Binnenlandse politiek

zwammy

Well-known member
Tja, als er heel veel graag op het pluche blijven zitten is het niet niet heel verwonderlijk dat er zoveel schade is veroorzaakt, en nog steeds veroorzaakt word.
 

zwammy

Well-known member
Jeroen Dijselbloem de nieuwe burgemeester. Ben benieuwd, slechter dan die maffe John zal het niet meer worden. Hoewel van Gijzel ook wel een halve was.
 

JMD

Well-known member
Sigrid Kaag heeft zich afgemeld voor het debat van vandaag. Komt dat nou even haar goed uit...
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wat een shitshow is dit weer. Ik vind het echt onbegrijpelijk dat de vier partijen dit kabinet maar blijven handhaven. Het vertrouwen is al sinds het toeslagenschandaal al weg en het wordt alleen maar erger.
 

JMD

Well-known member
Wat een shitshow is dit weer. Ik vind het echt onbegrijpelijk dat de vier partijen dit kabinet maar blijven handhaven. Het vertrouwen is al sinds het toeslagenschandaal al weg en het wordt alleen maar erger.
Paternotte, fractievoorzitter D66, leek ook niet te komen, maar er was een fout gemaakt met 'inschrijven' voor spreektijd... (zegt hij althans, kan me ook voorstellen dat hij geschrokken is van de reacties op zijn afwezigheid op de sprekerslijst)

En verder: met je eens. Maar heb geen illusie vwb dit debat, het wordt "glas, plas, was" (dus aan die kant snap ik Kaag eigenlijk ook wel, dit is allang achter de schermen geregeld dat de partijen elkaar weer vast blijven houden). Ook wel logisch aangezien 3 van de 4 partijen op flink verlies staan (in de peilingen hebben ze nu (even afhankelijk welke peiling je gelooft) gemiddeld rond de 45 zetels)...
 

Forza AZ

Well-known member
Wat een shitshow is dit weer. Ik vind het echt onbegrijpelijk dat de vier partijen dit kabinet maar blijven handhaven. Het vertrouwen is al sinds het toeslagenschandaal al weg en het wordt alleen maar erger.
Ze zijn waarschijnlijk bang dat ze met nieuwe verkiezingen (enorm) verlies gaan leiden.
 

De Wolf

Well-known member
Voor het CDA is het pure zelfmoord en Rutte raken we toch niet kwijt.
Dit zootje blijft dus nog wel zitten.
 

JMD

Well-known member
Voor het CDA is het pure zelfmoord en Rutte raken we toch niet kwijt.
Dit zootje blijft dus nog wel zitten.
Jep. Idd.

Denk wel dat de VVD zich flink zorgen aan het maken is dat er geen vervanger voor Rutte lijkt te zijn... Want er komt een moment dat andere partijen wel de eis aanhouden dat ze niet meer met Rutte in een coalitie gaan zitten...
 

De Wolf

Well-known member
VVD heeft genoeg vervangers. Zie Van Ark als beste kandidaat. Alleen ik denk dat Rutte niet wil stoppen.
 

erka

Well-known member
Ze zijn zo bang voor verkiezingen dat ze het kabinet nog in stand zouden houden als Hoekstra Kaag (of andersom) zou vermoorden.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Jamel

Administrator
Forumleiding
Hoekstra maakt er nu op dit moment een gigantische teringzooi van. Historisch dit.

Hier te volgen:
 

erka

Well-known member
Niks aan de hand joh, de kamer is zo zwak en de coalitie heeft het allang weer geritseld met de Rutte doctrine.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Niks aan de hand joh, de kamer is zo zwak en de coalitie heeft het allang weer geritseld met de Rutte doctrine.
Nee, dit is wel anders. Waarschijnlijk niet vanavond, maar zodra Remkes met zijn rapport komt, gaat er iets sneuvelen: Hoekstra of het Kabinet. Kan niet anders.
 

erka

Well-known member
Zou kunnen, maar vandaag is allemaal weer voor de bühne.
Enige reden dat ik nog kijk is dat Lilian wel een leuk jurkje aan heeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD
Bovenaan