Het zal ook niet het doel zijn om het mogelijk kleine groepje hardliners te overtuigen. Wat wel het doel zal zijn is om meer draagvlak te creëren voor gelijkheid, want dat dat in allerlei lagen in de bevolking nog niet zo ver is daar hoeven we neem ik aan geen discussie over te voren.
Eens. Maar iedereen weet in welk deel van de bevolking dit het grootste probleem is, zie ds. Gremdaat. En die groepen bereik je niet met een bandje of vlaggen... Dit probleem gaat juist alleen maar groter worden de komende jaren gezien de vluchtelingenproblematiek. Denk niet dat bij veel asielzoekers erg veel respect is voor mensen die 'anders' zijn vwb van wie ze houden.
Zolang we denken met een bandje of vlaggen dit op te lossen ipv nu eens keihard de discussie aan te gaan en te vertellen dat hier in NL we het wél goed vinden dat mensen houden van wie ze willen, mogen zijn wie ze willen en dat niemand daarom ook van ze vraagt om zelf homo/lesbo/queer of weet ik wat allemaal te zijn, maar dat we wel eisen van elke persoon die in Nederland woont dat hij/zij dat respecteert, en als je dat niet doet dat je dan maar opzout naar een land waar heteroseksualiteit de enige norm is. En ja, dat geldt ook voor oernederlanders... Donder op naar Polen, het Midden Oosten of weet ik waar, maar hier accepteren we dit soort zaken.