Boeken

de waan

Well-known member
Ik kwam deze week nog een alleraardigst boekje tegen:

O ja, voor de liefhebbers. Bestellen kan nog bij mij. Via een peebeetje of zo. De Groene Scout wil vast wel een recensie geven.
 

BlauwVinger

Well-known member
Dat Wim Jansen veel heeft betekend voor Feyenoord en het Nederlandse voetbal wordt duidelijk in de boardroom van De Kuip, waar de oud-middenvelder aan de vooravond van zijn 75ste verjaardag zijn biografie presenteert: Wim Jansen, Meesterbrein.



ej5fUSx.jpg
 

BlauwVinger

Well-known member
Met of zonder permissie een omweggetje voor het volgende omdat ik er geen apart topic aan wil wijden of openen. Zo nu en dan krijg ik mijn boek in blogvorm alleraardigste en inspirerende feedback:

DB0jhz6.jpg
 

BlauwVinger

Well-known member
KS 17. Nendori Tirana vs Ajax speelde zich in September 1970 af in het obscure decor van het stalinistisch regime in de bergrepubliek Albanië onder het juk van Hoxha.



Toen de Albanese autoriteiten de elftalfoto van Ajax onder ogen kwam werd besloten dat de Ajacieden met hun perverse en compromitterende haardracht zo het land niet binnen zouden mogen komen.



Op 3 April 2024 verschijnt de anekdotische publicatie Hermit’s Kingdom. Daarin beschrijft de auteur Phil Harrison de geschiedenis van Albanees voetbal van 1945 tot 1991.



z6iO9UA.jpg
 

Sensini

Active member
KS 17. Nendori Tirana vs Ajax speelde zich in September 1970 af in het obscure decor van het stalinistisch regime in de bergrepubliek Albanië onder het juk van Hoxha.

Toen de Albanese autoriteiten de elftalfoto van Ajax onder ogen kwam werd besloten dat de Ajacieden met hun perverse en compromitterende haardracht zo het land niet binnen zouden mogen komen.

Na 'n gesprek met de ambassadeur hoefde het "langharig tuig" toch niet naar de kapper:
 

erka

Well-known member
Overigens was 17 Nentori Tirana als KF Tirana de grootste volksclub van het land totdat de communisten kwamen. Die hernoemden de club en richten tegelijk Partizan en Dinamo Tirana op, twee communistische clubs met veel staatssteun en scheidsrechtelijke hulp. Daardoor kon 17 Nentori tot de val van het communisme in 1991 nog maar enkele keren kampioen worden.
 
Bovenaan