Binnenlandse politiek

JMD

Well-known member

Dit is ook al zo idioot... Net als dat het Russische gas nu gewoon aan India, China e.d. verkocht wordt, dus dat de Russen nog steeds hun geld binnenkrijgen, en wij "armer" worden (en de Russen ons dan alsnog in de problemen brengen)
 

erka

Well-known member
Maar vergeleken met 1e helft vorig jaar wel flink veel meer.


Vwb de Oekraïners logisch idd, buurland. Maar ik bedoelde (en dat maakte ik idd niet duidelijk) vooral de Syrische enz vluchtelingen.

Wist jij dat er 1,5 miljoen Syrische vluchtelingen in Libanon zitten en 4 miljoen in Turkije? En maar liefst een indrukwekkende 100.000 in Nederland?
 

Maasveld

Well-known member
Ik vraag me sterk af of wij überhaupt de personele capaciteit hebben om zulke aantallen mensen op een fatsoenlijke manier op te vangen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Mwah, als je naar de CBS_cijfers kijkt dan zie je wat anders

En ja, de Oekraïners zijn grotendeels verantwoordeijk voor die groei (maar 60% van bijna 200.000 is nog altijd 120.000 asielzoekers tegen rond de 100.000 de afgelopen jaren), maar ook zij moeten dat hele proces doorlopen, waardoor de doorstroming en procedure is gestokt.
Dat zijn niet specifiek asielzoekers.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik vraag me sterk af of wij überhaupt de personele capaciteit hebben om zulke aantallen mensen op een fatsoenlijke manier op te vangen.
Dat weet ik wel zeker van niet. Net zoals we niet genoeg mensen hebben om huizen te bouwen om al die mensen te kunnen huisvesten. Of grond om die huizen neer te kunnen zetten om als die mensen de kunnen huisvesten. Net zoals we geeneens voldoende huizen hebben voor de autochtone Nederlanders die al jaren op zoek zijn naar een betaalbaar huis, of het nou om koop of huur gaat.
In die gehele keten van vergunningsaanvraag tot en met de schilder die het laatste likje verf op de deur doet heb je een schrijnend tekort aan mensen net zoals er bij het COA geen hond te vinden is die daar wil werken.
 

zwammy

Well-known member
Amsterdam heeft al meerdere AZC's waar duizenden mensen worden opgevangen. Alleen daar komt dus geen plek vrij want gewone huizen zijn er voor niemand in Nederland, ook niet voor mensen met een verblijfsvergunning. Met dank aan de VVD.

*ja heb me er in verdiept*


Het kaartje, er is nog genoeg ruimte in de lijn Rotterdam Amsterdam om daar een paar pakhuizen om te turnen.
 

Forza AZ

Well-known member
- Het is volstrekt normaal om hier mensen op te vangen die omwille van een onveilige of inhumane situatie in hun eigen land zich gedwongen voelen om te vluchten.
Dat zeker, al vraag ik me wel af hoe die mensen in Nederland terecht komen. Vast niet allemaal direct vanuit een onveilig land. Waarom vragen ze niet asiel aan in het eerste veilige land waar ze komen nadat ze gevlucht zijn?
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Wist jij dat er 1,5 miljoen Syrische vluchtelingen in Libanon zitten en 4 miljoen in Turkije? En maar liefst een indrukwekkende 100.000 in Nederland?
Zeker.
Dan weet jij vast wel dat dat buurlanden zijn van Syrië...

(Even los van dat het nu schandalig is hoe we het nu in NL doen, laat dat duidelijk zijn, maar dit is opvang in de regio)
 

JMD

Well-known member
Ik vraag me sterk af of wij überhaupt de personele capaciteit hebben om zulke aantallen mensen op een fatsoenlijke manier op te vangen.
Dat dus. Je kan wel 100.000 m/v per jaar binnenhalen, maar behalve dat je er plaats voor moet maken, moet je ook de mensen hebben die hen wegwijs kunnen maken. Als je ze aan hun lot overlaat kan je er donder op zeggen dat het misgaat, en dat is dan niet de schuld van de vluchtelingen.
 

erka

Well-known member
Youp slaat de spijker op de kop!

6309c183af8ff_thumb_medium.jpg
 

erka

Well-known member
Lees net dat de Inspectie pas ging kijken toen de baby dood was. Precies dit dus. Een jaar lang neusvreten en dan als het te laat is toch maar eens een kijkje nemen.
 
Bovenaan