Brexit

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Het Conservatieve kamerlid Philip Lee is terwijl Boris Johnson een verklaring aan het geven was overgelopen naar de (pro-EU) Liberal Democrats. Hiermee is de regering definitief de meerderheid kwijt en is het zelfs als je de DUP meetelt een minderheidsregering.
 

JMD

Well-known member
Die Britten hebben de Brexit dus helemaal niet nodig om chaos te hebben... ;)
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Boris Johnson heeft zijn eerste grote stemming met 328-301 verloren waardoor morgen het wetsvoorstel om "no deal" te voorkomen. Boris Johnson heeft net aangekondigd dat als dat wetsvoorstel het haalt, hij nieuwe verkiezingen wil uitschrijven voor 14 oktober.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
De regering heeft zojuist bekend gemaakt dat inderdaad de conservatieven die tegen de regering stemden, de partij uit gezet worden. Daar zitten grote namen bij. Onder andere Philip Hammond, onder May nog de minister van financien, Ken Clarke ("father of the house", langst zittende kamerlid & diverse hoge functies gehad) en Nicholas Soames (kleinzoon van Winston Churchill) en diverse anderen.
 

Pascallovic

Well-known member
Heeft die kleinzoon van Churchill zelf ook nog iets bereikt waardoor ie noemenswaardig is, of is het echt alleen maar iemand die teert op het werk van zijn opa dat ie genoemd wordt?
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Heeft die kleinzoon van Churchill zelf ook nog iets bereikt waardoor ie noemenswaardig is, of is het echt alleen maar iemand die teert op het werk van zijn opa dat ie genoemd wordt?

Hij heeft diverse hoge banen gehad, zowel binnen als buiten de politiek. In de politiek was hij minister & staatssecretaris in diverse functies met name m.b.t. defensie, dat was met name onder Thatcher en Major.

Moeten jullie niet onafhankelijk worden?

Dat wordt met de dag waarschijnlijker. In het Schotse parlement zijn ze momenteel bezig met de wetgeving om een nieuw referendum te krijgen.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Boris Johnson heeft zijn eerste grote stemming met 328-301 verloren waardoor morgen het wetsvoorstel om "no deal" te voorkomen. Boris Johnson heeft net aangekondigd dat als dat wetsvoorstel het haalt, hij nieuwe verkiezingen wil uitschrijven voor 14 oktober.

Ik las ook dat men in stemming gaat brengen dat de brexit uitgesteld moet worden (tot ik meen januari). Maar dat kan het parlement toch helemaal niet beslissen? Hoogstens kan men Johnson verplichten naar Brussel te gaan om te vragen of ze weer uitstel kunnen krijgen, toch?
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ik las ook dat men in stemming gaat brengen dat de brexit uitgesteld moet worden (tot ik meen januari). Maar dat kan het parlement toch helemaal niet beslissen? Hoogstens kan men Johnson verplichten naar Brussel te gaan om te vragen of ze weer uitstel kunnen krijgen, toch?

Klopt ja
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Dan is het toch vreemd om dat op die manier in stemming te brengen?

De wetgeving die ze vandaag gaan bespreken is vrij complex, dat is een hoofdpunt, maar er zitten meerdere voorwaarden in om "no deal" te proberen te voorkomen. Ik ben ook geen expert op dat gebied dus ik kan je ook niet alles uitleggen.

Daarom is Boris Johnson ook zo fel met de maatregelen tegen "rebellen" en zijn voorstel voor nieuwe verkiezingen als dit er doorheen komt.
 

Atreides

Well-known member
EDmY-wvXUAMUTEI.jpg:large
 

De Wolf

Well-known member
Dat wordt met de dag waarschijnlijker. In het Schotse parlement zijn ze momenteel bezig met de wetgeving om een nieuw referendum te krijgen.

Zal dan wel een lekkere strijd om de Noordzee worden. Bijna alle olievelden zouden zullen dan wel onder Schotland vallen.
 
Bovenaan