Binnenlandse politiek

JMD

Well-known member
En ook niks geleerd in twintig jaar. Zei toen al (in maart 2002), we moeten het nog beter uitleggen. Ook toen niet kritisch naar zichzelf/pvda. En nu nog steeds niet…
 

erka

Well-known member
Melkert is een enorme zak hooi. Wat een treurig figuur is dat zeg, toen al en nu nog steeds.
 

Maasveld

Well-known member
En ook niks geleerd in twintig jaar. Zei toen al (in maart 2002), we moeten het nog beter uitleggen. Ook toen niet kritisch naar zichzelf/pvda. En nu nog steeds niet…
Als je zegt: "We moeten het nog beter uitleggen," ben je toch juist wel kritisch naar jezelf/je partij?
 

JMD

Well-known member
Als je zegt: "We moeten het nog beter uitleggen," ben je toch juist wel kritisch naar jezelf/je partij?
Nee, vind ik niet. Ze zaten toen zo in een tunnelvisie en het enige wat ze zeiden was dat ze zeker wisten dat ze goed zaten, maar dat het publiek het nog niet snapte. Overigens was de pvda in 2002 sowieso doomed, met of zonder Melkert, met of zonder Fortuyn. Kok ging weg, en die vervangen was gewoon lastig. Beetje vergelijkbaar met hoe Brinkman acht jaar eerder ten onder ging toen hij he5 stokje van Lubbers overnam
 

Maasveld

Well-known member

Het valt nog niet mee om elke minderheidsgroepering tevreden te krijgen.
 
Laatst bewerkt:

Hankie

Well-known member
Die geloofsovertuiging is wel bekend en die van de Excelsior aanvoerder eveneens. Tadic zijn gevroemel met die band is interessanter.
Dat heeft ook te maken met de context van de band, het wordt nu weer enkel geclaimd door de LHTBdajflad groep. Maat het staat voor meer ook onder andere de oorlog, waar Servië aan de andere kant staat.
 

De Wolf

Well-known member
Wat is zijn overtuiging dan precies? Die spreekt ie namelijk niet uit. Behalve dat hij zich niet comfortabel voelt en niet de aangewezen persoon is om die band te dragen.
Als moslim vind hij het lastig om daarmee te lopen. Dan heb je twee opties. Of zoals de Excelsior aanvoerder doen of een ander de band laten dragen.
 

Pascallovic

Well-known member
Voor mij is iets lastig vinden geen overtuiging, maar een gevoel. Ook hier wordt de olifant in de kamer niet genoemd, namelijk dat zijn geloofsovertuiging niet zo heel tolerant tegenover LHBTI staat en wat hij daar als individu tegenaan kijkt. Van die discussie probeert men linksom en rechtsom van weg te draaien en niet uit te spreken. Terwijl juist de kern van die actie met die band is. Namelijk dat LHBTI'ers niet zo heel tolerant worden behandeld vanuit verschillende geloofsovertuigingen (en ja op Urk en in Staphorst is dat net zo kwalijk).

Als club weet je overigens dat deze actie een aantal keer in een jaar voorbij komt. Dan is het niet zo handig om een speler aanvoerder te maken die niet met die band wil lopen. Want dat levert (terecht of onterecht) nu eenmaal gezeik op.
 

De Wolf

Well-known member
Als club weet je overigens dat deze actie een aantal keer in een jaar voorbij komt. Dan is het niet zo handig om een speler aanvoerder te maken die niet met die band wil lopen. Want dat levert (terecht of onterecht) nu eenmaal gezeik op.
Dat vind ik nog zwakker om een aanvoerder om die rede te kiezen. Dan mag Tadic ook wel zijn aanvoerdersband inleveren omdat hij moeilijk deed met dat Oekraïne bandje.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Interessant waarom een El Ahmadi die band wel kon dragen. Is die minder gelovig of heeft leeftijd er ook mee te maken? Die Excelsior aanvoerder die droeg hem de vorige keer wel en nu niet.

In het statement van Kökçü zegt hij wel tolerant te zijn richting iedereen, dus inclusief alle letters en er alleen niet het uithangbord ervoor te zijn. Daarmee krijgt hij van twee kanten gezeik gezien de olifant.

