Binnenlandse politiek

Max

Administrator
Forumleiding
Die ruime meerderheid is natuurlijk vaak een schreeuwende minderheid. Die minderheid is niet te onderschatten groot, maar ik geloof niet dat die dwazen een meerderheid vormen.

JMD

Well-known member
Ik moet eerlijk toegeven dat je met die vlag wordt doodgegooid qua aandacht, dat je er als fan ook wel een keer klaar mee bent. Ik geloof er namelijk niet in dat die vlag er voor zorgt dat er 1 iemand minder in elkaar geslagen wordt of onheus wordt bejegend. We hadden afgelopen week 'coming out day', daarvoor hadden we op 4 oktober diversity day. Er was een pride month in augustus waar Ajax in de JC-schaal ook pride shirts had. 9 december hebben we weer paarse vrijdag. Het wordt qua aandacht veel en dan gaan mensen zich terecht of onterecht van de actie afkeren.
Dit dus.
Sterker nog: ik denk dat door al die aandacht de hakken nog meer in het zand gaan.
En die zeg 5% (want ik geloof niet dat het echt meer is) die de LHBT-gemeenschap niet accepteert gaat dat echt niet meer accepteren door al dit soort zaken.

Ik vond die oplossing van die Excelsior-aanvoerder mooier, gewoon een respect-bandje.

En het is idd kwalijk hoe de extremen er mee vandoor gaan: rechts dat wijst 'zie je die moslims haten LHBT' maar vergeten dat aan die kant ook flink wat homofoben rondlopen. En links dat de spelers beschuldigt van homofobie, maar weigert de link te leggen met de moslimwereld, dat daar velen rondlopen die zo denken (en ja, die zijn er in de christenwereld zeker ook, maar daar basht links al vaak genoeg over).

JMD

Well-known member
Die ruime meerderheid is natuurlijk vaak een schreeuwende minderheid. Die minderheid is niet te onderschatten groot, maar ik geloof niet dat die dwazen een meerderheid vormen.
Ik weet het wel zeker... Ik denk dat het de zeer ruime meerderheid van Nederland niet uitmaakt hoe of met wie je het doet.

Pascallovic

Well-known member
Ik wil het niet perse dwazen noemen. Een Willem van Hanegem vindt het ook prima dat de aanvoerder die band weigert. Voor mijn gevoel leeft dat beeld heel breed onder de Feyenoorders als ik mijn oor ten luisteren leg. Dat bedoel ik met die meerderheid. Niet dat een meerderheid per definitie intolerant zou zijn. Want zo zie ik Willem ook niet.

Jef400

Well-known member
Nee, maar de rustige meerderheid hoor je natuurlijk ook nooit. Die laat het onderwerp in het midden en gaat door met waar ze mee bezig zijn. Het is een hartstikke gepolariseerde en lastige discussie. Je zit met botsingen van vrijheden, wie of wat laat je prevaleren, wie wil je bedienen, en wie mag er meer dan de ander. Dat deze wrijving zou ontstaan is in mijn ogen gewoon een natuurwet.

Pascallovic

Well-known member
En die wordt dan straks voor een week geschorst vanwege het niet melden of registreren van inkomsten vanuit een BV'tje of zo. Terwijl dat ongeveer het minst schadelijke is wat ie gedaan heeft.

Jef400

Well-known member
Tja, dat is het enige waar ze hem op kunnen pakken. Dat we al jaren weten dat het een fascistoïde randmongool is kun je blijkbaar met de huidige regelgeving niet bestraffen. Het ergste vind ik nog dat de zogenoemde "kritische denkers" hierin trappen..

De Wolf

Well-known member
Ik wil het niet perse dwazen noemen. Een Willem van Hanegem vindt het ook prima dat de aanvoerder die band weigert. Voor mijn gevoel leeft dat beeld heel breed onder de Feyenoorders als ik mijn oor ten luisteren leg. Dat bedoel ik met die meerderheid. Niet dat een meerderheid per definitie intolerant zou zijn. Want zo zie ik Willem ook niet.
Ik heb zelf ook niets met dat soort acties. Hetzelfde is met dat Qatar statement van de voetballers. Van mij hoeven ze niet als uithangbord te lopen.

Batigoal

Well-known member
Dit dus.
Sterker nog: ik denk dat door al die aandacht de hakken nog meer in het zand gaan.
En die zeg 5% (want ik geloof niet dat het echt meer is) die de LHBT-gemeenschap niet accepteert gaat dat echt niet meer accepteren door al dit soort zaken.
Het zal ook niet het doel zijn om het mogelijk kleine groepje hardliners te overtuigen. Wat wel het doel zal zijn is om meer draagvlak te creëren voor gelijkheid, want dat dat in allerlei lagen in de bevolking nog niet zo ver is daar hoeven we neem ik aan geen discussie over te voren. We horen verhalen te over daarover. En dan helpt zo'n actie/campagne wel een beetje. Misschien niet voor de volwassen voetbalvolger, maar wat denk je van al die kinderen die zien dat hun helden voor gelijkheid, respect enz. gaan staan. Dat doet echt wel wat.

Dan vind ik dat alleen het dragen van een gekleurde aanvoerdersband daarin niet zo'n indrukwekkend statement is, maar goed dat is weer een andere discussie.

JMD

Well-known member
Het zal ook niet het doel zijn om het mogelijk kleine groepje hardliners te overtuigen. Wat wel het doel zal zijn is om meer draagvlak te creëren voor gelijkheid, want dat dat in allerlei lagen in de bevolking nog niet zo ver is daar hoeven we neem ik aan geen discussie over te voren.
Eens. Maar iedereen weet in welk deel van de bevolking dit het grootste probleem is, zie ds. Gremdaat. En die groepen bereik je niet met een bandje of vlaggen... Dit probleem gaat juist alleen maar groter worden de komende jaren gezien de vluchtelingenproblematiek. Denk niet dat bij veel asielzoekers erg veel respect is voor mensen die 'anders' zijn vwb van wie ze houden.
Zolang we denken met een bandje of vlaggen dit op te lossen ipv nu eens keihard de discussie aan te gaan en te vertellen dat hier in NL we het wél goed vinden dat mensen houden van wie ze willen, mogen zijn wie ze willen en dat niemand daarom ook van ze vraagt om zelf homo/lesbo/queer of weet ik wat allemaal te zijn, maar dat we wel eisen van elke persoon die in Nederland woont dat hij/zij dat respecteert, en als je dat niet doet dat je dan maar opzout naar een land waar heteroseksualiteit de enige norm is. En ja, dat geldt ook voor oernederlanders... Donder op naar Polen, het Midden Oosten of weet ik waar, maar hier accepteren we dit soort zaken.

Laatst bewerkt:

ALenstra

Well-known member
De realiteit is inderdaad dat we hier onverdraagzame culturen hebben die zich door niemand of niets laten overtuigen.

Jef400

Well-known member
De realiteit is ook dat je dus ook niet tolerant naar iedereen toe kan zijn. Religie en LHBTQ gaan gewoon niet samen. Simpel zat.

De Wolf

Well-known member
Ik heb wel eens met schilders uit Urk op de bouw gezeten. Op zich niet beroerde mensen. Alleen geloof is daar fanatiek. Die zouden zichzelf van kant maken wanneer ze op mannen zouden vallen.

Bovenaan