Bizar Nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Nemen en krijgen, bedoel je :)

Ik zoek net zolang totdat ik een conducteur heb gevonden ja. Meestal in de 1e klasse...
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Nee, ik vind stelen niet normaal, maar per ongeluk een stamper van 3,99 meenemen en handelen alsof je een misdaad hebt begaan is het andere uiterste.
 

Marinos

Well-known member
Dan maar een moraalridder.
Jij bent waarschijnlijk zo'n typ die baalt als de conducteur niet langskomt en je wel een kaartje hebt gekocht. Jij betaalt namelijk om gecontroleerd te worden en ik om vervoerd te worden.
Jij gelooft waarschijnlijk in 'geven en nemen', maar ik in 'geven en krijgen'...etc...

Zeker, vooral als ik een graai uit de pensioenpot van Leo kan nemen.

Als ik een kar met boodschappen heb gehaald, weet ik echt niet of dat 80 of 90 euro moet kosten. Dus als ze dan een krat bier, een broodje of weet ik wat niet aangeslagen hebben ga ik dat echt niet uitpluizen. Dat heeft niks met fatsoen te maken. Als een supermarkt een lagere schadepost op diefstal wil hebben zullen ze het kassa personeel beter op moeten voeden.
 

zwammy

Well-known member
Dan maar een moraalridder.
Jij bent waarschijnlijk zo'n typ die baalt als de conducteur niet langskomt en je wel een kaartje hebt gekocht. Jij betaalt namelijk om gecontroleerd te worden en ik om vervoerd te worden.
Jij gelooft waarschijnlijk in 'geven en nemen', maar ik in 'geven en krijgen'...etc...

Daar heb ik inderdaad een gruwelijke hekel aan.
 

gevegt

Well-known member
Nee, ik vind stelen niet normaal, maar per ongeluk een stamper van 3,99 meenemen en handelen alsof je een misdaad hebt begaan is het andere uiterste.

Als je er een slecht geweten van krijgt heeft die vrouw gewoon prima gehandeld.
Het gaat namelijk niet om de hoogte van het bedrag, maar om de handeling.
 

Mr. Wrong

New member
Zeker, vooral als ik een graai uit de pensioenpot van Leo kan nemen.

Als ik een kar met boodschappen heb gehaald, weet ik echt niet of dat 80 of 90 euro moet kosten. Dus als ze dan een krat bier, een broodje of weet ik wat niet aangeslagen hebben ga ik dat echt niet uitpluizen. Dat heeft niks met fatsoen te maken. Als een supermarkt een lagere schadepost op diefstal wil hebben zullen ze het kassa personeel beter op moeten voeden.

Daarom had ik in mijn reactie daarvoor ook 'willens en weten' toegevoegd. Ik begrijp dat de drempel een stuk groter is als je er thuis, bij het nalezen van de kassabon, pas achterkomt.
Daar heb ik het dan ook niet over.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Zeker, vooral als ik een graai uit de pensioenpot van Leo kan nemen.

Als ik een kar met boodschappen heb gehaald, weet ik echt niet of dat 80 of 90 euro moet kosten. Dus als ze dan een krat bier, een broodje of weet ik wat niet aangeslagen hebben ga ik dat echt niet uitpluizen. Dat heeft niks met fatsoen te maken. Als een supermarkt een lagere schadepost op diefstal wil hebben zullen ze het kassa personeel beter op moeten voeden.

Jouw krat bier staat onder op de kar. Dat weet je en dat noem je. Dat heet fatsoen. Dan kun je een lulverhaal houden over 80 of 90 euro, maar dat gaat bij een krat bier niet op.
 

