarige verstoort omdat een asielzoeker de dader is. De protestgangers zijn bang dat dit racisme in de kaart speelt. Tja, dan ben je echt wel goed klaar in je bol hoor.
 

JMD

Well-known member
In Duitsland is een herdenkingsdienst voor de vermoorde 14 jarige verstoort omdat een asielzoeker de dader is. De protestgangers zijn bang dat dit racisme in de kaart speelt. Tja, dan ben je echt wel goed klaar in je bol hoor.

Dat was toch al lang bekend dat dat soort 'racismeroepers' niet goed in hun bol zijn... Dat ze juist door hun gedrag voorkomen dat ?cht racisme nu veel minder aandacht krijgt snappen ze niet.
 

JMD

Well-known member
Dat klopt, maar die man waarvoor gedemonstreerd wordt natuurlijk ook.

Die man wordt overgeplaatst naar een gevangenis met 71% moslimpopulatie (de vorige was dat 2%) en heeft al doodsbedreigingen ontvangen in die gevangenis...
Misschien wil de Britse OM het probleem op deze manier oplossen?
 
Bovenaan