Bizar Nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

zwammy

Well-known member
Er hoeven er maar een paar te zijn en het loopt als een vuurtje in de media....

Haha ja inderdaad. Wilders heeft ook al zo'n problemen met Boeddhisme, Hindoe?sme, Jodendom, Jehova's enz. Hoor je hem ook altijd over dat die onze cultuur aantasten. Of doen ze dat niet?
 

Shayman

New member
Wat vind Wilders ervan? Het tast misschien wel onze joods-christelijke cultuur aan....

Wat een cynisme Wigboldus, juist als overtuigd Christen zou je je druk moeten maken om de verislaminisering van de samenleving. Jij hebt wat positieve indrukken meegekregen van asielzoekers maar het gros van de moslims denkt er heel anders over.

Mijn buurman is Ab (eigenlijk Abdullah) en hij was in mijn ogen een Marokkaanse Nederlander die jaarlijks terug gaat naar Marokko. Hij is daarna heel blij dat hij dan z'n familie weer heeft gezien maar hij loopt ook te klagen over wat voor hem Marokkanen zijn. Hij baalt dat zijn vrouw niet gewoon d'r gangetje kan gaan daar en van hem afhankelijk is, zijn normale omgang met niet-Moslims in Nederland wordt soms zelfs afkeurend beoordeeld en waar ik hem zie als een vrome man die zich graag wil houden aan de regels wordt hij daar gezien als een soort van losbol. En dat is niet diep in de bergen maar in steden rondom Casablanca.

Laten we hier maar trots zijn op onze liberale Christelijk-Joodse cultuur zonder veroordeling van geloofslozen waar anderen welkom zijn wanneer ze zich willen aanpassen aan onze normen en waarden.
 

Wigboldus

Well-known member
Wat een cynisme Wigboldus, juist als overtuigd Christen zou je je druk moeten maken om de verislaminisering van de samenleving. Jij hebt wat positieve indrukken meegekregen van asielzoekers maar het gros van de moslims denkt er heel anders over.

Mijn buurman is Ab (eigenlijk Abdullah) en hij was in mijn ogen een Marokkaanse Nederlander die jaarlijks terug gaat naar Marokko. Hij is daarna heel blij dat hij dan z'n familie weer heeft gezien maar hij loopt ook te klagen over wat voor hem Marokkanen zijn. Hij baalt dat zijn vrouw niet gewoon d'r gangetje kan gaan daar en van hem afhankelijk is, zijn normale omgang met niet-Moslims in Nederland wordt soms zelfs afkeurend beoordeeld en waar ik hem zie als een vrome man die zich graag wil houden aan de regels wordt hij daar gezien als een soort van losbol. En dat is niet diep in de bergen maar in steden rondom Casablanca.

Laten we hier maar trots zijn op onze liberale Christelijk-Joodse cultuur zonder veroordeling van geloofslozen waar anderen welkom zijn wanneer ze zich willen aanpassen aan onze normen en waarden.
Ik zat maar wat te klieren joh, maar in elk grapje zit een kern van waarheid in.

Waarom moet ik toevallig de juisten tegenkomen en is de meerderheid op slechte dingen uit? Natuurlijk zijn er grote groepen mensen tussen de vluchtelingen, die hier niets te zoeken hebben. Stuur ze terug, helemaal mee eens. Het liefst bij de grens van Griekenland al een scheiding maken. Maar met de houding van Wilders zullen de goede mensen nooit de kans krijgen om te integreren in onze samenleving. Ieder individu wordt bij de PVV bij voorbaat al beoordeeld als een verkeerd persoon. Zelfs als ze helemaal ingeburgerd zijn en voorzitter zijn geworden van de 2e kamer. Sorry, maar daar pas ik voor, juist als christen. Ik weet hoe christenen in moslimlanden en in AZC's hier in Nederland worden gedenegeerd. Zelfs in Turkije. Moeten wij dan hetzelfde doen? Zou dat ons sterker maken? Zou dat de oplossing zijn van het hele probleem?

Ik ben het met je eens, ik ben trots op mijn christen zijn en hoop dat de christelijke normen en waarden zichtbaar blijven in onze samenleving, maar volgens mij verdwijnt dat hier in Nederland al langzaam en volgens mij heeft de islam daar helemaal niets mee te maken. Zou ik ze moeten weren omdat ze een andere ideologie hebben dan ik? Hoe kan ik dan van ze verwachten dat ze mijn geloof ook respecteren.
 

zwammy

Well-known member
Nou goed. waarvan jij het nut niet van ziet dan.

als ik een balletje mag opgooien: Religie is helemaal prima. maar dan wel achter de voordeur.
 

Joost

Well-known member
Uit het AD.

Tot haar grote schrik zag de Veenendaalse Lilian Steensma een niet afgerekende stamper in haar Ikeakarretje liggen. Omdat ze geen tijd meer had, besloot ze de stamper zonder te betalen mee te nemen. Daar kreeg ze onderweg naar huis al buikpijn van. Toen een politieauto haar op de snelweg passeerde, kreeg ze bijna een hartverzakking.
Eenmaal in Veenendaal, voelde ze zich schuldig aan diefstal. De stamper kostte 3,99 euro. Ze besloot Ikea een excuusmail te sturen en het aankoopbedrag in een envelop te doen. 'Wilt u het in de kassalade stoppen?' schreef ze. 'Dan stamp ik de hutspot een stuk geruster.'

,,Toen ik het merkte in de parkeergarage, kreeg ik de zenuwen,'' vertelt ze. ,,Betalen betekende te laat op school om de kinderen op te halen, niet betalen was ondenkbaar. Mijn vriendin vertelde me bij een volgend bezoek maar te betalen. Toch voelde het niet goed.''

Ikea waardeerde haar eerlijkheid en beloonde haar met een etensbon. ,,Fouten zijn menselijk en we willen je bedanken voor je eerlijkheid en de manier waarop je het hebt opgelost.''

Dat Ikea de eerlijkheid van de Veenendaalse met een etensbon beloonde, noemt Lilian Steensma lief. ,,Ik kan voorlopig niet meer stampen zonder een glimlach. En een glimlach is onbetaalbaar. Het gaat om een kleinigheid en ik hoop dat ik met mijn verhaal de mensen een glimlach kan bezorgen.''
Lees ook
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan