Buitenlands nieuws

De Wolf

Well-known member
Ik vraag mij af waarom ze hem nog niet gevonden hebben. Als hij in dat bos zit kunnen ze hem heel snel met een drone opsporen.
 

SanMark.

Well-known member
Waren het maar eenlingen die gevoed met haat zijn door de vele moskeeën in Europa.

We leven in een land waar het geven en nemen is, ook wel polderen.

Waar geeft de Islam toe aan Nederland ?

Het is alleen maar nemen nemen nemen.
 

zwammy

Well-known member
Filmpjes opgenomen waarin hij laat zien zeer zwaar bewapend te zijn (een raketwerper en automatische geweren) en dat hij met die wapens mensen wil afknallen. Waaronder Van Ranst. Maar dat vind jij minder alarmerend als dat het een Moslim extremist is die een filmpje opneemt waarin hij zwaar bewapend is en zegt dat hij Westerlingen wil vermoorden?

Nee, lijkt me niet. Ik wist het gewoon niet vandaar m'n vraag. Maar goed, hopelijk is ie alleen verward en gaat hij geen acties ondernemen.

Wel even bijzonder om te lezen, misschien ben je het er wel mee eens is dat er nu word geroepen dat hij vanwege het gevaar gelijk doodgeschoten mag worden terwijl ze bij de aanslagpleger van bataclan aangeven dat ze op de benen moesten schieten omdat ze anders net zo barbaars waren. Dus of ze hebben geleerd van het verleden, of ze zijn bang om als racist weggezet te worden, ik denk trouwens optie 2. Maar dat is m'n onderbuik.
 

Maasveld

Well-known member
Waren het maar eenlingen die gevoed met haat zijn door de vele moskeeën in Europa.

We leven in een land waar het geven en nemen is, ook wel polderen.

Waar geeft de Islam toe aan Nederland ?

Het is alleen maar nemen nemen nemen.
Ze hebben me anders aardig wat broodjes Döner gegeven.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Nee, lijkt me niet. Ik wist het gewoon niet vandaar m'n vraag. Maar goed, hopelijk is ie alleen verward en gaat hij geen acties ondernemen.

Wel even bijzonder om te lezen, misschien ben je het er wel mee eens is dat er nu word geroepen dat hij vanwege het gevaar gelijk doodgeschoten mag worden terwijl ze bij de aanslagpleger van bataclan aangeven dat ze op de benen moesten schieten omdat ze anders net zo barbaars waren. Dus of ze hebben geleerd van het verleden, of ze zijn bang om als racist weggezet te worden, ik denk trouwens optie 2. Maar dat is m'n onderbuik.

Ah excuus, dan interpreteerde ik je vorige post verkeerd. Ik hoop trouwens met je mee.

Ehm ja, ethisch dilemma. Maar ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik er geen enkele traan om laat als iemand die erop uit is om andere mensen op een brute manier te doden, zelf door een politiekogel aan zijn eind komt. De enige reden dat ik ergens hoop dat ze hem levend vangen, komt vanuit mijn interesse in psychologie. Ik zou wel willen weten hoe zo'n vent volledig geradicaliseerd is. Overigens heb ik dat bij Moslimextremisten weer ietsje minder. Ik spuug op mensen die uit naam van welke God dan ook zoveel kwaad doen. Dusja, bij Bataclan hadden ze van mij met scherp mogen schieten.
 

zwammy

Well-known member
Ook eens, maar ben bang voor het woke gedeelte. Laten we maar hopen dat hij zich snel overgeeft en behandeld kan worden.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Die kans zal wel klein zijn, hij vertrouwd het systeem niet meer, dus waarom een behandeling.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Heb je de demonstraties gemist tegen Israël, hoeveel lone wolves waren dat eigenlijk ?

