Binnenlandse politiek

Eef de Kip

Well-known member
Nee daar heb ik geen zin in, jij komt met die stelling dus licht maar toe, het is me echt een raadsel waarom er niet meer dan een paar miljard gewonnen wordt terwijl het veelvoudige gewonnen kan worden. Even los van de aardbevingsrisico's natuurlijk.
 

zwammy

Well-known member
Snap ik, het is natuurlijk ook een schimmige bedoeling maar goed, dat horen onze kleinkinderen wel olin de parlementaire enquête van 2100
 

erka

Well-known member
Nee daar heb ik geen zin in, jij komt met die stelling dus licht maar toe, het is me echt een raadsel waarom er niet meer dan een paar miljard gewonnen wordt terwijl het veelvoudige gewonnen kan worden. Even los van de aardbevingsrisico's natuurlijk.

Dat is het nu precies. Dat kun je niet "los" zien van de aardbevingsrisico's en dat doet het kabinet dan ook niet.

Van mij mag er overigens wel weer gewonnen worden maar dan moet het 100% zeker goed geregeld zijn met schade én met versterken van huizen. En dat is nu precies het probleem en dat gaan ze echt niet in 1 jaar nu wel voor elkaar krijgen wat in 60 jaar daarvoor een zootje was.
 

erka

Well-known member
Snap ik, het is natuurlijk ook een schimmige bedoeling maar goed, dat horen onze kleinkinderen wel olin de parlementaire enquête van 2100

Die gasmarkt is zó schimmig. Ik heb wel eens begrepen dat het voor Nederland altijd goedkoper was om ons gas te verkopen en nog goedkoper gas in te kopen uit Noorwegen en Rusland dan ons eigen gas te gebruiken. Vraag me ook niet waarom.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Die gasmarkt is zó schimmig. Ik heb wel eens begrepen dat het voor Nederland altijd goedkoper was om ons gas te verkopen en nog goedkoper gas in te kopen uit Noorwegen en Rusland dan ons eigen gas te gebruiken. Vraag me ook niet waarom.
Dat is toch hetzelfde met die coronatesten die per duizend naar Polen gingen en los verpakt terugkwamen? Of onze vis die wordt geëxporteerd en onze supermarkten vol liggen met vis uit de Filippijnen.
 

De Wolf

Well-known member
Die gasmarkt is zó schimmig. Ik heb wel eens begrepen dat het voor Nederland altijd goedkoper was om ons gas te verkopen en nog goedkoper gas in te kopen uit Noorwegen en Rusland dan ons eigen gas te gebruiken. Vraag me ook niet waarom.
Kwaliteit van Gronings gas is beter dan dat van Noorwegen.
 

erka

Well-known member
Dat is toch hetzelfde met die coronatesten die per duizend naar Polen gingen en los verpakt terugkwamen? Of onze vis die wordt geëxporteerd en onze supermarkten vol liggen met vis uit de Filippijnen.

Ja, de zo geroemde globalisering.
 

zwammy

Well-known member
Die gasmarkt is zó schimmig. Ik heb wel eens begrepen dat het voor Nederland altijd goedkoper was om ons gas te verkopen en nog goedkoper gas in te kopen uit Noorwegen en Rusland dan ons eigen gas te gebruiken. Vraag me ook niet waarom.
Misschien dat daarom het gas voor België goedkoper is dan voor ons. Zal allemaal met redenen gedaan zijn maar of het een goede deal is is nog maar de vraag
 

Pascallovic

Well-known member
Is toch niet gek dat er bepaalde contracten liggen op grond waarvan niet de hoofdprijs naar huidige maatstaven wordt ontvangen? Het lijkt mij geen geweldig idee om nu aan contractbreuk te gaan doen. Het vrijgeven zorgt alleen maar voor meer onrust.
Ik zou dat heel gek vinden. Overal worden namelijk tarieven tussentijds verhoogd na gelang van de vraag en de gasprijs op de wereldmarkt. Echter als Nederland daar dan in mee zou gaan is het contractbreuk? De energiemaatschappijen lappen zelfs de regels aan hun laars om het op tijd bekend te maken. Maar nee Nederland moet weer roomser dan de paus zijn, want stel je voor dat je je net als alle Andere cowboys op de wereldmarkt gaat gedragen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Pascallovic

Well-known member
Arib dus per direct weg en in haar afscheid veegt ze de vloer aan met het Presidium onderleiding van Bergkamp en met haar voormalige PvdA-fractie. Lekker gewerkt van Attje.
 

Sjorro

Member
Arib dus per direct weg en in haar afscheid veegt ze de vloer aan met het Presidium onderleiding van Bergkamp en met haar voormalige PvdA-fractie. Lekker gewerkt van Attje.
Maar waarschijnlijk hebben ze nu wel hun zin en wordt Arib geen voorzitter meer van de tijdelijke commissie corona.
Zou dit het politieke doel zijn geweest??
 

zwammy

Well-known member
Tuurlijk, Arib is te mondig. Ze moeten natuurlijk wel een trekpop van het kabinet daar hebben zitten.
 
Bovenaan