Ik neem eerlijk gezegd het verslag van onafhankelijke mensen die daar daadwerkelijk ter plaatse waren meer serieus dan al die twitterdraadjes van zelfbenoemd onderzoeksjournalisten op X.
Volgens mij ontkent niemand dat er gebombardeerd is. De enige vraag die open staat is of het een aanval van Israël was of een bom van Islamitische Jihad of een van Hamas (en bij de laatste 2 zou het dan om een afzwaaier gaan)Ik neem eerlijk gezegd het verslag van onafhankelijke mensen die daar daadwerkelijk ter plaatse waren meer serieus dan al die twitterdraadjes van zelfbenoemd onderzoeksjournalisten op X.
Volgens mij ontkent niemand dat er gebombardeerd is. De enige vraag die open staat is of het een aanval van Israël was of een bom van Islamitische Jihad of een van Hamas (en bij de laatste 2 zou het dan om een afzwaaier gaan)
Ik heb dat draadje dat Hankie postte in de gauwigheid doorgelezen. Ik geloof dat de poster twijfelt aan de ernst van de inslag.Volgens mij ontkent niemand dat er gebombardeerd is. De enige vraag die open staat is of het een aanval van Israël was of een bom van Islamitische Jihad of een van Hamas (en bij de laatste 2 zou het dan om een afzwaaier gaan)
Jep. Las het ook. Maar daar reageerde ik niet op.Ik heb dat draadje dat Hankie postte in de gauwigheid doorgelezen. Ik geloof dat de poster twijfelt aan de ernst van de inslag.
Jep, alhoewel het aantal slachtoffers niet zo groot lijkt te zijn als gisteren (elk slachtoffer is er natuurlijk 1 teveel). Maar het is imo wel van belang om erachter te komen wie dit gedaan heeft. Als het Israël was moeten die daar flink op aangesproken worden en met eventuele sancties. Als het niet Israël is geweest mogen er wel excuses vanuit de Arabische wereld richting Israël gaan.En maakt het uit van wie die bom is? Wordt Hamas of Israël daardoor ineens slechter of juister minder slecht? Welk scenario het ook is geweest, er zijn heel veel slachtoffers gevallen in een oorlog van twee partijen (die beiden dingen anders hadden aan kunnen pakken/ aan moeten pakken).
Jep. Las het ook. Maar daar reageerde ik niet op.
Jep, alhoewel het aantal slachtoffers niet zo groot lijkt te zijn als gisteren (elk slachtoffer is er natuurlijk 1 teveel). Maar het is imo wel van belang om erachter te komen wie dit gedaan heeft. Als het Israël was moeten die daar flink op aangesproken worden en met eventuele sancties. Als het niet Israël is geweest mogen er wel excuses vanuit de Arabische wereld richting Israël gaan.
Maar ik wel en je quote mij.Jep. Las het ook. Maar daar reageerde ik niet op.
Dus moet de media niet klakkeloos dingen opschrijven. Het doel van de media is objectief verslag leggen.Wat denk je nou? Dat dit wat uithaalt. Het is oorlog. Je weet wel, dan is het niet vrede. Dus dan zullen beide kanten nóóóít toegeven dat het hun schuld was, ook al liggen er talloze onderzoeken en bewijzen.
Dus moet de media niet klakkeloos dingen opschrijven. Het doel van de media is objectief verslag leggen.
Tuurlijk weet ik dat. Ik postte gisteravond niet voor niets al dat het eerste dat sneuvelt in een oorlog de waarheid is... Maar dat neemt niet weg dat je er dus wel onderzoek naar kan doenWat denk je nou? Dat dit wat uithaalt. Het is oorlog. Je weet wel, dan is het niet vrede. Dus dan zullen beide kanten nóóóít toegeven dat het hun schuld was, ook al liggen er talloze onderzoeken en bewijzen.
Dat Israëlische en Palestijnse media niet objectief zijn lijkt me duidelijk, dat is precies wat je aangeeft.Zeker, helemaal mee eens. Maar dat doen de media niet, want het is oorlog. Dacht je dat de Nederlandse media objectief waren in WO2? Natuurlijk niet, de foute waren voor de Nazi's en de andere waren voor de geallieerden. Maar objectief?
Dat Israëlische en Palestijnse media niet objectief zijn lijkt me duidelijk, dat is precies wat je aangeeft.
Maar van buitenlandse media mag je dat toch wel verwachten? Ze zijn immers geen partij in deze oorlog.
Tuurlijk weet ik dat. Ik postte gisteravond niet voor niets al dat het eerste dat sneuvelt in een oorlog de waarheid is... Maar dat neemt niet weg dat je er dus wel onderzoek naar kan doen
Klopt, en je kunt zeggen van geenstijl wat je wil maar dat is in deze dagen de enige die het meest objectief lijktZeker, helemaal mee eens. Maar dat doen de media niet, want het is oorlog. Dacht je dat de Nederlandse media objectief waren in WO2? Natuurlijk niet, de foute waren voor de Nazi's en de andere waren voor de geallieerden. Maar objectief?
Het is in ieder geval de enige site die beelden en berichten van beide kanten laat zien, en ook duidelijk erbij zet wie wat heeft gezegd.Klopt, en je kunt zeggen van geenstijl wat je wil maar dat is in deze dagen de enige die het meest objectief lijkt