Helemaal eens met erka, Pascallovic en jouw posts hierover.Die instroom is inderdaad op dit moment veel en veel te groot, daar valt niet tegenaan te werken. Met als gevolg dat veel van die mensen vogelvrij zijn, met God mag weten wat voor barre en enge omstandigheden als recente herinneringen. Het is op zich niet zo raar dat een deel van die mensen ontsporen.
Helemaal eens met erka, Pascallovic en jouw posts hierover.
Ik vraag me alleen af waar al die mensen nu ineens vandaan komen. Het zijn geen Oekraïners. En volgens de Dublinverdragen moeten deze mensen asiel aanvragen in het EU-land waar ze het eerst komen. En volgens mij komen deze mensen niet met het vliegtuig of boot, dus moeten ze of via BEL of DUI komen. Tevens is volgens mij NL nu momenteel het land met de meeste opvang. Dat vind ik ook opvallend.
Dan wil ik dat kaartje wel eens zien.Amsterdam heeft al meerdere AZC's waar duizenden mensen worden opgevangen.
*ja heb me er in verdiept*
Mwah, als je naar de CBS_cijfers kijkt dan zie je wat andersMisverstand uit de wereld helpen. Er komen NIET ineens heel veel extra asielzoekers in Nederland. Dat aantal is al een paar jaar vrij constant. Echter de procedure en doorstroming is compleet tot stilstand gekomen.
Maar er is toch EU-beleid? DIe Dublin-akkoorden. Want dit is nou iets wat je met de EU moet/kunt regelen. En ja, de EU is niet heel Europa, maar grotendeels wel het deel van Europa wat veel mensen trekt (weinig vluchtelingen zullen naar Armenië of Moldavië willen ofzo)Gek gemaakt door mensensmokkelaars, één aanmeldcentrum in het land dus mensen willen niet vertrekken vanuit ter Apel. Zolang je Europees niet één beleid gaat voeren zal het nog veel erger worden
Als je het kaartje ziet van azc opvanglocaties enz kun je zien dat er in de lijn Rotterdam Amsterdam niets tot bijna niets ligt.
Als de vooruitzichten in Nederland beter zijn dan die in Oostenrijk gaan ze niet met z'n allen naar Wenen, zo simpel is het.
Moet jij eens opletten hoeveel Oekraïense vluchtelingen in Moldavië zitten.Maar er is toch EU-beleid? DIe Dublin-akkoorden. Want dit is nou iets wat je met de EU moet/kunt regelen. En ja, de EU is niet heel Europa, maar grotendeels wel het deel van Europa wat veel mensen trekt (weinig vluchtelingen zullen naar Armenië of Moldavië willen ofzo)
Maar vergeleken met 1e helft vorig jaar wel flink veel meer.Dit is de grafiek van het aantal asielzoekers. Wel meer dan pre-corona, maar bijvoorbeeld weer veel minder dan tijdens 2015-crisis. En zeker geen explosieve stijging
Bekijk bijlage 761662
Vwb de Oekraïners logisch idd, buurland. Maar ik bedoelde (en dat maakte ik idd niet duidelijk) vooral de Syrische enz vluchtelingen.Moet jij eens opletten hoeveel Oekraïense vluchtelingen in Moldavië zitten.
Maar vergeleken met 1e helft vorig jaar wel flink veel meer.
Vwb de Oekraïners logisch idd, buurland. Maar ik bedoelde (en dat maakte ik idd niet duidelijk) vooral de Syrische enz vluchtelingen.