Kut Zweden en Japanners met hun Vattenval en Eneco.
Nationaliseren die bedrijven!Die Duitsers van Essent zijn wel goed?
Kut Zweden en Japanners met hun Vattenval en Eneco.
Nationaliseren die bedrijven!Die Duitsers van Essent zijn wel goed?
Hoeveel belasting zit er op een brievenbus
Kaag is geschrokken van de inflatie.
Kan dat volslagen incompetente mens niet weg?
Jeetje Eef, helemaal mee eens... Moet niet te vaak gebeuren in dit topic.En maar pochen over die 13 miljard die ze kwijt zijn aan steun met dat plafond maar ik ben heel erg benieuwd hoeveel meer belastinginkomsten op energie ze hebben dit jaar. Zou me niets verbazen als ze dat voor een groot deel alweer terug hebben gekregen.
Verder hebben we volgens mij de laagste staatsschuld in de EU dus waarom daar zo aan vast houden? Me dunkt dat dit de tijd is om daar iets lossen mee om te gaan. En dan vind ik het omlaag brengen van die staatsschuld echt wel belangrijk hoor maar dit is nou eenmaal een hele bijzondere situatie.
En tot slot word ik echt gek van dat krampachtige gedoe over gas uit Groningen. Jaren lang iedereen de terig daar laten krijgen en nu kun je voor miljarden op pompen waardoor je ze heeeel riant kunt vergoeden (ook al had dat allang moeten gebeuren) maar nu blijven ze maar vasthouden om de boel dicht te houden.
Het lijkt mij dat dit soort contracten gewoon openbaar horen te zijn. En dat die contracten niet voor de huidige prijs zijn dat snapt iedereen, dat ziet iedereen bv met nu nog een vast energiecontract dat 2 jaar geleden afgesloten is.Is toch niet gek dat er bepaalde contracten liggen op grond waarvan niet de hoofdprijs naar huidige maatstaven wordt ontvangen? Het lijkt mij geen geweldig idee om nu aan contractbreuk te gaan doen. Het vrijgeven zorgt alleen maar voor meer onrust.