Binnenlandse politiek

JMD

Well-known member
Nou is dit natuurlijk wel een lastige. Want de meest handige oplossing (kastje in de auto) zal tegen de wet op de privacy aanlopen (er even van uitgaande dat zo'n kastje niet te 'slopen' of te beïnvloeden is). Gewoon kilometerstand tellen is idd idioot. Dat werkt perfect voor je eigen gas/licht/water metingen, maar voor een auto kan dat niet
 

Maasveld

Well-known member
Nou is dit natuurlijk wel een lastige. Want de meest handige oplossing (kastje in de auto) zal tegen de wet op de privacy aanlopen (er even van uitgaande dat zo'n kastje niet te 'slopen' of te beïnvloeden is). Gewoon kilometerstand tellen is idd idioot. Dat werkt perfect voor je eigen gas/licht/water metingen, maar voor een auto kan dat niet
Nou ja, sommige dienstverleners dienen bij het aannemen van nieuwe klanten officieel een uitgebreid klantonderzoek te doen waarin tevens familie en vrienden meegenomen dienen te worden, dus met die privacy zal het allemaal wel meevallen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Max

JMD

Well-known member
Nou ja, sommige dienstverleners dienen bij het aannemen van nieuwe klanten officieel een uitgebreid klantonderzoek te doen waarin tevens familie en vrienden meegenomen dienen te worden, dus met die privacy zal het allemaal wel meevallen.
Ja, klopt. Maar dat is voor bepaalde beroepen en dat weet je dan dat zo'n onderzoek erbij hoort. Maar ik had het over iedereen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ja, klopt. Maar dat is voor bepaalde beroepen en dat weet je dan dat zo'n onderzoek erbij hoort. Maar ik had het over iedereen.

Bepaalde beroepsgroepen moeten ze uitvoeren. Die regels gelden in principe ook voor iedereen die van hun diensten gebruikt maakt.
 

JMD

Well-known member
Bepaalde beroepsgroepen moeten ze uitvoeren. Die regels gelden in principe ook voor iedereen die van hun diensten gebruikt maakt.
Maar daar had ik het niet over. Ik had het over het rekeningrijden en hoe dat dan te regelen is. En zo'n kastje in de auto kan wegens de wet op de privacy niet.

Wat dat in hemelsnaam te maken heeft met het feit dat je voor sommige beroepen een antecedentenonderzoek moet laten doen (en ja, dat is dan inbreuk op de privacy, maar dat weet je als je aan zo'n beroep begint), geen idee...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Maar daar had ik het niet over. Ik had het over het rekeningrijden en hoe dat dan te regelen is. En zo'n kastje in de auto kan wegens de wet op de privacy niet.

Wat dat in hemelsnaam te maken heeft met het feit dat je voor sommige beroepen een antecedentenonderzoek moet laten doen (en ja, dat is dan inbreuk op de privacy, maar dat weet je als je aan zo'n beroep begint), geen idee...

Nee, je weet het als je van een dienst gebruikt maakt. Als jij dat een toereikend argument vindt, dan kun je hetzelfde zeggen dat je het weet als je een auto gaat rijden. Zo zijn er nog wel andere voorbeelden dan die Maasveld nu heeft verzonnen.
 

JMD

Well-known member
Nee, je weet het als je van een dienst gebruikt maakt. Als jij dat een toereikend argument vindt, dan kun je hetzelfde zeggen dat je het weet als je een auto gaat rijden. Zo zijn er nog wel andere voorbeelden dan die Maasveld nu heeft verzonnen.
Sorry, maar je bent me even kwijt... Ik snap helemaal niks van wat je hier bedoelt.


Plan is vandaag gepresenteerd, gaat dus alleen maar over het aantal kilometers, en dus ook buitenlandse kilometers.
Op den duur gaan ook elektische auto's betalen omdat tegen die tijd er steeds meer elektrische auto's zijn (vanaf 2035 mogen die sowieso niet meer verkocht worden)
 

De Wolf

Well-known member
Kilometerstand is heel makkelijk bij te houden. Sowieso wanneer je je auto inruilt wordt deze geregistreerd en als je iedere keer te weinig opgeeft ben je dan wel de pineut.
 

JMD

Well-known member
Kilometerstand is heel makkelijk bij te houden. Sowieso wanneer je je auto inruilt wordt deze geregistreerd en als je iedere keer te weinig opgeeft ben je dan wel de pineut.
Moet je wel zeker weten dat de kilometerstand niet teruggedraaid is.
De vraag is alleen wanneer men dat gaat registreren. Als je bij de garage komt?

En verder is het dan wel vreemd dat je als je bv in Frankrijk of Oostenrijk of Zwitserland (waar je of een vignet of tol betaalt) rijdt je in de basis dubbel betaalt, namelijk én voor de kilometerheffing én voor de tol aldaar. Eigenlijk is dit nou iets dat je EU-wijd zou moeten regelen, gewoon al die tol e.d. afschaffen en gewoon betalen per kilometer.
 

Maasveld

Well-known member
Maar daar had ik het niet over. Ik had het over het rekeningrijden en hoe dat dan te regelen is. En zo'n kastje in de auto kan wegens de wet op de privacy niet.

Wat dat in hemelsnaam te maken heeft met het feit dat je voor sommige beroepen een antecedentenonderzoek moet laten doen (en ja, dat is dan inbreuk op de privacy, maar dat weet je als je aan zo'n beroep begint), geen idee...
Zoals aangegeven gaat dat onderzoek veel verder dan alleen naar de afnemer van de dienst zelf.
 

JMD

Well-known member
Zucht.... Daar gaat het helemaal niet over.

Tuurlijk zijn er altijd mensen naar wie onderzoek gedaan moet worden, dan teken je voor dat ze onderzoek mogen doen. Zo heb ik dat een aantal keer gedaan omdat er een VOG voor mij moest worden aangevraagd toen ik als docent ging werken op een school. Ik had het over het algemeen...
 

JMD

Well-known member
Nee, dat blijkt.
Of jullie vinden privacy geen belangrijk punt, dat kan ook natuurlijk.
 
Bovenaan