Tadic had dus wel een reden die interessanter was gezien het niet de bekende olifant betreft.

Wat ook een olifant begint te worden in de haat onder de supporters. Of je iedereen die agressief wordt van regenboogvlag als homofoob moet bestempelen, maar vrolijk word je er niet van.
 

Batigoal

Well-known member
Tsja, lastig. Iedereen mag natuurlijk zelf weten of ze iets willen dragen of niet. Anderzijds is hij wel aanvoerder van een voetbalclub en in die hoedanigheid wordt hij ook vorstelijk betaald. Naast rechten horen dan ook plichten bij dergelijke functies. Dat wordt nog weleens vergeten. Als jouw club zich committeert om zo'n doel te steunen, dan ben jij als aanvoerder nou eenmaal het uithangbord om dat op het veld uit te dragen. Als jij uit jouw persoonlijke overtuiging daaraan geen gehoor kunt geven is dat je goed recht, maar dan kun je die functie als aanvoerder dus ook niet naar behoren uitvoeren. Dat wringt nou eenmaal. Wel de lusten, maar niet de lasten.

Overigens hoeft er van mij niet zóveel aandacht voor te komen (maar dat gaat waarschijnlijk nog wel een paar dagen gebeuren). Alleen hang ook geen lulverhaaltje op over respect voor iedereen als je vervolgens te beroerd bent dat ook uit te dragen. Zeg dan gewoon niks.
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

Pascallovic

Well-known member
Dat vind ik nog zwakker om een aanvoerder om die rede te kiezen. Dan mag Tadic ook wel zijn aanvoerdersband inleveren omdat hij moeilijk deed met dat Oekraïne bandje.
Het zou niet mijn hoofdreden voor het kiezen van een aanvoerder zijn, maar ik zou het gelet op de maatschappelijke discussie wel meenemen, om dit soort publiciteit te voorkomen. Tadic was ook zo'n vaag verhaal met zijn Oekraine bandje. Woensdag wel gedragen en die zondag dan niet. Dat liep dan nog wel met een sisser af qua discussie. Maar was ook twijfelachtig inderdaad. Bij die regenboogbanden dat Tadic ook vaak nog met de reguliere aanvoerdersband loopt te hannissen, maar hij draagt ze wel uiteindelijk, of ie er nu achter staat of niet.
Interessant waarom een El Ahmadi die band wel kon dragen. Is die minder gelovig of heeft leeftijd er ook mee te maken? Die Excelsior aanvoerder die droeg hem de vorige keer wel en nu niet.

Wat ook een olifant begint te worden in de haat onder de supporters. Of je iedereen die agressief wordt van regenboogvlag als homofoob moet bestempelen, maar vrolijk word je er niet van.
Misschien meer bewust van de maatschappelijke discussie die het oplevert als ie hem niet draagt. Of minder principieel daarin? Wellicht qua omgeving dat ie er minder op aangesproken wordt. Het kan alle kanten op.

Ik moet eerlijk toegeven dat je met die vlag wordt doodgegooid qua aandacht, dat je er als fan ook wel een keer klaar mee bent. Ik geloof er namelijk niet in dat die vlag er voor zorgt dat er 1 iemand minder in elkaar geslagen wordt of onheus wordt bejegend. We hadden afgelopen week 'coming out day', daarvoor hadden we op 4 oktober diversity day. Er was een pride month in augustus waar Ajax in de JC-schaal ook pride shirts had. 9 december hebben we weer paarse vrijdag. Het wordt qua aandacht veel en dan gaan mensen zich terecht of onterecht van de actie afkeren. Het is voor mij overkill, maar als je het met elkaar in de competitie afspreekt moet je als club gelet op de maatschappelijke onrust er aan mee werken met je aanvoerder, die als boegbeeld fungeert. Wat bij Feyenoord niet helpt is natuurlijk dat er ook iets met die roze kameraden speelt en dan krijg je dit er ook nog bij + een voor mijn gevoel ruime meerderheid die de actie van de aanvoerder waarderen.
 
Bovenaan