Bizar Nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

JFK

Well-known member
Jazeker, de ene flauwekul heeft het recht, dus dan mag een andere flauwekul dat ook.

Maar dit is toch gewoon even te rellen? Die lui nemen zichzelf echt niet serieus met die onzin.
Laat de gemeenschap maar weer kosten maken voor dit soort BNN-onzin.
 

Ska P 187

Well-known member
Ik vind het eigenlijk wel een relevante vraag of dat vergiet in het normale dagelijkse leven ook op gaat.
Zo ja dan zou ik zeggen prima, zo niet dan is het puur om te rellen. Zou ik jammer vinden.
 

zwammy

Well-known member
Ik vind het eigenlijk wel een relevante vraag of dat vergiet in het normale dagelijkse leven ook op gaat.
Zo ja dan zou ik zeggen prima, zo niet dan is het puur om te rellen. Zou ik jammer vinden.


Dit zegt de kerk zelf:

Zoals u wellicht al vernomen hebt, is de Kerk van het Vliegende Spaghettimonster sinds 26 januari 2016 een officieel erkende religieuze organisatie in Nederland is. Helaas betekent dat niet dat we ook gelijk over alle gebruikelijke privileges kunnen beschikken die andere religies wel hebben. Dat is niet opmerkelijk, ook aanhangers van andere religies hebben daarvoor moeten strijden voordat dit een algemeen erkende gang van zaken werd. Daaronder valt bijvoorbeeld het dragen van een religieus hoofddeksel op pasfoto’s. Tot nog toe heeft het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties geweigerd het Vergiet te erkennen als religieus hoofddeksel.



Een van de belangrijkste redenen dat dit geweigerd is, is iets in de trant van “uw religie schrijft niet voor dat u dit hoofddeksel moet dragen en we trekken in twijfel dat u ten alle tijden het Vergiet zult dragen”.



De redenatie van de overheidsinstanties is onzin. Ze trekken in twijfel dat wij het Vergiet ten alle tijden moeten dragen, maar bij andere religieuze overtuigingen wordt dit niet in twijfel getrokken. Aangezien onder andere de hijab (hoofddoek) ook niet de hele tijd gedragen hoeft te worden, of in de Koran staat dat het gedragen MOET worden. Een dergelijke passage staat ook niet in de Bijbel, terwijl de bevolking van Staphorst wel in klederdracht, met hoedje, op een legimatiebewijs kan. Bij andere geloven wordt het niet gecontroleerd bij de aanvraag
.
 

Wigboldus

Well-known member
Ach als je het woord religie vervangt door spiritualiteit klinkt het wat meer zweverig, maar wel wat vriendelijker en toegankelijker, maar dat is een beetje off-topic.
 

Joost

Well-known member
Terug naar gek nieuws.

Ik was net bij de Bruna in Weert. Daar staat een computer waarmee je vanuit de Bruna bloemen en planten kan bestellen.
Welke malloot heeft dat bedacht.
 

zwammy

Well-known member
De man die in M?nchen de Iraanse Breivik vroeg waar hij mee bezig was en hem daarbij uitschold voor rukker en kutbuitenlander wordt vervolgd voor belediging.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan