Buitenlands nieuws

gevegt

Well-known member
"Israël heeft het recht om zich te verdedigen".

Woedend, ben ik. Dit krijg je ervan als je totale maniacs een carte blanche geeft om revanche te gaan halen. Te verschrikkelijk voor woorden. Hamas is een vreselijke, terroristische bende. Het Israëlische regime is echter geen haar beter.

Arme, arme Palestijnen...
Israël heeft geen regime.
 

JMD

Well-known member
Dictatuur dan. Die moordlustige terrorist Netanyahu. Wat ook precies zijn functie moge zijn.
Dat Netanyahu gek is ben ik helemaal met je eens. Maar een dictatuur is Israël niet, de beste man is democratisch gekozen. (dat dat een totaal idiote keuze is, 100% mee eens, maar het kan niet zo zijn dat je iets geen democratie vindt omdat de uitslag van een verkiezing je niet bevalt)
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dat Netanyahu gek is ben ik helemaal met je eens. Maar een dictatuur is Israël niet, de beste man is democratisch gekozen. (dat dat een totaal idiote keuze is, 100% mee eens, maar het kan niet zo zijn dat je iets geen democratie vindt omdat de uitslag van een verkiezing je niet bevalt)
Het spijt me, m'n beste. Maar hoe die moordenaar aan de macht is gekomen, is momenteel wel het laatste waar ik me druk om maak.
 

Jef400

Well-known member
Ik wil eerst zeker weten wie die raketten heeft afgevuurd en dan wil ik pas een conclusie trekken. Nu is het onderling vingerwijzingen en ik vertrouw beide partijen daarin niet
 

JMD

Well-known member
Ik wil eerst zeker weten wie die raketten heeft afgevuurd en dan wil ik pas een conclusie trekken. Nu is het onderling vingerwijzingen en ik vertrouw beide partijen daarin niet
"Het eerste wat sterft in een oorlog is de waarheid"
Dat gold altijd al, maar zeker tegenwoordig met alle social media en de mogelijkheid van AI filmpjes enz maakt dat nog meer waar...
 

JMD

Well-known member
Het spijt me, m'n beste. Maar hoe die moordenaar aan de macht is gekomen, is momenteel wel het laatste waar ik me druk om maak.
Sorry, maar ik vind het je statement niet sterker maken als je een aantoonbare onwaarheid daarin zet.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Sorry, maar ik vind het je statement niet sterker maken als je een aantoonbare onwaarheid daarin zet.
Het boeit me echt helemaal niks of je mijn statement sterk vindt, of niet. Alsof ik het belangrijk vind wat jij (of ieder ander) ervan vindt hoe ik mijn woede omschrijf als er net een massamoord gepleegd is.
 

erka

Well-known member
Ik doe net als Jef en Gevegt niet mee met speculeren. Het kan wel tig keer veranderen en misschien wordt het wel nooit duidelijk. Ben ook niet heel boos ofzo. Ik heb vooral te doen met die mensen daar, en overigens net zo goed met de Joodse mensen die door Hamas zijn uitgemoord. Vind het vooral heel triest en word er treurig van.
 

gevegt

Well-known member
Ik doe net als Jef en Gevegt niet mee met speculeren. Het kan wel tig keer veranderen en misschien wordt het wel nooit duidelijk. Ben ook niet heel boos ofzo. Ik heb vooral te doen met die mensen daar, en overigens net zo goed met de Joodse mensen die door Hamas zijn uitgemoord. Vind het vooral heel triest en word er treurig van.
Nu ben ik ook boos!!!
 
  • Leuk
Waarderingen: erka

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik doe net als Jef en Gevegt niet mee met speculeren. Het kan wel tig keer veranderen en misschien wordt het wel nooit duidelijk. Ben ook niet heel boos ofzo. Ik heb vooral te doen met die mensen daar, en overigens net zo goed met de Joodse mensen die door Hamas zijn uitgemoord. Vind het vooral heel triest en word er treurig van.
De reden van mijn boosheid komt vooral door de houding van het westen in dit conflict. Het populistische statement "Israël heeft het recht om zich te verdedigen", ik noem hem nog maar een keer, was destijds al zo naïef en gevaarlijk. Het gros van onze politici deed net alsof de terreurdaad van Hamas volledig op zichzelf stond en niet een nieuw hoofdstuk in de dieptrieste eeuwenoude geschiedenis vol onschuldige burgerslachtoffers aan beide kanten daar. Eén partij zo nadrukkelijk een vrijbrief te geven om op oorlogspad te gaan is letterlijk alsof je de deur van een willekeurig ziekenhuis openzet voor gewapende terroristen. En de patiënten en artsen in dat ziekenhuis kunnen er bovendien niet uit, want alle vluchtwegen zitten op slot en worden zwaar bewaakt. Oh en de elektriciteit en de watertoevoer doet het ook al dagen niet.

Ik vind het in z'n geheel weinig relevant van wie die raket precies kwam. Maar ik vind dat onze leiders de plicht hebben om alles wat binnen hun macht ligt te doen om te de-escaleren en zodoende niet het lot van nog meer onschuldige mensen te bezegelen. Ze hebben het tegenovergestelde gedaan. Ze hebben een partij, die al meer dan genoeg bloed aan z'n handen had, hun zegen gegeven om meer dan 2 miljoen mensen als ratten in de val hun lot te laten bezegelen door een bom, een geweer, ziekte of uitdroging.
 

JMD

Well-known member
Ik doe net als Jef en Gevegt niet mee met speculeren. Het kan wel tig keer veranderen en misschien wordt het wel nooit duidelijk. Ben ook niet heel boos ofzo. Ik heb vooral te doen met die mensen daar, en overigens net zo goed met de Joodse mensen die door Hamas zijn uitgemoord. Vind het vooral heel triest en word er treurig van.
Dit vooral...
En als het idd een Israëlische aanval is geweest dan moeten we ook niet heel verbaasd zijn. Historisch gezien is het altijd al zo geweest dat als Israël aangevallen wordt dat ze keihard terugslaan, niets en niemand ontziend.
 

zwammy

Well-known member
Lijkt steeds meer dat het idd een verkeerd afgeschoten raket vanuit Gaza is. Maar nog niet helemaal zeker uiteraard
 
Bovenaan