Die idioot van Tsjakka mag vandaag bij DWDD aan tafel zitten.
De kilo blijkt toch 50 microgram lichter te zijn
https://www.ad.nl/buitenland/zware-...-kilo-wordt-voortaan-anders-bepaald~aaf79079/
Nooit geweten dat dit zo werd gedaan. Bijzonder.
De 'meter' wordt op die manier ook bewaard. Onder bepaalde temperatuur en luchtdruk wordt een (ik meen) stuk aluminium met 2 krasjes bewaard in Parijs. De afstand tussen die 2 krasjes is precies 1 meter.
Heb het artikel 3x opnieuw gelezen, maar zie nergens dat 'de meter' vervangen is.Dis is al vervangen staat er in het artikel.
Heb het artikel 3x opnieuw gelezen, maar zie nergens dat 'de meter' vervangen is.
Stelletje oplichters, een meter is 13 glazen
En dat is dan leraarHeb het artikel 3x opnieuw gelezen, maar zie nergens dat 'de meter' vervangen is.
Dat zeg ik!:duim:En dat is dan leraar
Daarmee is de kilogram de laatste meeteenheid die een complete make-over krijgt: de meter is al sinds 1960 gekoppeld aan een natuurconstante (de lichtsnelheid) in plaats van aan een metalen staaf.
En dat is dan leraar
Daarmee is de kilogram de laatste meeteenheid die een complete make-over krijgt: de meter is al sinds 1960 gekoppeld aan een natuurconstante (de lichtsnelheid) in plaats van aan een metalen staaf.
oeps.... Gelukkig geef ik wiskunde en geen Nederlands...
Dus al sinds 1960? Dan had mijn natuurkundeleraar in 1992 dus blijkbaar nog foute informatie, want van hem kreeg ik die informatie over die 'meter'...