Ik vind dat hele conflict sowieso volslagen absurd. Ik heb de afgelopen dagen wel getracht om me erin te verdiepen, maar of het is gewoon te ingewikkeld voor mij, of het is van beide kanten een volledig doorgeslagen vorm van landjepik en een gebrek aan tolerantie. Ik vind het onbegrijpelijk dat die mensen niet gewoon met elkaar een land kunnen zijn. En ik begrijp dan ook helemaal niets van mensen die openlijk partij kiezen voor één van de twee. Aan beide kanten vallen onschuldige slachtoffers. En het is amper terug te herleiden wie er nou precies begonnen is en wie zich verdedigt. Althans, voor mij is dat amper terug te herleiden.

Desalniettemin hebben we in Nederland een aantal heel belangrijke grondrechten, wat ons in mijn ogen onderscheidt, juist ten opzichte van dat soort landen. En dat is bijvoorbeeld het recht op demonstratie. Ik zie heel vaak demonstraties van mensen met ideeën die heel ver afstaan van mijn mening. Maar ik ben tegelijkertijd heel blij dát die mensen mogen demonstreren.
 

SanMark.

Well-known member
Ik zag en hoorde andere demonstraties door geheel Europa dan dat jij hier beschrijft.

Jij bent dus heel blij dat die mensen hier kunnen demonstreren , en kunnen roepen dat ze alle Joodse dochters gaan verkrachten, en andere verwensingen kunnen schreeuwen over de joden.

Deze demonstraties door Europa hebben nauwelijks nog wat te maken met dit conflict het word alleen maar gebruikt om haat te zaaien en te laten zien dat de Islamisering een steeds grotere macht word door geheel Europa, en dat de politie en overheid daar niet tegen kunnen dan wel durven op te treden.

Hopelijk krijgen de demonstranten op het museumplein of het malieveld ook weer dezelfde grondrechten.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik zag en hoorde andere demonstraties door geheel Europa dan dat jij hier beschrijft.

Jij bent dus heel blij dat die mensen hier kunnen demonstreren , en kunnen roepen dat ze alle Joodse dochters gaan verkrachten, en andere verwensingen kunnen schreeuwen over de joden.

Deze demonstraties door Europa hebben nauwelijks nog wat te maken met dit conflict het word alleen maar gebruikt om haat te zaaien en te laten zien dat de Islamisering een steeds grotere macht word door geheel Europa, en dat de politie en overheid daar niet tegen kunnen dan wel durven op te treden.

Hopelijk krijgen de demonstranten op het museumplein of het malieveld ook weer dezelfde grondrechten.

Moet ik dit echt uitleggen? Nee, natuurlijk ben ik niet blij dat mensen roepen dat ze 'alle Joodse dochters gaan verkrachten'. Als dat daar geroepen wordt dan zullen daar ongetwijfeld beelden van zijn en kan het OM deze mensen opsporen en vervolgen voor antisemitisme of oproepen tot geweld ofzo.

Je tweede zin verrast me oprecht wel. Als dat zo is dan, he. Heb je met die mensen gesproken dat je dit zo stellig brengt? Of op een andere manier bronnen die bewijzen dat die demonstranten er inderdaad vooral op uit zijn "iedereen te laten zien dat ze een steeds grotere macht worden en dat tegen hen de politie en de overheid niet durft op te treden"?

Uhh? De demonstranten op het Museumplein en het Malieveld hébben dezelfde grondrechten.
 

SanMark.

Well-known member
Moet ik dit echt uitleggen? Nee, natuurlijk ben ik niet blij dat mensen roepen dat ze 'alle Joodse dochters gaan verkrachten'. Als dat daar geroepen wordt dan zullen daar ongetwijfeld beelden van zijn en kan het OM deze mensen opsporen en vervolgen voor antisemitisme of oproepen tot geweld ofzo.

