Boeken

Batigoal

Well-known member
Ben nog steeds verbaasd over het feit dat hij nu ineens massaal ontdekt is, na al die jaren... Column van Mossou vandaag, artikel op VI PRO, interview in AD, op televisie bij VI. Wat heeft de aanzet gegeven?

Geen idee, zoals dat op social media met algoritmes kan gaan werd dat filmpje met zijn interview nu pas opgepikt door de invloedrijke kanalen. Ik kende hem zelf niet trouwens, als antwoord op je eerdere vraag.
 

de waan

Well-known member
Dat filmpje van een jaar oud dook ineens op. Iemand met veel volgers pakt het op en dan gaat de sneeuwbal rollen.

Exponentiële groei in de praktijk.
 

Unregistere

Well-known member
Ja, ik zie nu dat Jeroen Grueter en Sjoerd Mossou zelf er vrij vlot bij waren. Daarna is het wachten op een Voetbalprimeur-achtig iets en dan gaat het hard ja.

Wel leuker voor Pieter. Toch ook een belangrijke bijrol gespeeld bij onze landstitel in 2005!
 

Unregistere

Well-known member

Hij had met Schijndel tegen Argon gespeeld. Was er toen trainer of zou er trainer worden en had daarom die wedstrijd bezocht, daar twijfel ik even over. Na afloop van de eerste duels werden er altijd strafschoppen genomen en hij heeft toen alle strafschoppen doorgegeven aan onze technische man. In de finale tegen Argon stopte onze keeper in blessuretijd een strafschop... Dus 'the Champ' is in die zin van waarde geweest voor ons. :)
 

Makanaky

Well-known member
Klopt alleen totaal notting from.

Wel ironisch dat dit uitgerekend bij het Boeken topic besproken wordt. Die vent klinkt als een halve analfabeet.
 

zwammy

Well-known member
NAC Museum brengt boek uit over memorabel voetbalseizoen 1920-1921 Het NAC Museum brengt het boek ‘Dagboek van de kampioen’ uit, een boek wat de lezer meeneemt door het voetbalseizoen waarin NAC Breda voor de eerste keer kampioen werd; 1920-1921. Het boek is vanaf heden verkrijgbaar in de boekhandel voor €22,50. ISBN nr.: 9789492881502. Vrijwilligers van Stichting NAC Museum hebben hun krachten gebundeld en brengen samen het boek ‘Dagboek van de kampioen’ uit. In dit boek wordt de lezer meegenomen in een jaar van de voetbalclub NAC Breda. En niet zomaar een jaar, een jaar waarin NAC de meest memorabele sportieve prestatie ooit wegzette. De weg naar het landskampioenschap Beleef mee hoe NAC zich vanaf de voorbereiding in juli 1920 onstuitbaar naar de Zuidelijke titel werkte. Na de nodige vijven en zessen pakte de club ook de landstitel, om in juli 1921 uiteindelijk uitgebreid feest te vieren. In het boek is ook veel achtergrondinformatie te lezen uit die periode. Alle eerste-elftalspelers van dat seizoen worden besproken, stadion ‘t Ploegske, het kampioensvaandel, de gouden zakhorloges die de spelers aangeboden kregen en nog veel meer. ‘Dagboek van de kampioen’ bestaat uit 160 pagina’s leesplezier met tientallen unieke foto’s en illustraties uit het seizoen 1920-1921. Een reis terug in de tijd ‘Dagboek van de kampioen’ gaat over het ene unieke jaar waarin NAC zichzelf kroonde tot kampioen van Nederland, maar het scheelde echt niet veel. Het kampioenschap heeft een zijden draadje gehangen. Uiteindelijk kon pas ver na de laatste wedstrijd de vlag echt uitgehangen worden. De lezer wordt gedurende het boek mee teruggenomen in de tijd. Er wordt verteld over hoe men live de score van een wedstrijd in Tilburg doorgaf aan de supporters thuis in Breda –zonder hulp van Twitter, Whatsapp en voetbalapps. Wil je weten hoe mensen naar uitwedstrijden gingen en ben je benieuwd waar spelers zich moesten omkleden? Schaf dan dit boek aan, want ‘Dagboek van de kampioen’ schetst het tijdsbeeld. Het boek is niet alleen leuk voor de trouwe NAC-supporter, maar ook voor de liefhebber van de lokale Bredase geschiedenis.
 

SanMark.

Well-known member
Wij willen gangster worden.

Het boek is geschreven door George Boellaard de broer van Jan Boellaard de moordenaar van de dounanier Holm maar vooral bekend van de Heineken ontvoering.

Dit is deel 1 van een serie over het leven van Boellaard, Meijer en van Hout ( Holleeder is er hier nog niet bij), bijna stap voor stap word beschreven hoe ze in de onderwereld zijn beland.

Dit boek gaat van 1966 tot 1977. Wanneer deel 2 uitkomt weet ik niet ,maar het is zeker een interessant boek om te lezen.
 

U.G.

Well-known member
Wij willen gangster worden.

Het boek is geschreven door George Boellaard de broer van Jan Boellaard de moordenaar van de dounanier Holm maar vooral bekend van de Heineken ontvoering.

Dit is deel 1 van een serie over het leven van Boellaard, Meijer en van Hout ( Holleeder is er hier nog niet bij), bijna stap voor stap word beschreven hoe ze in de onderwereld zijn beland.

Dit boek gaat van 1966 tot 1977. Wanneer deel 2 uitkomt weet ik niet ,maar het is zeker een interessant boek om te lezen.

Dus toch uitgebracht ? Ik dacht dat die Boelaard op een gegeven moment niet meer wilde.

Boeiend materiaal lijkt me.
 

SanMark.

Well-known member
Dus toch uitgebracht ? Ik dacht dat die Boelaard op een gegeven moment niet meer wilde.

Boeiend materiaal lijkt me.
Klopt, eerst alle boeken vernietigd en daarna opnieuw uitgebracht maar nu komen er meerdere delen.

Zeer boeiend hoe nauwkeurig ze alles hebben gedaan in die eerste jaren zonder 'hulp' van andere criminelen.
 

zwammy

Well-known member
Bezig met het dagboek van een kampioen. Verslag van het jaar dat NAC kampioen werd. Staan echt mooie verhalen in. Topper tegen MVV op het ploegske met 3000 toeschouwers waarvan er 300 uit Maastricht die allen met de stoomlocomotief kwamen. Oktober 1920.
 
Bovenaan