Buitenlands nieuws

JMD

Well-known member
Ook zonder deze rellen zouden er dingen veranderen in Engeland en Wales (Schotland en Noord-Ierland hebben een compleet ander rechtssysteem). Voor relatief kleine vergrijpen gaan mensen toch vrij snel de cel in. Waarmee je vaak dingen erger maakt. Recidivisme is daar ook vrij hoog vergeleken met omliggende landen.
Is dat door de Tories gekomen of is dat al langer het geval?


Ook wel apart dan als je dit vergelijkt met hoe men in het VK reageerde op die beachvolleyballer en hier in NL. Wij zeiden: 'straf uitgezeten, hij mag naar de Spelen', terwijl de Britten dat vreemd vonden.
 

JMD

Well-known member
Maar dat systeem van veel gevangenisstraffen bestaat dus al heel lang eigenlijk in het VK?
 

Maasveld

Well-known member
Ook zonder deze rellen zouden er dingen veranderen in Engeland en Wales (Schotland en Noord-Ierland hebben een compleet ander rechtssysteem). Voor relatief kleine vergrijpen gaan mensen toch vrij snel de cel in. Waarmee je vaak dingen erger maakt. Recidivisme is daar ook vrij hoog vergeleken met omliggende landen.
Is ook wel logisch. Recidivisme bij een korte gevangenisstraf ligt 55% hoger dan bij een taakstraf.
 

Mario

Well-known member

ALenstra

Well-known member
In verband met de aanval in Solingen is een 15 jarige knul aangehouden die waarschijnlijk uit Kirgezie komt. Hij zou echter niet de dader zijn. Verder gaat het OM in Solingen vooralsnog uit van een terreurdaad.
 

zwammy

Well-known member

Laten we maar hopen dat hij niets verkeerds over de islam heeft gezegd want dan moet hij naar zijn herstel nog de bak in.
 

erka

Well-known member
Dat is wat je nu krijgt natuurlijk, of het nu waar is of niet. Dat het in de islam getrokken wordt.

Ik ben nogal extreem in mijn opvattingen over daders van dit soort dingen maar het maakt mij echt geen zak uit of het een verwarde moslim, een fanatieke IS-er, een Noorse neonazi, een Afrikaan van rond de evenaar, een allochtone Duitser of een gevluchte Fries is.
 

gevegt

Well-known member
Dat is wat je nu krijgt natuurlijk, of het nu waar is of niet. Dat het in de islam getrokken wordt.

Ik ben nogal extreem in mijn opvattingen over daders van dit soort dingen maar het maakt mij echt geen zak uit of het een verwarde moslim, een fanatieke IS-er, een Noorse neonazi, een Afrikaan van rond de evenaar, een allochtone Duitser of een gevluchte Fries is.
Voor die laatste categorie zou ik toch echt een uitzondering maken.
 

Eef de Kip

Well-known member
Welnee, die Fransen gaan gewoon hetzelfde doen als de Russen, zoveel mogelijk oppakken om te kunnen ruilen met westerse gevangenen in Rusland.
 

zwammy

Well-known member
Dit lijkt toch inderdaad wel een beetje op het two tier Policy wat volgens sommige media niet bestaan. Maar misschien komt daar nog wel wat verduidelijking over de komende tijd

 
Bovenaan