Brexit

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ik las dat 2/3 van het parlement voor verkiezingen moet stemmen om die verkiezingen te krijgen. Gaat die 2/3 er komen?
Zolang er uitstel komt, ja. De enige reden waarom de oppositie hiervoor dit heeft tegengehouden was dat verkiezingen zonder uitstel no deal kunnen betekenen omdat er dan geen tijd is om beslissingen daar tegen te nemen.

Ik verwacht dat Johnson dan een meerderheid haalt omdat Labour nog steeds zo'n rotzooi is en Corbyn een heel slechte leider is. De Tories zullen in Engeland veel winnen. In Schotland lijken ze juist elke zetel die ze hebben te verliezen als ik de peilingen moet geloven. De meesten zullen dan naar de SNP gaan.
 

gevegt

Well-known member
Als die eikels er op de 31e niet uitgaan, trommel ik al mijn dvk vrienden op en roeien we dat eiland zelf met z'n drie?n naar Amerika.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
De lafaards van Labour kennende vast niet. Die vinden vast het uitstel van EU niet lang genoeg of zitten niet op verkiezingen te wachten. In het beste geval verliezen ze die namelijk en in het slechtste geval eindigen ze als winnaar met Corbyn als premier. Daar zit Labour ook niet op te wachten. Anders hadden ze Johnson immers al lang naar huis gestuurd met een motie van wantrouwen. Daar hebben ze namelijk de stemmen wel voor, maar ja Corbyn als interim premier, dat willen ze dan weer niet.
Nu Corbyn heeft aangegeven bij een verkiezingsnederlaag op te stappen, is dit een mooie manier voor veel binnen Labour om van Corbyn af te komen...
 

JMD

Well-known member
Nu Corbyn heeft aangegeven bij een verkiezingsnederlaag op te stappen, is dit een mooie manier voor veel binnen Labour om van Corbyn af te komen...

Is men dan zo tegen hem in die partij??? Waarom zit hij er dan nog als leider?
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Is men dan zo tegen hem in die partij??? Waarom zit hij er dan nog als leider?
De meerderheid van de leden is voor hem, onder gekozen politici (alle niveaus) en potenti?le Labour stemmers die geen lid zijn is hij zeer impopulair.

Zelf zal ik sowieso SNP stemmen als er nieuwe verkiezingen komen. Maar als ik nog in Engeland had gewoond, zou ik mede om Corbyn absoluut geen Labour stemmen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Sowieso moeten we stoppen met D66, maar dat is voor een ander topic.
 
Bovenaan