Je tweede zin verrast me oprecht wel. Als dat zo is dan, he. Heb je met die mensen gesproken dat je dit zo stellig brengt? Of op een andere manier bronnen die bewijzen dat die demonstranten er inderdaad vooral op uit zijn "iedereen te laten zien dat ze een steeds grotere macht worden en dat tegen hen de politie en de overheid niet durft op te treden"?

Uhh? De demonstranten op het Museumplein en het Malieveld hébben dezelfde grondrechten.
Waar waren de Romeo's ?

Op diverse plekken stond er maar 1 of 2 politieagenten klaar waar je op het museumplein gelijk een peloton Me had staan.

Politie stond met zo'n ander soort insteek bij de verschillende demonstraties.
 

Maasveld

Well-known member
Moet ik dit echt uitleggen? Nee, natuurlijk ben ik niet blij dat mensen roepen dat ze 'alle Joodse dochters gaan verkrachten'. Als dat daar geroepen wordt dan zullen daar ongetwijfeld beelden van zijn en kan het OM deze mensen opsporen en vervolgen voor antisemitisme of oproepen tot geweld ofzo.
Daar doen ze bij de Feyenoord-supporters ook niet al te hard hun best voor heb ik het idee, dus dat lijkt me sterk.
 

JMD

Well-known member
Uhh? De demonstranten op het Museumplein en het Malieveld hébben dezelfde grondrechten.
Op papier wel ja.

Maar bij de ene demo staan 3 agenten lachend toe te kijken (terwijl er idd gezegd wordt wat SanMark aangeeft (oke, in het Arabisch, dus dat zal niet door het merendeel van de agenten te verstaan zijn)), bij de andere demo wordt zodra er een beetje wat mensen komen direct gezegd dat de demo ten einde is en wordt er met busjes over het veld gejakkerd, worden waterkanonnen op 1m afstand ingezet, worden stillen ingezet die zelf beginnen met uitdagen (niks mis met stillen, dat hoort erbij, maar die behoren alleen de demonstranten in de gaten te houden, niet de rellen te laten beginnen), en vervolgens worden pelotons ME ingezet.

Dus ja, beide groepen mogen idd demonstreren, zeker. Maar er is wel een verschil hoe er mee om wordt gegaan.


Overigens, verder eens met je analyse mbt Israël/Palestina. Wat ik weet van die kwestie is vooral van de situatie na de stichting van de staat Israël. De claim van Palestijnen dat dit vroeger 'hun land' was leek me legitiem. Maar hoorde laatst dat voordat de Britten er waren de Palestijnen ook geen eigen land hadden, maar ze onder de Ottomanen vielen... En als we toch over claimen hebben: de Joden waren 'eigenaar' van dit land voordat de Romeinen kwamen, dat is meer dan 2000 jaar geleden, dus je kan ook zeggen dat zij wel een punt hebben. Ze hebben het allebei, maar de ophitsers aan beide kanten zetten de mensen tegen elkaar op daar. Dat is gewoon het probleem.
Ik werd idd ook doodziek van al die mensen die de afgelopen weken 1 kant kozen en de andere kant compleet af fikten. Het allerergst vond ik de pro-Palestinamensen die vonden dat mensen die tegen palestina waren 'hun huiswerk' moesten doen. (Op dezelfde toon waarop zij vinden dat alle blanken/witten hun 'witte huiswerk' moeten doen, en aangeven dat racisme maar vanuit 1 kant bestaat)
Je kan gewoon de klok er op gelijk zetten dat eens in de zoveel jaar het een keer een paar weken lang losgaat daar. Dat is altijd zo geweest, en zal (helaas) altijd wel zo blijven. En ik moet vaak denken aan wat Golda Meir (voormalig premier Israël) ooit gezegd schijnt te hebben: 'als de Arabieren de wapens neerleggen is er vrede, als de Israëliërs de wapens neerleggen is er geen Israël meer'. Dat is natuurlijk ook een flink subjectief statement maar het is natuurlijk niet voor niks dat Israël een van de modernste legers heeft.
 
Bovenaan