Marinos

Well-known member
Daarom had ik in mijn reactie daarvoor ook 'willens en weten' toegevoegd. Ik begrijp dat de drempel een stuk groter is als je er thuis, bij het nalezen van de kassabon, pas achterkomt.
Daar heb ik het dan ook niet over.
Nou misschien moet je dan wat minder oordelend over iemand zijn die je niet kent vriend. EDIT: Overigens neem ik ook nooit een kassabon mee.
Jouw krat bier staat onder op de kar. Dat weet je en dat noem je. Dat heet fatsoen. Dan kun je een lulverhaal houden over 80 of 90 euro, maar dat gaat bij een krat bier niet op.
Ja want ik ga altijd naar de supermarkt voor 1 krat bier. En een dag later haal ik een brood en weer een dag later een stuk kaas. Wat denk je nou zelf joh.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ja want ik ga altijd naar de supermarkt voor 1 krat bier. En een dag later haal ik een brood en weer een dag later een stuk kaas. Wat denk je nou zelf joh.

Nogmaals. Je weet van tevoren al dat je een krat bier hebt staan en dat dit onderop de kar staat. Dan attendeer je het kassameisje daarop. Simple as that.
 

Marinos

Well-known member
Nogmaals. Je weet van tevoren al dat je een krat bier hebt staan en dat dit onderop de kar staat. Dan attendeer je het kassameisje daarop. Simple as that.

Ja goed, het is dus haar taak dat te zien. Ik heb wel eens wat anders aan mn hoofd, ben aan het uitladen en inpakken, whatever. Het gaat er om dat het niet mijn probleem is dat de gene achter de kassa iets gemist heeft. Het is niet zo dat het onzichtbaar verstopt is, staat gewoon op dat dingetje waar je krat op hoort te staan. Omdat de kar anders vol zit. Heeft niks met willens en wetens dingen jatten te maken.

Maar goed, ik begrijp hier uit dat jij thuis je bonnetje na leest en vervolgens terug naar de winkel gaat om de gemiste aubergine alsnog af te rekenen? Om jezelf vervolgens te melden op het politiebureau.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Kom op, als je dat met opzet doet, ben je een lul, gebeurt het een keer: lucky you.

Ik kan me best voorstellen dat je op een drukke zaterdag in de winkel loopt, er gaat een kassa open/dicht, er is wat gedoe voor je, weet ik veel wat, dat je het vergeet. E?n keer.
 

Mr. Wrong

New member
Nou misschien moet je dan wat minder oordelend over iemand zijn die je niet kent vriend. EDIT: Overigens neem ik ook nooit een kassabon mee.

Ok?. Dan heb ik deze zin volledig verkeerd ge?nterpreteerd, waarvoor sorry.
"Nog nooit zo lekker bier zitten drinken thuis. Wel samen met maten, want eerlijk zullen we alles delen."
 

Mr. Wrong

New member
ik zet die krat gewoon op de rolband. Liefst meerdere tegelijk.

O ja dat klopt dat is ook zoiets, volgens mij is het een ongeschreven regel om 1 flesje uit het krat op de band te zetten.
Vervolgens krijgt die een sticker zodat je zonder problemen het kratje de winkel uit mag dragen.
 

Janssen

Well-known member
O ja dat klopt dat is ook zoiets, volgens mij is het een ongeschreven regel om 1 flesje uit het krat op de band te zetten.
Vervolgens krijgt die een sticker zodat je zonder problemen het kratje de winkel uit mag dragen.

Ja dat had ik laatst ja (voor het eerst trouwens). Kreeg 1 flesje een sticker met "betaald" erop. Voorheen tilde ik alleen ff de krat op.
 

Marinos

Well-known member
Ok?. Dan heb ik deze zin volledig verkeerd ge?nterpreteerd, waarvoor sorry.
"Nog nooit zo lekker bier zitten drinken thuis. Wel samen met maten, want eerlijk zullen we alles delen."
Ja dat Was opzich sarcastisch naar aanleiding van dat ikea bericht.
 

SanMark.

Well-known member
Nou misschien moet je dan wat minder oordelend over iemand zijn die je niet kent vriend. EDIT: Overigens neem ik ook nooit een kassabon mee.
Ja want ik ga altijd naar de supermarkt voor 1 krat bier. En een dag later haal ik een brood en weer een dag later een stuk kaas. Wat denk je nou zelf joh.

Als ik bij de supermarkt kom en ik heb bier eronder staan dan zeg ik er staat een kratje bier onder de kar. Zo moeilijk is dat niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan