Buitenlands nieuws

vakx2.0

Banned
Voor je bovenstaand postte had je je standpunt dus al bepaald.
Als enige in deze discussie sta je niet open voor argumenten en wil je je eigen mening doordrukken.

Wat 'n onzin.
In de openingspost stel ik vragen. En poneer ik geen mening.

Dat jij me niet weet te overtuigen, is net zo min het bewijs dat ik 'niet open sta voor een andere mening' als het feit dat jij je omgekeerd niet door mij laat overtuigen. Alsof jij ook maar enige flexibiliteit in je argumentatie of denkwijze aan de dag legt hier... not. Verwijt het dan ook niet een ander.
 

gevegt

Well-known member
Wat 'n onzin.
In de openingspost stel ik vragen. En poneer ik geen mening.

Dat jij me niet weet te overtuigen, is net zo min het bewijs dat ik 'niet open sta voor een andere mening' als het feit dat jij je omgekeerd niet door mij laat overtuigen. Alsof jij ook maar enige flexibiliteit in je argumentatie of denkwijze aan de dag legt hier... not. Verwijt het dan ook niet een ander.

Dat ik jou niet kan overtuigen is voor mij geen doel op zich. Sterker nog, dat wil ik helemaal niet omdat ik weet dat je daar niet voor openstaat. De discriminatie tot minderheden in Isra?l spreekt boekdelen.
Ook dat een rechtsstaat zich aan afspraken dient te houden negeer je constant.
Dat zegt wat mij betreft genoeg. Je kijkt maar naar ??n kant en dat is veelzeggend.
 

erka

Well-known member
De discussie over Israel en de Palestijnen is enorm ingewikkeld. Daar past nuance bij en goed proberen te begrijpen wat er echt aan de hand is. En vooral niet "zij zijn de goeien en zij de slechten". Bewaar dat maar voor Star Wars.
 

vakx2.0

Banned
Dat ik jou niet kan overtuigen is voor mij geen doel op zich. Sterker nog, dat wil ik helemaal niet omdat ik weet dat je daar niet voor openstaat.

Waarom dan zo stampvoetend posten dat ik me niet door jou laat overtuigen????? (Als enige in de discussie laat je je niet overtuigen...).

Hoezo 'enige'. Alsof jij ook maar 1 mm van je eigen standpunt vandaan bent geschoven.

Overigens, het omgekeerde is ook waar: het is niet mijn bedoeling jou op andere gedachten te brengen. Omdat je daar duidelijk niet voor open staat.
 

gevegt

Well-known member
Waarom dan zo stampvoetend posten dat ik me niet door jou laat overtuigen????? (Als enige in de discussie laat je je niet overtuigen...).

Hoezo 'enige'. Alsof jij ook maar 1 mm van je eigen standpunt vandaan bent geschoven.

Overigens, het omgekeerde is ook waar: het is niet mijn bedoeling jou op andere gedachten te brengen. Omdat je daar duidelijk niet voor open staat.

Waarschijnlijk ben je te rechts voor mij.
Mijn fout.
( gooit nu een fles bier naar het scherm. )
 

vakx2.0

Banned
Niet om m'n gelijk te halen, maar wel als onderbouwing bij wat ik eerder postte dat bij het uitroepen van de staat Israel de rechten van ALLE inwoners (ook Palestijnen) werden vastgelegd... een excerpt uit de officiele onafhankelijkheidsverklaring (1948).

De staat Isra?l zal openstaan voor immigratie van Joden uit alle naties; zal de ontwikkeling van het land benutten ten gunste van al zijn inwoners; zal gebaseerd zijn op het principe van vrijheid, gerechtigheid en vrede volgens de profeten van Isra?l; zal volledige sociale en politieke gelijke rechten handhaven voor al zijn burgers, ongeacht geslacht, ras of sekse; zal vrijheid van godsdienst, geweten, opvoeding en cultuur garanderen; zal de gewijde plaatsen van alle godsdiensten handhaven (...) Te midden van moedwillige agressie willen we de Arabische inwoners van de staat Isra?l vragen de wegen van vrede te bewandelen en hun deel bij te dragen aan de ontwikkeling van de staat, op basis van volledig en gelijkwaardig burgerschap en een behoorlijke representatie in al haar geledingen en instellingen.
 

vakx2.0

Banned
Maar w?l vd Isra?lieten, bijbels volk.

Precies. Ook Palestijnen behoren volgens heel veel definities tot het volk van de Israel. En om het nog moeilijker te maken: onder Brits-Mandaat werden de joodse inwoners (ook) als 'Palestijnen' aangeduid. Vermenging alom.
 

Fenerium

Member
De discussie over Israel en de Palestijnen is enorm ingewikkeld. Daar past nuance bij en goed proberen te begrijpen wat er echt aan de hand is. En vooral niet "zij zijn de goeien en zij de slechten". Bewaar dat maar voor Star Wars.

Niets ingewikkelds aan, de Arabieren hebben het leven onder Turks bestuur nooit geaccepteerd (desondanks dat de Turken het Midden-Oosten hebben laten ontwikkelen, denk hierbij aan spoorwegen, de telegram, educatie gestoeld op die van het westen, een organisatiestructuur gestoeld op die van het westen, een civil code gestoeld op die van het westen etc.)

De Britten besloten zich ermee te bemoeien door een opstand te veroorzaken. Nu liggen de Palestijnen op hun gat en de andere Arabieren interesseert het te weinig. Ik zou zeggen lekker verder laten janken en vooral geen gehoor aan geven.

Die zo gezegde moslim broederschap is een fabeltje en bovendien heeft Isra?l gewoon bestaansrecht. De Arabieren in Isra?l hebben een goed leven, vooral de vrouwen.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan